Gå til innhold

Barn på restaurant

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi vettet forsvinner med fostervannet. I alle fall virker det slik. Har selv jobbet på kafe i flere år, og det er lite som overrasker meg lenger, bortsett fra den totale mangelen på normal folkeskikk og normal høflighet. I tillegg til det som er nevnt i artikkelen irriterer det meg at mange ikke lærer ungene forkjell på inne og utestemme. Det er ikke greit med unger som roper høyt for å få foreldrenes oppmerksomhet fra andre siden av lokalet, eller av typen "mamma, jeg må bæsje" på max volum mens andre spiser. Savner også forståelse for at det ikke er mulig å ta barnevognen med inn når lokalet allerede er smekkfullt, og det knapt er ståplass (evt at barnevogner faktisk ikke er akseptert i lokalet).

Anonymous poster hash: 2cbcb...c13
  • Liker 24
Skrevet

Også er det motsatt... At man blir uglesett når man har med barn. Og behandlet dårligere. Selv om barnet "oppfører seg".

• Liker 4
Skrevet

Også er det motsatt... At man blir uglesett når man har med barn. Og behandlet dårligere. Selv om barnet "oppfører seg".

Det er trist st slikt også forekommer.

Det er sjelden jeg opplever at det er barna som er problemet og ikke oppfører seg, det er gjerne foreldre og ikke minst besteforeldre.

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil tro uhøflige folk var like uhøflige før de fikk barn, men at det er lettere å legge merke til dem når de har med seg junior (som gjerne har arvet folkeskikken fra foreldrene).

• Liker 6
Skrevet

Barn er også mennesker, om enn ikke ferdig utlærte. Det er ikke alltid lett å forhindre at de må på do og at de søler på gulvet.

• Liker 6
Skrevet

Det har med at folk som ikke evner å ta hensyn til andre før de fikk barn, ikke forandrer seg og at det er mer merkbart når de får barn.

Skrevet

Litt på samme måte at de samme menneskene som gir faen i triveselen til de andre kundene på restaurant gjerne laster opp bilder av avføringen til ungene eller med trynet dekket av mat. De har ikke selvinnsikt til å forstå at ungen kun er søt i deres øyne.

• Liker 2
Skrevet

Syntes man bare kan ha med ungen en sjelden gang hvis h*n er minst 5 år, og er veloppdratt.

Har utrolig liten respekt for mødre som tar med en liten unge på masse shopping og kaféturer med venninner.

• Liker 7
Skrevet

DENNE kjenner jeg meg igjen i. Utrolig irriterende..

Syntes man bare kan ha med ungen en sjelden gang hvis h*n er minst 5 år, og er veloppdratt.

Har utrolig liten respekt for mødre som tar med en liten unge på masse shopping og kaféturer med venninner.

På finere restauranter og lignende- enig.

Ellers: gå å legg deg :dry: Kvinner som får barn kan ikke gro fast i hjemmet. De kan fint gå på shopping og kafe-turer med barn, såfremt de vet at de har et BARN med seg. Blir det veldig trøtt eller sulten- eller begge deler, da bør moren/faren ha kommet i forkjøpet. Men det betyr ikke at de skal holde seg hjemme. :krangle:

Anonymous poster hash: 8714f...87c

• Liker 8
Skrevet

DENNE kjenner jeg meg igjen i. Utrolig irriterende..

På finere restauranter og lignende- enig.

Ellers: gå å legg deg :dry: Kvinner som får barn kan ikke gro fast i hjemmet. De kan fint gå på shopping og kafe-turer med barn, såfremt de vet at de har et BARN med seg. Blir det veldig trøtt eller sulten- eller begge deler, da bør moren/faren ha kommet i forkjøpet. Men det betyr ikke at de skal holde seg hjemme. :krangle:

Anonymous poster hash: 8714f...87c

Barn har absolutt ingen steder å gjøre inne på klesbutikker når de er så små, egoistisk å dra de med seg i flere timer. Er selvfølgelig annerledes hvis det bare er en veldig kort tur, men har sett mange barnevogner på nattåpent for å si det sånn...

• Liker 9
Skrevet

Er servitør på en bedre restaurant, og har selv hatt problemer med å komme meg til bordet fordi barnevognen har stått midt i veien.

I tillegg hører det til normaliteten at det ligger et hav av smuler og griseri på, under og rundt bordet etter barnefamilier. Skriking og roping er også normalt.
Aldri opplevd at folk har skiftet bleie på bordene da...

Anonymous poster hash: 0eeda...487
  • Liker 3
Skrevet

Skulle ønske det fantes flere ordentlige restauranter (les: ikke TGI Fridays og McDonalds osv) som tilrettela litt for barn, jeg. Han der med kinderegget var jo genial.

Har opplevd dyktige servitører som diskuterer seg fram til noe som barnet kunne tenke seg å spise (han spiste opp alt!! Ikke verst for en kresen treåring...). Her var det ikke barnemeny, men det føltes tydeligvis forpliktende med avtalt meny :-).

Pleier ellers å si ifra på forhånd at vi har med barnevogn når vi bestiller, sånn at de er forberedt. Skjønner godt at det er irriterende med barnevognen midt i passasjene.

Og ja, barn kan fort finne på å smule eller velte glasset sitt. Og kanskje til og med rope. Men jeg tror nesten jeg heller ville hatt beskjed på forhånd om at dette stedet ikke ønsket barn enn å møte en servitør som så på oss som hår i suppa. Og nei, vi skifter ikke bleie midt på bordet (hvem gjør egentlig det?).

• Liker 1
Skrevet (endret)

Barn har absolutt ingen steder å gjøre inne på klesbutikker når de er så små, egoistisk å dra de med seg i flere timer. Er selvfølgelig annerledes hvis det bare er en veldig kort tur, men har sett mange barnevogner på nattåpent for å si det sånn...

Så du mener barn har det bedre av å bli lempet hos barnevakt hver gang mor skal ut å handle/shoppe/spise? DET ville nemlig vært egoistisk. Sist jeg sjekket så var ikke klesbutikker, spisesteder og andre butikker bare åpne for barnløse mennesker, så hvis du har så mye imot barn så får du heller holde deg hjemme da.

De foreldrene som er frekke og uhøflige var selvfølgelig også det før de fikk barn.

Endret av Suvana
  • Liker 3
Skrevet

Jeg opplevde oftest problemer med servitører på såkalt "bedre restauranter", men på virkelig fine/bra var de som regel hyggeligst (teaterkafeen blant annet - tok i mot meg og vogn med åpne armer. Bølgen og moi - ikke en gang et smil).

Skrevet

Jeg kjenner meg ikke igjen på noen måte. Vi har aldri oppført og slik når vi spiser ute med barna. Vi har vært mye ute på restaurant med dem (dog sjelden på såkalte fine restauranter, de sparer vi til barnefri), og jeg har også til gode å se andre oppføre seg slik. Det finnes sikkert unntak, og det er gjerne de få man husker og ikke de 99% som oppfører seg normalt.

• Liker 3
Skrevet

Har ikke les artikkelen- men mener dere virkelig at man ikke kan ta med ungene ut verken på kjøpesenter, café eller restaurant før man er sikker på at de ikke vil rope, si høyt at de må bæsje, er ferdig med å smule, og kan opptre høflig til en hver tid? I tillegg til at de skal være gamle nok til å ha maksimalt utbytte av det selv istedefor å bare være med?

Barn er annerledes enn (de fleste) voksne, og er, etter min forståelse, akseptert som det de er, og ikke mini-voksne. Selvsagt tar man hensyn ut fra de forutsetninger man har, både barn og voksne, og de voksne bør selvsagt ha normal folkeskikk.

• Liker 2
Skrevet

Sist jeg var på restaurant klarte jeg å dulte borti glasset mitt så det falt i gulvet og knuste O.o jeg burde nok ikke fått lov å spise ute jeg heller selvom jeg er 25år gammel

• Liker 7
Skrevet

Greia med nordmenn er at det ofte virker jævelig vanskelig for foreldrene å kunne irettesette sine egne barn. Og desto mindre andres barn. Det er (dessverre) ofte sett på som en uting, og resultatet er deretter: ufordragelige gremlins som løper rundt mens de skriker som om de er på Lekeland, og foreldrenes eneste forsøk på å få dem til å roe seg er ved å lokke med spill på i-phones.

I Spania er barna en like stor del av familien som ungdom, voksne og eldre, og det er den største selvfølgen i verden at barna selvsagt er med på restaurant og andre steder. Dessuten tar alle seg av hverandre som en storfamilie.

• Liker 8
Skrevet

Å knuse et glass og være uheldig å søle er hendige uhell som absolutt kan skje alle.

Å grise med pommes frites over halve restauranten for at man må løpe rundt å spise derimot er ikke noe uhell.

Jeg har opplevd å bli kjefta ned av en far for at jeg tok tak i ungen hans ( som var på vei ned en betongtrapp med hodet først ), for det hadde jeg ikke noe med å gjøre.

Jeg har opplevd at folk skifter bleier på ungen på bordene (mer enn 1 gang).

Jeg har opplevd at folk lar ungene løpe rundt uten tilsyn også inn på kjøkken og grillområde hvor unger ikke burde være, og igjen fått kjeft for at jeg har bært ungen ut.

Jeg har fått kjeft for at en unge løp på meg mens jeg kom gående med masse mat i hendene, må jo se meg for vet du.

Jeg har opplevd unger som hyler i trass i 40 min uten at foreldrene løfter en finger.

Gjengangeren i alle de overstående eksemplene er at det er foreldrene som er problemet, ikke barna.

Hos oss er det tilrettelagt for å ha med seg barn, men det er allikevel ikke en barnehage hvor foreldrene ikke trenger å passe på.

Men det er ikke bare barnefamilier altså som oppfører seg ufordragelig. Ufordragelige mennesker finnes i alle varianter, men det er nok noe i det at når ungene får holde på som de vil legger man bedre merke til dem.

• Liker 16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...