Gå til innhold

Gravid frilanser, tom for jobb, ingen dagpenger, vil studere osv. Hjelp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Surrete overskrift, men tingen er den at jeg er gravid og jobber som frilanser. Jeg har fått beskjed om at det ikke er mer å gjøre for meg på en stund, og jeg aner ikke når jeg evt. vil få noe å gjøre igjen. Jeg har jo vært klar over at dette kunne skje, men jeg har hatt stabil arbeidsmengde lenge og har følt meg "trygg". Mine bekymringer:

1. Jeg MÅ ha inntekt

2. Jeg mangler 2 måneder igjen av de "6/10" månedene før permisjon for å få foreldrepenger

3. Jeg studerer på si (har ikke rett på studielån) og ønsker å fortsette med dette da jeg vil kunne få andre jobbmuligheter enn jeg har akkurat nå. Skal jeg utsette dette til senere?

4. Jeg får ikke dagpenger som næringdsrivende

5. Hvem vil ansette en gravid?

6. Hvilke jobber bør jeg se etter?

Sukk...



Anonymous poster hash: 0ebda...ae6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ekstremt dårlig planlegging av graviditet...



Anonymous poster hash: 34461...b68
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstremt dårlig planlegging av graviditet...

Anonymous poster hash: 34461...b68

Jada, men denne kommentaren strør bare salt i såret for ts. Kanskje du kunne holdt den for deg selv?

Hvor er barnefaren i bildet?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, men denne kommentaren strør bare salt i såret for ts. Kanskje du kunne holdt den for deg selv?

Hvor er barnefaren i bildet?

Syns du bare vi skal dulle med ts, fortelle henne at det var en god ide å bli gravid nå, å at selvsagt skal hun gjøre akkurat som hun vil - nemlig å studere, å at samfunnet gladlig forsørger henne, sørger for at hun får skolegang og forsørger ungen...

Anonymous poster hash: 34461...b68

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke søke annen jobb enn det du frilanser som? F.eks ta ekstravakter ved sykehjem, barnehage etc. hvis du ikke er i for dårlig form?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig planlagt graviditet, joda, det kan man si. Det fremstår i alle fall sånn nå. Pappa har fast jobb og tjener bra.

-ts



Anonymous poster hash: 0ebda...ae6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dårlig planlagt graviditet, joda, det kan man si. Det fremstår i alle fall sånn nå. Pappa har fast jobb og tjener bra.

-ts

Anonymous poster hash: 0ebda...ae6

Da kan pappa gå ut i permisjon når du har tatt de oblig. 6 ukene etter fødsel, som engangsstønaden skal dekke. Så kan du få deg jobb til da - butikk, skole, sykehjem etc. Mulighetene er mange.

Studiene hadde jeg lagt på hylla til jeg hadde fast jobb. Du har ikke råd til å dangle rundt som student uten krav på studielån nå, siden det vil hindre hvor mye du kan jobbe og når du kan ta vakter.

Anonymous poster hash: 8bb7b...fd9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig planlagt graviditet, joda, det kan man si. Det fremstår i alle fall sånn nå. Pappa har fast jobb og tjener bra.

-ts

Anonymous poster hash: 0ebda...ae6

Hva er problemet da? Du har forsørger, så er det vel han som får avgjøre om han vil sponse din utdanning.

Anonymous poster hash: 34461...b68

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med studiene er ikke så viktig akkurat nå. Inntekten er viktigst. Det e rikke rett at han skal betale for mine utgifter. Det som er litt frustrerende er at jeg har søkt mange jobber de siste 12 månedene, mens jeg har hatt jobb, uten å få napp. Er det noen som har erfaring med å få noe hjelp fra NAV i jobbsøkerprosessen?



Anonymous poster hash: 0ebda...ae6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med studiene er ikke så viktig akkurat nå. Inntekten er viktigst. Det e rikke rett at han skal betale for mine utgifter. Det som er litt frustrerende er at jeg har søkt mange jobber de siste 12 månedene, mens jeg har hatt jobb, uten å få napp. Er det noen som har erfaring med å få noe hjelp fra NAV i jobbsøkerprosessen?

Anonymous poster hash: 0ebda...ae6

Ignorer de kvalme innleggene her inne, du.

Ja, jeg har erfaring med det - og jeg personlig får ingen hjelp fordi jeg har solid kompetanse fra før.

Mitt inntrykk er at det kan hjelpe dersom man er uten utdannelse og sliter med ting som å formulere jobbsøknader osv.

Anonymous poster hash: 08a5a...1a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surrete overskrift, men tingen er den at jeg er gravid og jobber som frilanser. Jeg har fått beskjed om at det ikke er mer å gjøre for meg på en stund, og jeg aner ikke når jeg evt. vil få noe å gjøre igjen. Jeg har jo vært klar over at dette kunne skje, men jeg har hatt stabil arbeidsmengde lenge og har følt meg "trygg". Mine bekymringer:

1. Jeg MÅ ha inntekt

2. Jeg mangler 2 måneder igjen av de "6/10" månedene før permisjon for å få foreldrepenger

3. Jeg studerer på si (har ikke rett på studielån) og ønsker å fortsette med dette da jeg vil kunne få andre jobbmuligheter enn jeg har akkurat nå. Skal jeg utsette dette til senere?

4. Jeg får ikke dagpenger som næringdsrivende

5. Hvem vil ansette en gravid?

6. Hvilke jobber bør jeg se etter?

Sukk...

Det finnes noen ganger korttiddjobber via vikarbyråer. Jeg vet noen gravide som har fått noen få måneders oppdrag for å berge videre økonomiske rettigheter/trygd eller hva det nå heter.

Anonymous poster hash: 0ebda...ae6

Anonymous poster hash: e1d5d...fb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager skrivefeil og dårlig språk ovenfor her, jeg tastet på mobil.

Anonymous poster hash: e1d5d...fb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du jobbe som lærarvikar så lenge du orkar? Lønna er ganske god, og du får grunnlaget du treng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du jobbe som lærarvikar så lenge du orkar? Lønna er ganske god, og du får grunnlaget du treng.

Å, det provoserer meg at de som ikke har mulighet til jobb de er utdannet til blir oppfordra til å enten jobbe med gamle, syke eller barna våre.

Si meg en ting, tror du ikke det trenges kompetanse for å ta seg av disse menneskene? Så selv om noen er avhengig av hjelp så skal de versågod nøye seg med hva som helst? Barna skal nøye seg med ufaglærte lærere. Det er liksom ikke så nøye om de får riktig undervisning?

Nei, makan...

Ts, spør heller på Rema1000 om de trenger noen i kassa fram til du skal føde...

Anonymous poster hash: 34461...b68

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har vore lærar i maaange år, og veit at når ein kollega er sjuk må ein skaffe nokon nye pronto, og utdanning er ikkje noko ein kan krevje, for i såfall må ein faktisk sende ungane heim. Sånn e det berre, og å gjere noko med det kan du kun ved å bruke stemmesetelen er eg redd. I byane er det til og med eigne byrå som formidlar folk som kan stille som lærarvikarar på kort varsel, dei færraste er utdanna lærarar. Dersom denne personen studerer betyr det at ho har fullført vgs, det er ganske mykje betre enn vikarar eg har vore ut for.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Utsett studiene, kontakt vikarbyrå og ta alt du blir tilbudt av jobb.



Anonymous poster hash: 940ef...9ce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NAV sender langtidsledige på jobbsøkekurs. Du er jo ikke akkurat langtidsledig, så jeg skjønner ikke hvorfor du freser over at de ikke bruker masse ressurser på deg per dags dato.



Anonymous poster hash: 8bb7b...fd9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planlagt graviditet eller ikke er revnende likegyldig, de fleste kvinner kan bli gravide, selv om mange av disse blir det pga. egen dumhet er det også mange som blir det selv etter å ha brukt prevensjon.

Uansett skal vi andre ta rennafart og drite i å legge oss opp i akkurat det.

Jeg har bare en kommentar til "pappaen skal ikke måtte dekke mine utgifter" : dersom det er investering i deres families fremtid syns jeg det er litt spesielt om han kun skal tenke på sin fremtid, og ikke kunne investere noe i din (deres!).

Jeg har for øvrig ingen andre tips til deg TS enn hva som er nevnt over, ønsker deg bare masse lykke til!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...