Gå til innhold

advokathjelp i arveoppgjør.. er det veldig dyrt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri brukt advokat før, men ser at jeg nå må gjøre det for å komme i mål i et arveoppgjør.

Er det fryktelig dyrt? Timepris? hvordan går man frem ? noen gode råd? please anyone?!



Anonymous poster hash: c9522...105
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mye det koster kommer an på hva advokaten skal gjøre - arveoppgjør kan innbefatte alt fra noen få timer for sluttføring til beløp med mange nuller bak for kompliserte oppgjør. Timepris varierer fra 1000 til 3000 avhengig sv hvem du velger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er dyrt, så det kommer jo an på hva striden går ut på. I verste fall risikerer du å tape mer enn du tjener.



Anonymous poster hash: 5549e...9b2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke mulig med slik gratis advokathjelp?



Anonymous poster hash: 0ed7a...8b2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig dårlig erfaring med advokatbistad både i arveoppgjør og ellers. De tar seg enormt godt betalt for formaliteter og imponerer lite forøvrig. Blir det sak, ser deres mantra ut til å være at man aldri kan vite utfallet (de har selvsagt selv ingenting å tape, bare alt å vinne) og så råder de som oftes til å inngå et kompromiss og "hvis begge parter er like misfornøyd, så er det en god løsning".

Er det en strid mellom arvingene, eller er det lettere formaliteter som skal ordnes?

Har du selv / evne / kapasitet / mulighet for å sette deg inn i jussen, eller forventer du at advokaten skal finne beste løsning uten din / deres medvirkning?

Vanskelig å gi noen råd med så få opplysninger..



Anonymous poster hash: e52c7...058
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte advokat i et enkelt arveoppgjør, dvs han utarbeidet et dokument for fraskrivelse av arv. Det ble fakturert for to korte møter, en tlf-samtale på 3-4 min og papirarbeidet. 16 000 takk.

Anonymous poster hash: 1a156...125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg brukte advokat i et enkelt arveoppgjør, dvs han utarbeidet et dokument for fraskrivelse av arv. Det ble fakturert for to korte møter, en tlf-samtale på 3-4 min og papirarbeidet. 16 000 takk.

Anonymous poster hash: 1a156...125

Hva slags advokat var dette? Ble det spesifisert hvor mye han tok i timen?

Anonymous poster hash: 5549e...9b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...