Gå til innhold

MA/BO - spontanabort med liten blødning


Litjpusi

Anbefalte innlegg

Håper noen kloke damer kan hjelpe/dele erfaringer med meg :)

Fikk konstatert Blighted Ovum (tom fostersekk) i forrige uke og på fredag fikk jeg Cytotec av legen som jeg skulle ta hjemme. Jeg var ca 10 uker på vei, men fostersekken var tom så det var vanskelig å se når det evt gikk galt.

Tok Cytotec på fredag og begynte å blø etter ca 5 timer. Det gjorde ikke vondt faktisk, var mindre ubehagelig enn en vanlig mens, men det kom ut noen store klumper (i toalettet). Etter ca 10 timer fra jeg startet Cytotec-kuren stoppet nesten blødningen helt opp. Dagen etter var det veldig lite blod, mer som den siste mensdagen. Tok derfor en ny Cytotec-kur, men da skjedde det absolutt ingenting..

Jeg har fortsatt en veldig liten blødning (bruker kun truseinnlegg). "Alle" på forum rundt omkring forteller om at de har hatt massive blødninger etter MA/BO/SA. Ringte sykehuset og de sa jeg må se det an til fredag denne uka. Er det normalt å blø så lite? Kan det være et tegn på at det fortsatt er mye igjen i livmora?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ved bruk av cytotec får man gjerne store blødninger. Men ved BO så er det jo ikke så mye der, så kanskje det stiller seg annerledes da. Det er vel ikke uvanlig med utskrapning etter BO, så jeg ville bedt om en UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min MA var ekstreme blødninger men fosteret var i live ved 10 uker så det var jo mer enn BO. BO har jo ikke utviklet seg til noe særlig vev og da høres det også logisk ut at det ikke er mye som skal ut.



Anonymous poster hash: 64bc5...256
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Håper at alt er ute og at det bare er å kjøre på med prøving igjen! Skal absolutt be om å få en ny UL, men med mindre jeg får feber eller sterke smerter får jeg ikke tatt en ny UL før tidligst fredag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Cytotec'en hadde absolutt ikke fungert optimalt og legen fant mye rester i livmoren. Syntes det var merkelig at jeg blødde så utrolig lite, spesielt når "alle" andre blør rikelig i 1-3 uker etterpå. Pga fullbooka operasjonsstuer på sykehuset idag må jeg vente til mandag med å ta en utskrapning hvis en ny kur med Cytotec ikke funker i helga. Ååh har bare lyst til å bli ferdig med dette og prøve på nytt igjen!!

Hvis jeg opplever det samme igjen (håper ikke det!) kommer jeg til å kreve ny UL raskt etter medisinsk abort for å slippe å gå i ukesvis og lure på om alt er i orden eller ikke iallefall!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, så kjedelig. Cytotec er ikke det greieste i verden og folk reagerer ulikt på det. Synd du må vente til mandag. Men jeg håper neste pp blir en lykkeligere affære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det! :) Ja, utrolig kjedelig, vil bare bli ferdig!! Men trøsten er at det er jo bare ei helg og det skal jeg klare ;) Må bare si at jeg har fått superfin oppfølging av legen på sykehuset, hun var veldig trivelig og omtenksom, og det hjelper på det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld på forhånd for sutring, men nå er jeg i sutre-modus etter ei lang helg med venting og slitsomme magesmerter..

Var på sykehuset på mandag for å sjekke om den tredje kuren med Cytotec fungerte eller om jeg skulle få utskrapning. Cytotec'en fungerte ikke, jeg blødde ca 4 dråper blod i hele helga, MEN restene hadde krympet bittelitt. Det vil si, restene hadde krympet 1-2 mm og da var jeg plutselig under den 15mm-grensa som sykehuset har satt for å utføre utskrapning. Dvs at jeg må gå med restene i kroppen frem til de kommer ut naturlig............ Eller til jeg får en infeksjon. Hcg-nivået mitt viser tydelig at det er rester igjen, men det har heldigvis sunket betydelig (fra 73.000 til 800 på 1,5 uker). Fantastisk flotte greier må jeg si. Er så frustrert..! Tar det lang tid før kroppen klarer å støte fra seg disse restene da mon tro?

Takk for at du orket å lese sutre-innlegget mitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at det er forferdelig kjipt å gå og vente. Men jeg håper jeg kan trøste deg med at du iallfall slipper muligheten for skader på livmoren som en utskrapning kan føre med seg. HCG har sunket helt fantastisk, om man kan si det, så det går nok ikke lange tiden før kroppen tar til vettet. Så håper jeg at det skjer innen en ukes tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Vil bare gi deg en :klem: jeg. Veldig kjipt å gå rundt å vente sånn. Cytotec fungerte ikke på meg heller da jeg hadde MA, så jeg endte med utskraping etter to mislykkede kurer.

Håper kroppen din ordner opp snart, så du kan begynne på prøvingen igjen. Lykke til videre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar begge to :) :) :) Og takk for klem!!

Jeg får bare stappe inn i den tykke skallen min at det er bare bra å slippe utskrapning med tanke på skader osv! Slår man opp tidenes mest utålmodige person finner man sikkert bilde av meg ;) Hihi! Skal ut å jogge og trene i dag, kanskje kroppen reagerer på litt fysisk aktivitet :) Igjen, takk for virtuell støtte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hos meg tok det 2 uker fra da det døde i uke 9, til det kom ut..

Jeg ville ikke ha utskrapning pga jeg hadde hørt om diverse komplikasjoner som kunne oppstå og gi problemer senere, og ventet altså til det selv kom ut. Er veldig glad for det nå, at naturen til slutt ordnet opp selv om det å mentalt gå å vente selvfølgelig var noe av det værste jeg har vært med på.

Får håpe det går seg til snart!



Anonymous poster hash: 64bc5...256
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...