Gjest FuturePrimitive Skrevet 27. august 2013 #22 Skrevet 27. august 2013 Jeg har ikke tro på at lederne er så kloke og koordinerte, og heller ikke tro på konspirasjonsteorier som anarkikids sprayer på vegger. Anonymous poster hash: c6957...de1 Du tror ikke at de som klarer å karre til seg milliard etter milliard, og har selve presidenten og det hvite hus i sin hule lomme (les federal reserve) er smarte? OK.. Jeg sprayer ikke noe på noen vegger. Jeg er som deg (antar jeg) i mot innvandring, ja, full innvandringsstopp. Jeg mener også at islamisme er et onde. Men jeg klarer også å ha to tanker i hodet på en gang. Vestens felttog mot islam er også et onde.
Gjest FuturePrimitive Skrevet 27. august 2013 #23 Skrevet 27. august 2013 Er det sånn her du mener? Alt for lang nå..men helt sikkert noe i den stilen Privateide banker, pengeprinting, gjeldsbasert økonomi, forbruksøkonomi, null bærekraft, spekulasjon og ponzischeeme. Det er vel omtrent der jeg står ja.
waco Skrevet 27. august 2013 #24 Skrevet 27. august 2013 Alt for lang nå..men helt sikkert noe i den stilen Privateide banker, pengeprinting, gjeldsbasert økonomi, forbruksøkonomi, null bærekraft, spekulasjon og ponzischeeme. Det er vel omtrent der jeg står ja. Det blir omtrent som at visa eller mastercard lager sin egen valuta, og vips så følger alle i verden den. Bare det at det finnes inflasjon og renters rente gjør jo at man blir litt skeptisk til hele den ideen med å låne ut penger for å få mer tilbake. I gamle dager var det kriminelt å drive på sånn.
waco Skrevet 27. august 2013 #25 Skrevet 27. august 2013 Alt for lang nå..men helt sikkert noe i den stilen Privateide banker, pengeprinting, gjeldsbasert økonomi, forbruksøkonomi, null bærekraft, spekulasjon og ponzischeeme. Det er vel omtrent der jeg står ja. Ta deg tid til å se de første ti minuttene, det oppsummer vel mye.
Gjest FuturePrimitive Skrevet 27. august 2013 #26 Skrevet 27. august 2013 Det blir omtrent som at visa eller mastercard lager sin egen valuta, og vips så følger alle i verden den. Bare det at det finnes inflasjon og renters rente gjør jo at man blir litt skeptisk til hele den ideen med å låne ut penger for å få mer tilbake. I gamle dager var det kriminelt å drive på sånn. Jepp. Gull og sølv var ikke så dumt, og det er det tydeligvis fortsatt mange som mener (sølv 24,60$) Olje; 115$ as we speak Nå er det mange spekulanter som tjener fett med penger, inkludert meg selv....Og der har du det. Egoisme, penger, kynisme. Hvorfor kjempe i mot..Men å være bevisst på systemets feil, og dets uungåelige kollaps er en fordel.
Gjest FuturePrimitive Skrevet 27. august 2013 #27 Skrevet 27. august 2013 Ta deg tid til å se de første ti minuttene, det oppsummer vel mye. Not your average youtube conspiracy video det der. Spot on.
waco Skrevet 27. august 2013 #28 Skrevet 27. august 2013 Jepp. Gull og sølv var ikke så dumt, og det er det tydeligvis fortsatt mange som mener (sølv 24,60$) Olje; 115$ as we speak Nå er det mange spekulanter som tjener fett med penger, inkludert meg selv....Og der har du det. Egoisme, penger, kynisme. Hvorfor kjempe i mot..Men å være bevisst på systemets feil, og dets uungåelige kollaps er en fordel. Ja jeg skjønne hva du mener, det var bedre å sitte på første klasse på titanic. Når greia raser så vet man når man skal trekke seg unna og sette seg på en livbåt. Altfor mange mennesker tror ting varer evig. Ingenting varer evig!
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2013 #29 Skrevet 27. august 2013 Klarer ikke å ta folk som nevner NWO seriøst. Anonymous poster hash: c6957...de1 Da er det mange du ikke tar seriøst. Jeg nevner i fleng: David Rockefeller Richard Nixon Mikhail Gorbachev George H W Bush Bill Clinton David Gergen (presidential advisor) Hillary Clinton Gary Hart (amerikansk presidentkandidat) Tony Blair Henry Kissinger Barack Obama Hose Manuel Barosso (president i EU) Gordon Brown (britisk statminister) https://www.youtube.com/watch?v=7TWtyYhJzWI Eller vår egen Jonas Gahr Støre https://studentersamfundet.no/arrangement/onsdagsdebatten-jonas-gahr-store-mot-en-ny-verdensorden/
Xtend Skrevet 27. august 2013 #30 Skrevet 27. august 2013 Njaa..Det er heller ikke helt sant. IEA anslår i 2011 at Libya produserer 502.000 fat/dag, i mens Syria 400.000 fat/dag. Så fem gangern blir ikke helt riktig. Litt mer er riktig.Du glemte å få med at normalproduksjonen til Libya ligger på rundt 1.6 millioner fat per dag, men på grunn av borgerkrigen så sank denne til ca. 500.000 per dag. Men det er sikkert ikke så viktig for deg? 1
Guybrush Skrevet 27. august 2013 #31 Skrevet 27. august 2013 Ts: når du blander 50 prosent vås med 50 prosent fakta skyter du deg selv i foten. I sedvanlig konspirasjonsstil gjør du som andre religiøse og svelger alt som kan støtte din egen forutinntatthet uten en fnugg av kritisk tenkning og analyse. Hørt om olje og gass? Hørt om knutepunkt for transport av varer? Hørt om strategisk militær posisjonering? Morsom fremstilling av den amerikanske sentralbanken. Ja det er noe feil med den, den er under føderal kontroll.
Gjest FuturePrimitive Skrevet 27. august 2013 #32 Skrevet 27. august 2013 Ja jeg skjønne hva du mener, det var bedre å sitte på første klasse på titanic. Når greia raser så vet man når man skal trekke seg unna og sette seg på en livbåt. Altfor mange mennesker tror ting varer evig. Ingenting varer evig! Ikke at jeg sitter på første klasse eller noe, men jeg sitter ikke rett oppå motoren, ser den brenne opp og bare fortsetter å lese i boka mi som ingenting hadde hendt. Jeg er vel kanskje en av de som er raskt ute og bøffer en fallskjerm. De beste kan vel sannsynligvis teleportere seg vekk fra flykræsjet..De får til det utroligste.. Men ja, det gjelder å gripe de få mulighetene man har, og bare stole på at det er rett.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #33 Skrevet 27. august 2013 Da er det mange du ikke tar seriøst. Jeg nevner i fleng: David Rockefeller Richard NixonMikhail GorbachevGeorge H W BushBill ClintonDavid Gergen (presidential advisor)Hillary ClintonGary Hart (amerikansk presidentkandidat)Tony BlairHenry KissingerBarack ObamaHose Manuel Barosso (president i EU)Gordon Brown (britisk statminister) Eller vår egen Jonas Gahr Støre https://studentersamfundet.no/arrangement/onsdagsdebatten-jonas-gahr-store-mot-en-ny-verdensorden/ Du vet vel at "a New world order" eller "en ny verdensorden" er et generelt utrykk for politisk endring på verdensbasis? Ikke alle som bruker dette snakker om en hemmelig klubb av typen dr doom kunne styrt. Anonymous poster hash: d175e...6d9 1
Gjest FuturePrimitive Skrevet 27. august 2013 #34 Skrevet 27. august 2013 Du glemte å få med at normalproduksjonen til Libya ligger på rundt 1.6 millioner fat per dag, men på grunn av borgerkrigen så sank denne til ca. 500.000 per dag. Men det er sikkert ikke så viktig for deg? Det stemmer! Jeg tar selvkritkk. Ts: når du blander 50 prosent vås med 50 prosent fakta skyter du deg selv i foten. I sedvanlig konspirasjonsstil gjør du som andre religiøse og svelger alt som kan støtte din egen forutinntatthet uten en fnugg av kritisk tenkning og analyse. Hørt om olje og gass? Hørt om knutepunkt for transport av varer? Hørt om strategisk militær posisjonering? Morsom fremstilling av den amerikanske sentralbanken. Ja det er noe feil med den, den er under føderal kontroll. Ja, jeg har også hatt teorier om olje og gass, men som Xtend påpeker er ikke Syria noen stor oljenasjon. Men de har likevel en viktig åre (pipeline) for olje fra bla. Irak. Jeg har hørt om knutepunkt, og til og med militær posisjonering. Jeg holder alle muligheter åpne. Mitt eneste poeng egentlig er at vesten ikke er noen snille pusekatter som vurderer å invadere Syria fordi Assad kanskje har brukt kjemiske våpen. Så moralsk overlegne er ikke amerikanerne.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #35 Skrevet 27. august 2013 Syria produserer omtrent like mye olje som Libya, pluss at de har store antatte reserver PLUSS at Kirkuk–Baniyas pipeline går fra Irak, gjennom Syria og til den syriske havnebyen Baniays. Jeg tror ikke du forstår så mye av hva som skjer, så kanskje like greit å ti still. Det er jo nettopp fordi de vil ha høyere produksjon i Libya at det er verd å prøve å få et regime som er vennlig til Vesten og som det er politisk akseptabelt å handle med. Libya har ca 20x ganger så store kjente reserver som Syria, 47 mrd fat mot 2,5 mrd fat. Jeg tror ikke du forstår så mye av hva som skjer, så kanskje like greit å tie stille. Anonymous poster hash: 40d49...21b 1
Gjest FuturePrimitive Skrevet 27. august 2013 #36 Skrevet 27. august 2013 Du vet vel at "a New world order" eller "en ny verdensorden" er et generelt utrykk for politisk endring på verdensbasis? Ikke alle som bruker dette snakker om en hemmelig klubb av typen dr doom kunne styrt.Anonymous poster hash: d175e...6d9 Jeg har heller ikke sagt at det er en hemmelig klubb. Derfor jeg brukte gåseøyne rundt "new world order". New world order er meg bekjent en sentralisert global verden - alle politikeres våte drøm. Jeg ser mer for meg en fascistisk 1984-verden med full overvåkning og full kontroll. Synes ikke du også det går litt i den retingen?
Gjest Peanut Skrevet 27. august 2013 #37 Skrevet 27. august 2013 (endret) Ett ord (sammensatt av to): Foliehatt Foliehatt du. Her er det nok mer la la land. Jeg ser mer for meg en fascistisk 1984-verden med full overvåkning og full kontroll. Synes ikke du også det går litt i den retingen? Jeg er paranoid nok som det er. Endret 27. august 2013 av Peanut
Gjest FuturePrimitive Skrevet 27. august 2013 #38 Skrevet 27. august 2013 Det er jo nettopp fordi de vil ha høyere produksjon i Libya at det er verd å prøve å få et regime som er vennlig til Vesten og som det er politisk akseptabelt å handle med. Libya har ca 20x ganger så store kjente reserver som Syria, 47 mrd fat mot 2,5 mrd fat. Jeg tror ikke du forstår så mye av hva som skjer, så kanskje like greit å tie stille. Anonymous poster hash: 40d49...21b Hvordan går det egentlig i Libya om dagen?
Guybrush Skrevet 27. august 2013 #39 Skrevet 27. august 2013 Det stemmer! Jeg tar selvkritkk. Ja, jeg har også hatt teorier om olje og gass, men som Xtend påpeker er ikke Syria noen stor oljenasjon. Men de har likevel en viktig åre (pipeline) for olje fra bla. Irak. Jeg har hørt om knutepunkt, og til og med militær posisjonering. Jeg holder alle muligheter åpne. Mitt eneste poeng egentlig er at vesten ikke er noen snille pusekatter som vurderer å invadere Syria fordi Assad kanskje har brukt kjemiske våpen. Så moralsk overlegne er ikke amerikanerne. Det ser ut til at du glemmer den viktigste grunnet til at politikere gjør noe som helst. Nemlig å bli gjenvalgt. Da kan man spille på moral og frihetsfølelse og alt mulig rart. Siden du er så opptatt av å kollektivisere. Kan du forklare hvordan du tilsynelatende er inneforstått med at politikere er udugelige samtidig som du anklager de for å stå bak verdens mest geniale og kompliserte operasjoner? Attpåtil slik at ingenting har lekket ut? 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #40 Skrevet 27. august 2013 Nå, det synes JEG høres ut som tinnfoliehatt-tenking. Så vesten har alt på sitt rene? USA, som har vært i over 200 konflikter i sine 240 år som eksisterende selvstendig stat. Og da har man ikke regnet med eventuelle "black ops" (Eller..de eksisterer vel ikke. Det glemte jeg. Tinnfoliehatten på!) Når, i historien har egentlig islamister angrepet oss? Er det ikke vi som de siste 2000 år har angrepet de systematisk? Man kan vel tillate seg og tro at de bærer et visst nag..om ikke hat til vesten. Det blir vel litt feil for oss i vesten å snakke om imperialisme? Tilstreber ikke globalistene seg total makt under begrepet "demokrati" for hele verden? Haha, tinnfoliehatten passer perfekt til deg den. Les hva du skriver da! Og hvorfor bruker du stråmenn som "Så Vesten har alt på sitt rene?" Er det noen som har skrevet det? Vesten er vel den delen av verden som blir kritisert og hakket på av absolutt alle, til og med Vesten selv kritiserer Vesten. Den muslimske verden, derimot, fremstiller seg alltid som perfekte, uskyldige ofre - og slipper unna med å ha tildelt seg selv den rollen. Den muslimske verden har vært i nærmest kontinuerlig krig mot ikke-muslimer helt siden muhammeds tid. Om noen har angrepet noen systematisk, så er det den muslimske verden som har angrepet ikke-muslimer. Tenk på Europa.....muslimer har angrepet og brutalisert Europa så intenst og langvarig at det er helt ufattelig at kunnskapsløsheten om dette får råde blant politisk korrekte fremdeles. Korstogene var f.eks. kun et lite blaff i den store helheten med mønsteret: Aggressive, imperialistiske muslimske angrep mot alle tilstøtende ikke-muslimske områder. Selvsagt fikk dette iblant reaksjoner -som f.eks. korstogene og den spanske reconquista( som helt vanvittig nok i seg selv blir kritisert og sett på som en intolerant handling blant politisk korrekte intellektuelle og dumme sosialister - som likevel synes at norsk motstand mot nazistene var ok - men spanjolene var altså intolerante da de bekjempet og til slutt kastet på dør "sine" nazister -de imperialistiske, aggressive, rasistiske muslimene som hadde okkupert landet deres i århundrer!). Så hvorfor i all verden er det "feil" for oss i Vesten å snakke om imperialisme? Den muslimske verden har vært, og er til dels fremdeles, langt mer imperialistisk og barbarisk enn Vesten noensinne har vært. Og når skal man kreve at muslimer begynner med selvkritikk? Er det ok at de kun kritiserer oss i Vesten? Er ikke det ufattelig intolerant, rasistisk, hyklersk og kunnskapsløst? Jo. I Tyrkia er det for eksempel ikke tillatt å engang nevne det muslimske folkemordet på de kristne armenerne under 1.verdenskrig. Det sier en del om den enorme rasismen og hatet som råder i muslimske land. Den muslimske verden måtte faktisk tvinges til å avskaffe slaveri, og den dag i dag holder muslimer i f.eks. Saudi Arabia ikke-muslimske gjestearbeidere som sexslaver og slaver uten reaksjon fra omverdenen. På Balkan stjal muslimene tusener av kristne, unge gutter for å tvangsopplære dem til å bli janitsjarer, muslimske soldater, europeiske barn, kvinner og menn ble kidnappet og holdt som sexslaver hele livet; fra så langt nord som Island til og med. Ikke-muslimer er mindreverdige, annenrangs borgere "at best," men av en eller annen merkelig grunn er det kun Hitler og nazistene som blir kritisert for å ha behandlet andre folkegrupper verre enn dyr - muslimene som fremdeles gjør det får en "free pass" som alltid..... Anonymous poster hash: 1fe8c...951
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå