Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jaja, LK har jo så sære interesser at han er vel en av få menn som faktisk KAN oppdatere den bloggen.

Haha.

Anonymous poster hash: cc1f6...811
  • Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det er litt rart at NAV lar dem holde på i grunn.

LK er jo ansatt som fotballspiller i Odd, og sykemeldt fra jobben. Hvordan kan han da få sykepenger hvis han jobber så mye med bloggen?

Iflg folketrygdloven vil man ikke få betalt for mer enn 100 prosent stilling. Og hvis han gjør så mye som han selv sier i artikkelen i BA, kan man jo lure.

• Liker 11
Skrevet

Synes det er litt rart at NAV lar dem holde på i grunn.

LK er jo ansatt som fotballspiller i Odd, og sykemeldt fra jobben. Hvordan kan han da få sykepenger hvis han jobber så mye med bloggen?

Iflg folketrygdloven vil man ikke få betalt for mer enn 100 prosent stilling. Og hvis han gjør så mye som han selv sier i artikkelen i BA, kan man jo lure.

Fotballspillere får full lønn uansett om de spiller eller ei, med mindre det står noe annet i kontrakten deres. De går veldig sjeldent ut med ordinær sykemelding

Anonymous poster hash: 4d333...730

Skrevet

Fotballspillere får full lønn uansett om de spiller eller ei, med mindre det står noe annet i kontrakten deres. De går veldig sjeldent ut med ordinær sykemelding

Anonymous poster hash: 4d333...730

Caroline har skrevet på bloggen at han er sykemeldt, men han mener det kanskje ikke i ordet riktige forstand, da?

Skrevet

Det virker som om flere av FF lesere ikke fatter alvoret med å stjele bilder. At alle andre gjør det er ingen god unnskyldning.

Anonymous poster hash: 405f9...569
  • Liker 10
Skrevet

Det virker som om flere av FF lesere ikke fatter alvoret med å stjele bilder. At alle andre gjør det er ingen god unnskyldning.

Anonymous poster hash: 405f9...569

Unnskyldningen hennes holder heller virkelig ikke mål.

De gangene jeg finnner den originale fotografen, linker jeg. Som her http://fotballfrue.no/2012/07/24/mine-beste-tips-mot-pms/etc. Noe bedre kan jeg ikke gjøre, ettersom bildene ikke er vannmerket. Dette hender jo stadig med mine egne bilder også, finner de på pinterest og weheartit og instagram hele tiden, uten at jeg er nevnt :)

http://fotballfrue.no/2013/10/22/pregnancy-photoshoot/#comments

Dette er helt elementært og det er sjokkerende at hun ikke har lært dette enda, det er ikke tilstrekkelig å linke, man må spørre om tillatelse også. Ingen av delene er valgfritt.

Anonymous poster hash: db348...34d

• Liker 12
Gjest vilma2000
Skrevet

Herregud for en dårlig unnskyldning! "Jeg stjeler sykler fordi alle andre gjør det jo!!" Er det mulig.....

Igjen må jeg bare si at det irriterer meg at hun når det passer seg sier at bloggen er proff og seriøs, men når det IKKE passer seg så er bloggen bare en blogg der regler ikke gjelder.

• Liker 10
Gjest vilma2000
Skrevet

Dette gjelder ikke bare FF, Nette Nestea er VERRE til og med...

• Liker 4
Skrevet

Hadde det vært mitt verk som ble misbrukt i den bloggen uten rettigheter hadde hun fått virkelig fått svi. Har fått misbrukt eget arbeid i liknende sammenheng tidligere, en fotograf kan med loven på sin side kreve store summer i erstatning, og ta det til retten.

Utrolig flaut og uproft av frua, jeg skjemmes. Skulle ønske noen virkelig tok henne for det, hun fortjener en lekse her. Nekter å tro at hun har studert journalistikk!

• Liker 13
Skrevet

Antar at ingen av dere laster ned noe? (sikkert uansett ingen som vil innrømme det) Og hva sier dere til bekjente som eventuelt laster ned noe?

Anonymous poster hash: 9660a...bff
Skrevet

Jeg regner med noe/hele den vognposen er sponset. Dette kommer overhodet ikke frem i innlegget. :snurt:

• Liker 17
Skrevet

Trodde ikke det skulle bli en mammablogg jeg, men det er jo det. I aller høyeste grad. Hun motsier seg selv hele tiden. Snart komemr babyen og da blir det nok bare babyprat ja. Men jeg skjønner det godt. Det blir utrolig kjedelig å skrive om det samme hele tiden: klær, hår, sminke, rensekremer, spa, sponsede ferier, løping, tøying, møter, bla bla bla...... Ja.

Anonymous poster hash: cf5ef...056
  • Liker 4
Skrevet

Antar at ingen av dere laster ned noe? (sikkert uansett ingen som vil innrømme det) Og hva sier dere til bekjente som eventuelt laster ned noe?

Nei, det gjør jeg ikke og har faktisk aldri gjort det heller. Jeg stjeler ikke.

• Liker 6
Skrevet

Jeg forventer at en proff journalist følger lover og regler når hun er på jobb.

Anonymous poster hash: 3b502...e40

Trudde hun var blogger jeg. Og hun følger sikkert lover og regler når hun skriver artikler for magasinier/blad/aviser. Ellers så gjør hun som de fleste av oss, "blingser" litt med de reglene.

Skrevet

Trudde hun var blogger jeg. Og hun følger sikkert lover og regler når hun skriver artikler for magasinier/blad/aviser. Ellers så gjør hun som de fleste av oss, "blingser" litt med de reglene.

Ja, også? Bloggere er på ingen måte unntatt fra å følge lovverket. At du bryter loven betyr ikke at andre gjør det.

• Liker 6
Skrevet

Hun uttaler selv at bloggen er et livsstilsmagasin, forresten. Men trodde du at bloggere er unntatt loven? Skjønte liksom ikke argumentasjonen din.

Det er så mye skriveri i denne tråden om at hun som blogger og hvordan man blir lønnet som blogger og hvordan ta permisjon som blogger.

Og så er det kommentarer som; enn at hun kan kalle seg journalist!

Men nå passet det seg fint for dere å anse henne som journalist.

Og nei, bloggen er ikke untatt loven. Var bare det du sa, at hun som journalist burde vite bedre. Trudde ikke hun var journalist i mange av deres øyne.

Skrevet

Det er så mye skriveri i denne tråden om at hun som blogger og hvordan man blir lønnet som blogger og hvordan ta permisjon som blogger.

Og så er det kommentarer som; enn at hun kan kalle seg journalist!

Men nå passet det seg fint for dere å anse henne som journalist.

Og nei, bloggen er ikke untatt loven. Var bare det du sa, at hun som journalist burde vite bedre. Trudde ikke hun var journalist i mange av deres øyne.

Nei, det er hun kaller seg journalist. Det er ingen beskyttet tittel så det kan hun vel gjøre. Det de fleste reagerer på er at hun er journalist og privat alt etter som det passer henne.

• Liker 8
Skrevet

Journalist er hun selvsagt. Jeg har aldri hevdet at hun var en -dyktig- journalist.

Nei dyktig skrev du ikke. Du skrev proff. Du forventet dette av en proff journalist. Men hun er kanskje proff da siden du forventer det men ikke dyktig?

Skrevet

Det er en forskjell i å laste ned et bilde og ha den som skjermsparer og å laste ned et bilde for så å publisere den på Norges mest leste blogg..

• Liker 5
Skrevet
egedenne says:

Det er vist blitt mer og mer populært med gravidebilder ja :)
Godt å lese at du har minimale svangerskapsplager hittil.

Men jeg lurer på en annen ting; Hvordan forholder du deg til bilder som du bruker på bloggen, som ikke er dine?
Innhenter du tillatelser fra de som eier bildene, og merker/linker bildene?

• Fotballfrue says:

De gangene jeg finner den originale fotografen, linker jeg. Som her fotballfrue.no/2012/... etc. Noe bedre kan jeg ikke gjøre, ettersom bildene ikke er vannmerket. Dette hender jo stadig med mine egne bilder også, finner de på pinterest og weheartit og instagram hele tiden, uten at jeg er nevnt :)

Wowza says:

Har du fått tillatelse til å bruke disse bildene?

• Fotballfrue says:

De er tatt fra pinterest, så det må du nesten spørre de som drifter denne siden om, da de ikke har linket til fotografen :) De gangene jeg finner hvem som har tatt originalfoto, linker jeg, eller gjør som her http://fotballfrue.no/20...

M says:

Har du fått tillatelse til å publisere disse fotografenes åndsverk?

• Fotballfrue says:

Alle bildene er hentet via pinterest, det er dessverre vanskelig å finne den opprinnlige fotografen fra slike sider, det samme gjelder weheartit. De gangene jeg finner den opprinnelige fotografen, linker jeg :) Det har jeg sagt mange ganger tidligere, her har jeg for eks. funnet originalkilden http://fotballfrue.no...

Noe bedre kan jeg ikke gjøre, ettersom bildene ikke er vannmerket. Dette hender jo stadig med mine egne bilder også, finner de på pinterest og weheartit og instagram hele tiden, uten at jeg er nevnt :)

• Wowza says:

Two wrongs don’t make a right.

• Fotballfrue says:

vet du hva, jeg kan faktisk ikke gjøre noe bedre enn jeg gjør :) Alle får passe på seg og sitt, det er nok det beste i denne situasjonen :)

• Wowza says:

Du kan bruke bilder som du faktisk kjøper rettigheter til, eller iallefall la være å poste bilder “fra pinterest, weheartit og google” i det hele tatt. :) Du har sagt at du ser på bloggen som et online glossy magasin, og du som er journalist bør vite at man ikke bare kan bruke andres bilder i hytt og pine i kommersiell sammenheng. :)

• Fotballfrue says:

Det er fint at du passer på meg, Wowza ;) Skal se hva jeg kan gjøre, takk for tipset! Da jeg jobbet i klikk.no hadde vi tilgang til bla. bulls og crestock, så jeg skal sjekke mulighetene.

• Wowza says:

Bare hyggelig :) Vil ikke at du skal komme i problemer på grunn av noe som kunne vært unngått.. :)

• Lotte says:

Hjelpes, folk går virkelig i sømmene på deg Caroline, skjønner ikke at du holder ut.. Dette er jo en “feil” alle toppbloggere gjør i så fall, har sett flere steder at bloggere bruker bilder fra bla Google og pinterest, uten å linke, men ingen har noensinne pirket på dem. I wonder why.. Synes du svarer godt for deg og jeg synes du er så ryddig du kan på dette. Ville bare fortelle deg det :)

Igjen og igjen blir hun spurt om hun har innhentet tillatelse, og igjen og igjen svarer hun at hun linker til fotografen dersom hun finner ut hvem det er.

Begrepsvansker siden det virker som hun ikke skjønner hva det vil si å innhente tillatelse?

• Liker 17
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...