Siam Skrevet 23. april 2004 #21 Del Skrevet 23. april 2004 Jeg har aldri blitt syk i Thailand! Og jeg har vært der mye! Men jeg har blitt syk på Gran Canaria. Og i Oslo!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lene M. Skrevet 23. april 2004 #22 Del Skrevet 23. april 2004 Enig med Vackra flickan her ang. bakterier og renslighet...mitt poeng var jo at de ikke brukte oppvaskmaskin på de stedene jeg var på i Thailand. For meg fremstår Thailand som et sted for horekunder, backpackers, menn med tatoveringer og ellers andre interesserte (for å generalisere maks da..klart det finnes andre nysgjerrige som liker Thailand pga. folket, kulturen, sjarmen osv.) Jeg likte rett og slett ikke Thailenderne..som et folkeferd. Det er jo en ærlig sak. Ingen kunne engelsk og mange er møkkete og fattige. Fant ikke sjarm der. Bare stressede taxisjåfører. I Sydney dit jeg skal til sommeren er det vel ikke så mange løshunder. Snakket nettopp med en jeg kjenner der og han sa at jeg vil ikke se noe særlig til løshunder i Sydney sentrum. Regner med at hundene holder seg unna operaen osv. Bra folk er forskjellige da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. april 2004 #23 Del Skrevet 23. april 2004 I Sydney dit jeg skal til sommeren er det vel ikke så mange løshunder. Snakket nettopp med en jeg kjenner der og han sa at jeg vil ikke se noe særlig til løshunder i Sydney sentrum. Regner med at hundene holder seg unna operaen osv. Skal du til Australia og bare besøke Sydney?? :o Snakk om å dra langt for å gå glipp av alt som er interessant!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lene M. Skrevet 23. april 2004 #24 Del Skrevet 23. april 2004 Det kan jo godt hende at min venn i Sydney viser meg noen andre steder også da! Uten løshunder, vel og merke. Men han vet nok at jeg ikke er interessert i aborginerne. De har jeg lest om, sett film om..og fant historien om urinnvånerne interessant, men ikke så interessant at jeg vil se dem "live" i grupper. Det får være grenser. Hva jeg kommer til å oppleve og hvor nøyaktig jeg havner er ikke godt å vite nå. Kanske blir det en løshund eller to, kanskje bli det bråk, kanskje blir det håndoppvask i grusvei-kanten..Over my dead body! But...there will be dancing Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. april 2004 #25 Del Skrevet 23. april 2004 Jeg likte rett og slett ikke Thailenderne..som et folkeferd. Det er jo en ærlig sak. Ingen kunne engelsk og mange er møkkete og fattige. Fant ikke sjarm der. Bare stressede taxisjåfører. Nei, takke seg til fattige og møkkete folk - burde ikke det egentlig vært forbudt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. april 2004 #26 Del Skrevet 23. april 2004 Thailand? Er for harry'er det! Folk er skikkelig primitive der. Det blir som å besøke en gjennomsnittlig camping i Norge det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. april 2004 #27 Del Skrevet 23. april 2004 Det kan jo godt hende at min venn i Sydney viser meg noen andre steder også da! Uten løshunder, vel og merke. Du har som krav at det ikke skal være løshunder der? Jeg ville i alle fall ikke gått glipp av Eyers Rock, men der er det nok dingoer.. ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. april 2004 #28 Del Skrevet 23. april 2004 Nei, takke seg til fattige og møkkete folk - burde ikke det egentlig vært forbudt? Ikke sant.. ?- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hver sin smak Skrevet 23. april 2004 #29 Del Skrevet 23. april 2004 Hver sin smak.. Noen er søkende av natur og tror at det bedre liv ligger i rennestenen eller i de øde fjellene sammen med fattige i Thailand, mens andre finner gleden i mer vestlig siviliasjoner... gringos eller ikke....tror hvertfall backpackers er litt harry! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seleena Skrevet 24. april 2004 #30 Del Skrevet 24. april 2004 Backpackers er då ikkje harry vel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Harry backpacking Skrevet 24. april 2004 #31 Del Skrevet 24. april 2004 Jeg har møtt endel backpackere på reiser i Asia og må jo si at jeg fikk et "Mc Donald/Burge King"- inntrykk av dem som gruppe. Ikke så mye voksent og stilig med dem.. En gjeng slabbedasker med ryggsekk som bor på hospits og har tatoveringer. Eller vanlige studenter. Uansett, ingen voksne som ønsker komfort resier som backpacker. Mann, reiseglad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yoni Skrevet 24. april 2004 #32 Del Skrevet 24. april 2004 Jeg har møtt endel backpackere på reiser i Asia og må jo si at jeg fikk et "Mc Donald/Burge King"- inntrykk av dem som gruppe. Ikke så mye voksent og stilig med dem.. En gjeng slabbedasker med ryggsekk som bor på hospits og har tatoveringer. Eller vanlige studenter. Uansett, ingen voksne som ønsker komfort resier som backpacker. Mann, reiseglad Poenget med backpacking er å få pengene til å rekke lengst mulig, dvs å få sett mest mulig for minst mulig penger. Som du sa er dette et populært alternativ for studenter. Studenter er vanligvis ikke stinn av penger, det er derfor de velger denne reisemåten. Forøvrig er ikke backpackerturer preget av komfort, av økonomiske (og kanskje andre) grunner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 24. april 2004 #33 Del Skrevet 24. april 2004 Backpacking er akkurat så komfortabelt som man betaler seg til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 25. april 2004 #34 Del Skrevet 25. april 2004 For 2 1/2 år siden hadde vi "stop over" i Bangkok på vei til Australia, og overnattet på noe jeg nok vil si er det flotteste hotellet jeg noen sinne har bodd på! To netter, kun, men det jeg opplevde av Bangkok er på ingen måte slik Lene M. beskriver det. Kan ikke huske jeg så en eneste løshund! Jeg opplevde Bangkok som en spennende og fin by, og den var ikke halvparten så full av folk eller støyete som jeg hadde forventet! Kunne godt tenkt meg tilbake dit en annen gang -- absolutt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marigull Skrevet 25. april 2004 #35 Del Skrevet 25. april 2004 Thailand og Bangkok var helt fantastisk etter min mening. Vennlige folk, utrolig mye spennende mat og opplevelser. Deilige strender. :-) Drar gjerne tilbake!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 25. april 2004 #36 Del Skrevet 25. april 2004 Jeg har aldri vært i Thailand, men kjenner noen som er totalt forelsket i landet. De sier de aldri har følt seg så trygge noe annet sted. Videre sier de det er så rent og pent og ordentlig der. Jeg forsøkte meg faktisk og sa at de sikkert hadde spist en del annet kjøtt enn de selv trodde der, men fikk til svar at det trodde de faktisk ikke, og videre sa de at thaiene er veldig renslige og ordentlige. Har også hørt at dette virkelig er et land å reise med små barn. (rangeres svært høyt på "barnevennlig-lister". Det sier jo en god del om mye..) (og som andre i tråden nevner: det er ikke gitt at hygienen er den aller beste på "våre" fine resturanger....) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 25. april 2004 #37 Del Skrevet 25. april 2004 Man kan da ikke forvente at et lav/middels-inntektsland som Thailand skal ha samme standard på restaurantutstyr som Norge, et av verdens rikeste land? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hmm... Skrevet 25. april 2004 #38 Del Skrevet 25. april 2004 Det lyser nok gjennom Lene M.'s innlegg her at hun har hatt et ekstremt dårlig reisefølge, tenker jeg Am I right? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 26. april 2004 #39 Del Skrevet 26. april 2004 Her er noen av minnene mine fra forrige Thailand-tur. Synes ikke det ser så ekkelt ut nei... Bilde1 Bilde2 Bilde3 Bilde4 Bilde5 Et helt fantastisk land!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SuperNova Skrevet 26. april 2004 #40 Del Skrevet 26. april 2004 Det kan jo godt hende at min venn i Sydney viser meg noen andre steder også da! Uten løshunder, vel og merke. Men han vet nok at jeg ikke er interessert i aborginerne. De har jeg lest om, sett film om..og fant historien om urinnvånerne interessant, men ikke så interessant at jeg vil se dem "live" i grupper. Det får være grenser. Ja, Gud forby at du får se noen aboriginere "live" i grupper. Som du sier får det være grenser. Din bør kanskje gå et sted i nærheten av Svinesund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå