Gå til innhold

Gravid frilanser, tom for jobb, ingen dagpenger, vil studere osv. Hjelp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Surrete overskrift, men tingen er den at jeg er gravid og jobber som frilanser. Jeg har fått beskjed om at det ikke er mer å gjøre for meg på en stund, og jeg aner ikke når jeg evt. vil få noe å gjøre igjen. Jeg har jo vært klar over at dette kunne skje, men jeg har hatt stabil arbeidsmengde lenge og har følt meg "trygg". Mine bekymringer:

1. Jeg MÅ ha inntekt

2. Jeg mangler 2 måneder igjen av de "6/10" månedene før permisjon for å få foreldrepenger

3. Jeg studerer på si (har ikke rett på studielån) og ønsker å fortsette med dette da jeg vil kunne få andre jobbmuligheter enn jeg har akkurat nå. Skal jeg utsette dette til senere?

4. Jeg får ikke dagpenger som næringdsrivende

5. Hvem vil ansette en gravid?

6. Hvilke jobber bør jeg se etter?

Sukk...



Anonymous poster hash: 0ebda...ae6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ekstremt dårlig planlegging av graviditet...



Anonymous poster hash: 34461...b68
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstremt dårlig planlegging av graviditet...

Anonymous poster hash: 34461...b68

Jada, men denne kommentaren strør bare salt i såret for ts. Kanskje du kunne holdt den for deg selv?

Hvor er barnefaren i bildet?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, men denne kommentaren strør bare salt i såret for ts. Kanskje du kunne holdt den for deg selv?

Hvor er barnefaren i bildet?

Syns du bare vi skal dulle med ts, fortelle henne at det var en god ide å bli gravid nå, å at selvsagt skal hun gjøre akkurat som hun vil - nemlig å studere, å at samfunnet gladlig forsørger henne, sørger for at hun får skolegang og forsørger ungen...

Anonymous poster hash: 34461...b68

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke søke annen jobb enn det du frilanser som? F.eks ta ekstravakter ved sykehjem, barnehage etc. hvis du ikke er i for dårlig form?