Gå til innhold

Ovitrelle eggløsningssprøyte


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal ta ovitrelle eggløsningssprøyte i morgen klokka 22:00. Jeg kjøpte den den i dag kl 10:30 og den lå i bilen fra den tid til ca kl 19:00. Bilen stod parkert ute, og jeg vet ikke akkurat hvor varmt det var i bilen. Jeg har lest at sprøyten må ligge i kjøleskapet og ikke være eksponert for mer enn 10 grader.

Er det fremdeles trygt å bruke sprøyten, eller må jeg rådføre meg med lege først??



Anonymous poster hash: c5847...7bf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hør med apoteket eller legen. Det er sikkert trygt, men spørsmålet er om virkestoffet har blitt ødelagt, det er veldig kjedelig om den ikke virker.

Mulig du skulle hatt en ny.



Anonymous poster hash: ba54f...504
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprøyta skal ikke ligge i kjøleskap etter den ble kjøpt, det burde apoteket informert deg om.

Sprøyta skal oppbevares i romtemperatur hvis mulig.

Den siste sprøyta jeg tok, var med oss på bilferie i Danmark med temperaturer på over 30 grader.

Sprøyta lå naturlig nok i bilen i lengre perioder siden vi måtte kjøre, men stort sett lå den i campinghytter.

Sprøytestikket satte vi på danskebåten over til Sverige, og den funka, for nå er jeg gravid :-)

Tror du trygt kan bruke din sprøyte i morgen :-)

Kan hende virkestoffet blir svekket ved høye temperaturer, så om du fortsatt er usikker, ringer du legen din i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Kanskje det egentlig ikke er så farlig?

Tror likevel jeg skal ringe klinikken min og spørre..



Anonymous poster hash: c5847...7bf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Kanskje det egentlig ikke er så farlig? Tror likevel jeg skal ringe klinikken min og spørre.. Anonymous poster hash: c5847...7bf

Hva sa de på klinikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva sa de på klinikken?

Ringte i går tidlig og snakket med en dame. Forklarte alt, men hun sa med en gang at jeg trygt kunne bruke sprøyten. Så da tok jeg den klokka 22:00 i går kveld. Litt skummelt å skulle stikke seg selv, men gikk fint! HÅPER vi får en baby ut av dette :babygutt:

Anonymous poster hash: c5847...7bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte i går tidlig og snakket med en dame. Forklarte alt, men hun sa med en gang at jeg trygt kunne bruke sprøyten. Så da tok jeg den klokka 22:00 i går kveld. Litt skummelt å skulle stikke seg selv, men gikk fint! HÅPER vi får en baby ut av dette :babygutt:Anonymous poster hash: c5847...7bf

Jeg krysser fingrene for dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...