Gå til innhold

Thailand var forferdelig!

Fremhevede innlegg

Gjest Lene M.
Skrevet

Jeg og smaboern var i Thailand for litt siden. Jeg syntes ikke noe om dette landet. Vi var i Bangkok på tre ulike hoteller ("bra" standard) og på en av øyene i et par uker.

Jeg fikk et ekkelt inntrykk av at alt er bråkete og skittent der. Jeg spiste ikke kjøtt og fisk fordi det virket som om alt ble laget av møkkete hender og i uhygeieniske forhold. De vasket opp med svamp og hendene, mens skitne løshunder fløy rundt i gatene og på øya!

Det eneste som var rent var risen fordi den var kokt.

:-(

Synes hvertfall ikke Thailand er noe å anbefale, pga. bråk, støy, møkk overalt og dårlige improviserte toaletter og masse kakkerlakker- samme hvilket hotell man var på.

Jeg vil aldri tilbake dit!

Videoannonse
Annonse
Gjest Poirot
Skrevet

Jøss. Så fisefin du var, da!

Dette er slik de vasker opp i store deler av verden, også i Europa. Du får nok holde deg til Norge (for der er jo alt rent og pent. NOT). Løshunder finnes i de fleste sydenland også (kakkerlakker også).

Planlegge reisen litt bedre en annen gang kanskje? lese bittelitt om landet man skal til og hotellenes beliggenhet kan være en fordel.

Skrevet
Jøss. Så fisefin du var, da!

Dette er slik de vasker opp i store deler av verden, også i Europa. Du får nok holde deg til Norge (for der er jo alt rent og pent. NOT). Løshunder finnes i de fleste sydenland også (kakkerlakker også).

Planlegge reisen litt bedre en annen gang kanskje? lese bittelitt om landet man skal til og hotellenes beliggenhet kan være en fordel.

Må si meg litt enig med Poirot her, hva er vitsen med å reise halve kloden rundt om du forventer at det skal være likt som i Norge??!!!

Det er jo nettop det som er sjarmen med ferie, at ting ikke er så kjedelig rent eller ordentlig. :kul:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har vært mange ganger i Thailand på flere ulike steder og har en helt annen oppfatning enn deg. Selvsagt er det en del ting som er annerledes enn hjemme, men er ikke det litt av sjarmen ved det å reise ?

Hvis du bare går rundt og irriterer deg over alt som er annerledes enn hjemme så har du det nok mest sannsynlig aller best hjemme.

Skrevet

Ååååå! Jeg elsker Thailand!

En annen innstilling hjelper! Men som de andre her sier, Thailand er ikke som Norge. Og gudskjelov for det!

Skrevet

Hos min mormor ble det vasket opp med klut.

Skrevet
Hos min mormor ble det vasket opp med klut.

Og det gjør min svigermor og, så det er nok ikke bare i det store stygge utlandet!

Forstår meg ikke på mennesker som reiser på ferie for så komme hjem å klage på at alt ikke var som i Norge.. :roll: Hvorfor reise bort da??

Gjest Anonymous
Skrevet

Minner litt om de som reiser til Gran Canaria for å spise norske kjøttkaker, lese norske aviser og drikke seg dritings med andre nordmenn...

Whats the goddamn point....... :(

Skrevet
Minner litt om de som reiser til Gran Canaria for å spise norske kjøttkaker' date=' lese norske aviser og drikke seg dritings med andre nordmenn... [/quote']

Ha, ha..!

Jeg forstå godt at man kan irritere seg over ting og syens at ting burde være annerledes.. Men det betyr vel ikke at det ikke har en viss sjarm å oppleve at det er slik det er?

Jeg synes nesten alltid det er deilig å komme hjem fra ferie.. Men jeg elsker samtidig å reise og begynner alltid å planlegge en ny ferie med en gang..!

En bra ferie, trenger slett ikke å være "perfekt" syens jeg!

Gjest Seleena
Skrevet

Om du reiser til Thailand så er det best å reise "backpack" sa min frisør til meg! Ho og hennas forlovede bestillte tur-retur + 2 hotelovernattingar, thats it, på 2 veker!

Dei landa i Bankok og såg seg litt rundt og handla det dei ville ha osv på to dagar. Då dei låg på stranda i storbyen blei det berre "ekkelt" sa ho. Europeiske ungkarar med ølvommar som hadde leigd seg Thailanske horer for 2 veker over alt..... Dei låg og koste på desse og min frisør blei berre meir kvalm etter kvar gong ho snudde hovudet sitt. Så dei valgde å finne ein plass der det var mindre Europearar å sjå.....

Så tok dei kontakt med nokre i ein resepsjon som kunne vise og anbefale plassar for dei, som var stille og rolege. Dei plukka ut ein plass og betalte ei lita båtreise til ei anna øy. Der kom dei etter nokre timar og slo seg ned ein plass der det berre var leilighetar. Det var vist heilt toppen. Der var dei i 1 veke og så reiste dei vidare til ein anna stille og roleg plass der dei òg leigde guide for ein heil dag for 100 kr.

Denne måten var den beste måten sa ho! Vertfall for ungdommar.

Skrevet

Du har neppe vært i Tyrkia, skjønner jeg, for da kan du virkelig prate om grisete folk og løshunder.

Thailand syns jeg er veldig rent og ordentlig.

Gjest Moonshadow
Skrevet

I Hellas blir også koppvasken tatt med svamp. Er nok ganske vanlig i utlandet. Synses ikke det er noe ille.

Har ikke vært i Thailand selv men har veldig lyst til å dra dit. Broren min bodde der i ett år og han trivdes veldig bra i alle fall

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

En ting som slo meg når jeg leste innlegget ditt, hvordan forventet du egentlig at Thailand skulle være?

Gjest Lady-M
Skrevet
Jeg og smaboern var i Thailand for litt siden. Jeg syntes ikke noe om dette landet. Vi var i Bangkok på tre ulike hoteller ("bra" standard) og på en av øyene i et par uker.

Jeg fikk et ekkelt inntrykk av at alt er bråkete og skittent der. Jeg spiste ikke kjøtt og fisk fordi det virket som om alt ble laget av møkkete hender og i uhygeieniske forhold. De vasket opp med svamp og hendene, mens skitne løshunder fløy rundt i gatene og på øya!

Det eneste som var rent var risen fordi den var kokt.

:-(

Synes hvertfall ikke Thailand er noe å anbefale, pga. bråk, støy, møkk overalt og dårlige improviserte toaletter og masse kakkerlakker- samme hvilket hotell man var på.

Jeg vil aldri tilbake dit!

Jøss, mener du det?!!

Hvis det var kakerlakker og uhygenisk på hotellene du var på, har du nok ikke vært på hoteller med særlig høy standard. Jeg har aldri opplevd det du beskriver her. Thailand er et av de landene i Asia som er renest. Det finnes nesten ikke kriminalitet og folk er veldig gjestfrie. Og er det noe thailendere kan, så er det sjømat - den er helt utsøkt.

Bråk må man jo regne med når folketallet er det tidoble av det som vi har her i Norge.

Det nytter ikke å reise til land utenfor Norden hvis man er så lite åpen for andre kulturer, vaner osv. Nei, du får holde deg i land som bruker skikkelig oppvaskbørste... :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har vært i Thailand flere ganger, senest i des. 2003. Jeg kjenner meg ikke igjen i det du skriver. Thailenderene er et renslig folk, med stor gjestfrihet. Kanskje du spiste på en "turist felle"?(som drives av europere) Hadde du gått til en skikkelig thai resturant/spisested ville du ikke følt at det var møkkete...

Når det gjelder kakkelakker er de i stort sett alle varme land. Har du tatt med mat/godt etc på rommet siden du hadde dem der? Kakkelakker kommer gjerne hvis de finner noe å spise. Et bedre hotell koster sjelden mye i Thailand, hvorfor byttet dere ikke til noe bedre?

Gjest Lene M.
Skrevet

Jeg forventet ikke så mye av Thailand egentlig...det var vel kjæresten som ville dra dit.

Selv er jeg vant til storbyferier i London, Paris, Cape Town, Brüssel, Stockholm, Berlin, Praha, Monaco og Roma. Jeg har ikke sansen for syden-ferier og Thailand..

Klart det er bråk i en storby, men i Bangkok var det bråk på en annen måte..det var rett og slett mer møkk overalt. Og der var det vanlig med store stereoanlegg i gatene hvor folk spilte på maksimalt volum.

Hotellet i Bangkok var såkalt "fint" det, men kakkerlakkene på badet og gulvet ellers kom frem om kvelden.

Jeg foretrekker urbane ferier med ren hygiene, rene mennesker og pene steder. Ferie for meg er ikke å oppleve møkk og drit med lavere standard. Jeg ser ikke sjarmen i "fattige" land hvor løshundene går i ett med oppvask-svampen og maten som tilberedes til gjestene.

Neste gang ikke ferien til Asia, men til Australia og Sydney. :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet

Du liker ikke løshunder og så drar du til Australia.. :hoho:

God tur! Og hils dingoene fra meg! ;)

Skrevet

Jeg har aldri vært i Thailand så der kan jeg ikke uttale meg.

Ang oppvask. Alle arbeidsplasser i Norge skal ha oppvaskmaskin som tar minst 80 grader. Det samme gjelder spisesteder. Dette er for å få sterilisert oppvasken.

Om man vasker opp i en kum er det sjelden vannet blir varmt nok (det er også krav i Norge som sier at spisesteder etc. skal ha en kran som gir ekstra varmt vann. Er usikkert på temperaturen, men varmere enn det man normalt har i springen hjemme.)

Det å ikke vaske om ting folk har spist og drukket av er med på å spre bakterier som folk blir syke av. Nordmenn i utlandet er ikke vant til de bakterier som er der og har derfor lettere for å pådra det smitte. Jeg antar mange her har hatt diare etc på turer i utlandet. I tillegg øker risikoen for matforgiftning.

Så jeg skjønner godt at noen syns det er ekkelt å drikke av kopper som ikke er ordentlig rengjort. Jeg tror ingen ville likt å få servert halvliteren sin i et glass som bare var skyllet under springen her i landet på utesteder. En ting er hva man gjør hjemme hos seg selv. En annen ting er hva man gjør offentlige steder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...