Chiyo Skrevet 20. august 2013 #1 Skrevet 20. august 2013 Ja, hvorfor driver noen med snus? Gutter på min alder har drevet med snus siden ungdomsskolen, og det syns jeg var ekkelt, men siden jeg ikke var interessert i gutter generelt så overså jeg det. Gutter er gutter. Men nå føler jeg at neste alle jentene på min alder driver å snuser! Vi er 23 år, så vi har fått anti-røyk kampanjen inn med teskje. Hurra, det virket! Eller det virket ganske bra. Veldig få jeg kjenner røyker. Men gjennom alle mine skole år da de fortalte oss at røyking var fy fy, så kan ikke jeg huske at de noen gang nevnte snus... og nå snuser alle! Jeg blir gal! Som lesbisk, så er jenter som snuser en deal breaker. Det er så utrolig usexy! Jeg blir helt gal når jeg sitter i en forelesning og alle jentene rundt meg driver å stikker snus opp under leppa, og man kan alltid se det om noen har en klump med tobakk under leppen. Hvorfor gjør de det? Ønsker de ikke å slutte? Og ja, jeg høres kanskje litt sexist ut nå... men jeg hadde ikke noe kjempe problem med at guttene gjorde det, fordi gutter er gutter, og de kan gjøre whatever uten at jeg bryr meg om at det er usexy. Men jenter... dere er liksom... jenter! Jeg sier ikke at jenter fiser roser eller noe sånt, men jenter er vel litt bedre enn å ha kjeften full av snus? Det er ikke pent, det er ikke kult, det er ekkelt. Jeg har selv prøvd snus to ganger (bare for å kjenne hvordan det føltes, og ikke noe mer), og jeg holdt på å spy begge gangene. Man blir jo ikke avhengig av å prøve heller, så man må jo aktivt ha brukt denne usexye snusen. 5
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2013 #2 Skrevet 20. august 2013 Ja, hvorfor driver noen med snus? Gutter på min alder har drevet med snus siden ungdomsskolen, og det syns jeg var ekkelt, men siden jeg ikke var interessert i gutter generelt så overså jeg det. Gutter er gutter. Men nå føler jeg at neste alle jentene på min alder driver å snuser! Vi er 23 år, så vi har fått anti-røyk kampanjen inn med teskje. Hurra, det virket! Eller det virket ganske bra. Veldig få jeg kjenner røyker. Men gjennom alle mine skole år da de fortalte oss at røyking var fy fy, så kan ikke jeg huske at de noen gang nevnte snus... og nå snuser alle! Jeg blir gal! Som lesbisk, så er jenter som snuser en deal breaker. Det er så utrolig usexy! Jeg blir helt gal når jeg sitter i en forelesning og alle jentene rundt meg driver å stikker snus opp under leppa, og man kan alltid se det om noen har en klump med tobakk under leppen. Hvorfor gjør de det? Ønsker de ikke å slutte? Og ja, jeg høres kanskje litt sexist ut nå... men jeg hadde ikke noe kjempe problem med at guttene gjorde det, fordi gutter er gutter, og de kan gjøre whatever uten at jeg bryr meg om at det er usexy. Men jenter... dere er liksom... jenter! Jeg sier ikke at jenter fiser roser eller noe sånt, men jenter er vel litt bedre enn å ha kjeften full av snus? Det er ikke pent, det er ikke kult, det er ekkelt. Jeg har selv prøvd snus to ganger (bare for å kjenne hvordan det føltes, og ikke noe mer), og jeg holdt på å spy begge gangene. Man blir jo ikke avhengig av å prøve heller, så man må jo aktivt ha brukt denne usexye snusen. Ja ha, du liker kanskje kvinner bedre da og vil ha dem snusefri? Eller diskriminerer du eget kjønn?
Gjest Skrevet 20. august 2013 #3 Skrevet 20. august 2013 Fordi dem kan? Det er jo deres eget valg. Det er ikke pent og jeg liker ikke lukta, men ser ingenting i veien med det sålenge de holder det for seg selv. 6
Chiyo Skrevet 20. august 2013 Forfatter #4 Skrevet 20. august 2013 Ja ha, du liker kanskje kvinner bedre da og vil ha dem snusefri? Eller diskriminerer du eget kjønn? Jeg sa jo at det fikk meg til å høres skikkelig sexist ut. Ja, jeg liker kvinner bedre... eller jeg liker kvinner bedre som at jeg faktisk ser på dem som sexy. Jeg ser ikke på menn som sexy, de er kamerater. Selvfølgelig skulle jeg ønske ingen snuste, fordi det er ekkelt, men hvis jeg kunne velge, så ville jo jeg helst at kvinner ikke snuste. Jeg hadde blitt utrolig skuffet, hvis jeg likte en jente veldig godt, og så stappet hun snus under leppen mens vi var på date!
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2013 #5 Skrevet 20. august 2013 Jeg sa jo at det fikk meg til å høres skikkelig sexist ut. Ja, jeg liker kvinner bedre... eller jeg liker kvinner bedre som at jeg faktisk ser på dem som sexy. Jeg ser ikke på menn som sexy, de er kamerater. Selvfølgelig skulle jeg ønske ingen snuste, fordi det er ekkelt, men hvis jeg kunne velge, så ville jo jeg helst at kvinner ikke snuste. Jeg hadde blitt utrolig skuffet, hvis jeg likte en jente veldig godt, og så stappet hun snus under leppen mens vi var på date! Vel, men du finner jo hurtig ut om damen snuser eller ikke da, ofte før det blir date.
Chiyo Skrevet 20. august 2013 Forfatter #6 Skrevet 20. august 2013 Fordi dem kan? Det er jo deres eget valg. Det er ikke pent og jeg liker ikke lukta, men ser ingenting i veien med det sålenge de holder det for seg selv. Jo, altså det er ikke snakk om at man skal tvinge kvinner til å ikke snuse. Men jeg forstår ikke hvorfor de gjør det? Man må jo ikke snuse, det er ikke et behov mennesket har. Hvis det ikke ser bra ut, det lukter ekkelt, og man ikke må gjøre det... hvorfor gjør de det?
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #7 Skrevet 20. august 2013 javel... jeg digger menn, å driter i om de snuser så lenge de ikke prøver å kysse meg med snus i kjeften. men om det er en dealbreaker for deg, så får du bare la være å menge deg med de flotte jentene som snuser da. ikke værre en det Anonymous poster hash: 4f5a4...002 2
Chiyo Skrevet 20. august 2013 Forfatter #8 Skrevet 20. august 2013 Vel, men du finner jo hurtig ut om damen snuser eller ikke da, ofte før det blir date. Jo, men det kan jo være at jeg virkelig liker henne. Altså... jeg har aldri datet en som brukte snus. Jeg kunne jo ha forsøkt, og så kanskje jeg hadde kunne levd med det, men per dags dato, så syns jeg det er så ekkelt og usexy, at jeg er redd jeg ikke ville gitt en dame en sjanse om jeg fant ut at hun snuste.
Gjest Skrevet 20. august 2013 #9 Skrevet 20. august 2013 Jo, altså det er ikke snakk om at man skal tvinge kvinner til å ikke snuse. Men jeg forstår ikke hvorfor de gjør det? Man må jo ikke snuse, det er ikke et behov mennesket har. Hvis det ikke ser bra ut, det lukter ekkelt, og man ikke må gjøre det... hvorfor gjør de det? De kan jo ha forskjellige grunner, gutter som jenter.. Fordi det var ''kult'' før, fordi dem slutter med røyk, av kjedsomhet, fordi de synes det er godt, etc.
Gjest Raindrops Skrevet 20. august 2013 #10 Skrevet 20. august 2013 Jeg må si at jeg ser litt hvor du kommer fra, bortsett fra at for meg er det dealbreaker om mannen snuser. 6
Chiyo Skrevet 20. august 2013 Forfatter #11 Skrevet 20. august 2013 Jeg må si at jeg ser litt hvor du kommer fra, bortsett fra at for meg er det dealbreaker om mannen snuser. Endelig en som skjønner hva jeg mener. Jeg begynte å lure på om jeg hadde bannet i KG "kirken".
Gjest Daenerys Skrevet 20. august 2013 #12 Skrevet 20. august 2013 Jeg er 23, og ingen av mine venninner snuser, og heller ikke jeg
Gjest Badabing Skrevet 20. august 2013 #13 Skrevet 20. august 2013 Tja.. Jeg begynte med det som et slags opprør. Det var ikke så mange som gjorde det den gangen, og kvinner skulle ikke snuse. Så da gjorde jeg det. Akkurat som jeg dro i Forsvaret fordi kvinner ikke hørte hjemme der. Nå snuser omtrent alle jeg kjenner også. En del fordi de har sluttet å røyke, noen fordi det vel var en slags hipstergreie en stund. Og plutselig ble det allment akseptert.
Lutetium 71 Skrevet 20. august 2013 #14 Skrevet 20. august 2013 Jeg syns det er en vederstyggelighet uansett kjønn. 1
Cordelia Skrevet 20. august 2013 #15 Skrevet 20. august 2013 Jeg synes det er rimelig turn-off med snusleppe på mannfolk, så jeg skjønner deg egentlig godt. Hvorfor vet jeg ikke. Erstatning for røyk? 1
Chiyo Skrevet 20. august 2013 Forfatter #16 Skrevet 20. august 2013 Jeg har en venninne som begynte med snus, og som sa at hun aldri skulle begynne å røyke. Guess what? Hun begynte å røyke. Men jeg er stolt av henne, fordi hun har sluttet. Det tok en stund, men hun greide det til slutt. 1
navnet Skrevet 20. august 2013 #17 Skrevet 20. august 2013 Faen for et dust spørsmål. Hvorfor tatoverer jenter seg? Hvorfor går gutter med uggs? Hvorfor begynner noen med narkotika? Hvorfor liker noen jenter å gå med pels? Tja kan det være at alle er forskjellig?? Hæ? 3
Chiyo Skrevet 20. august 2013 Forfatter #18 Skrevet 20. august 2013 Faen for et dust spørsmål. Hvorfor tatoverer jenter seg? Hvorfor går gutter med uggs? Hvorfor begynner noen med narkotika? Hvorfor liker noen jenter å gå med pels? Tja kan det være at alle er forskjellig?? Hæ? Det er ikke de spørsmålene jeg har tatt opp her. Det frister å skrive "faen for en dustete kommentar..." men jeg holder meg for god til det. 1
navnet Skrevet 21. august 2013 #19 Skrevet 21. august 2013 Det er ikke de spørsmålene jeg har tatt opp her. Det frister å skrive "faen for en dustete kommentar..." men jeg holder meg for god til det. Javel, som jeg leser det så er du irritert for at noen jenter ikke er feminine nok for din smak, og har tatt valg som du ikke kan identifisere deg med. Hvorfor skal andre tilpasse seg dine ønsker/tanker om hva som er sømmelig eller ikke? Du finner nok noen som er jentete nok for deg du også. Du trenger ikke dømme alle nord å ned.. 3
Gjest Rori Skrevet 21. august 2013 #20 Skrevet 21. august 2013 Hva synes du om røyk da? Til info så snuser veldig mange av venninnene mine og de gjør det alle sammen fordi de sluttet å røyke på den måten. Det beste hadde jo naturligvis vært å ikke gjort noen av delene, men jeg selv og legene foretrekker snusen. Verste jeg vet er å sitte rundt folk som røyker. Snusen skader i verste fall kun den som har den under leppa, og ingen rundt seg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå