Gå til innhold

Dere med master i psykologi eller pedagogikk-hva jobber dere som?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skriv gjerne hva dere skrev om i masteroppgaven også :)



Anonymous poster hash: 59e94...361
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gemini7

Jeg jobber som forsker, har mastergrad i psykologi og tok deretter doktorgraden. I masteroppgaven skrev jeg om IQ og søskenrekkefølge-effekten relatert til generasjonsvise økninger i gjennomsnittlig IQ-nivå. Hadde selvsagt et datasett tilgjengelig for dette formålet via veileder, skrev altså kvantitativt.

Endret av Gemini7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som forsker, har mastergrad i psykologi og tok deretter doktorgraden. I masteroppgaven skrev jeg om IQ og søskenrekkefølge-effekten relatert til generasjonsvise økninger i gjennomsnittlig IQ-nivå. Hadde selvsagt et datasett tilgjengelig for dette formålet via veileder, skrev altså kvantitativt.

Det hørtes utrolig spennende ut! Var det vanskelig å få stipendiat?

TS

Anonymous poster hash: 59e94...361

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gemini7

Ja, det var et spennende tema og det er en spennende jobb! :) Da jeg fikk stipendiatet mitt hadde jeg jobbet 1 år etter master med mer eller mindre relevante ting og hadde kjempelyst på et stipendiat. Min veileder visste dette og hadde nevnt meg for sjefen på den arbeidsplassen jeg fikk, og jeg fikk egentlig mer eller mindre stillingen på et sølvfat. Men jeg var kjempeheldig, både at jeg hadde kontakter som kunne anbefale meg og at instituttet der jeg ble ansatt var i en ekspansjonsfase akkurat da og skulle bygge seg opp- så de hadde økonomi til å knytte til seg mange nye ansatte..

Jeg vet at det ellers er stor rift om stip.stillinger for det er ikke så mange av dem. Det hjelper å ha skrevet masteroppgave om et tema som er relevant for utlyst stipendiatstilling og ha gode karakterer fra master, men generelt er det mange flinke folk om beinet.