Gå til innhold

Hva er hemmeligheten bak din slanke kropp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kort oppsummert, hva er hemmeligheten bak den slanke og sunne kroppen din?

Min:

Kun ett kakestykke i selskap, evt et ministykke av hver sort om det er flere.

Innse at mosjon er deilig for kropp og sjel!!

Spise deilige grønnsaker og kjøtt istedet for ris og pasta uten smak, men kun en porsjon!

MyFitnessPal i begynnelsen, for å finne ut hva en faktisk får i seg av næringsstoffer.

Hva er din hemmelighet?

Anonymous poster hash: 86893...7aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan faktisk spise hva jeg vil, og hvor mye jeg vi, uten at jeg legger på meg et gram. Hatt en stabil vekt i flere år nå.. og er litt frustrerende til tider(!) og skulle gjerne gått opp litt.

Har vel veldig høy forbrenning da? Trener jo også litt.

• Liker 4
Gjest *MaggieQ*
Skrevet

Spiser rene råvarer, spiser sukker og godis i moderate mengder, trener jevnt og sover minst 7 timer hver natt :)

Skrevet

Jeg kan faktisk spise hva jeg vil, og hvor mye jeg vi, uten at jeg legger på meg et gram.

Skal vi vedde?

• Liker 14
Gjest Raindrops
Skrevet

Det er det vel ingen hemmelighet hvordan man får en sunn kropp, slank eller ei. For de aller fleste handler det bare om å spise bedre og bevege seg mer. Ikke akkurat noe hokkus pokkus.

• Liker 4
Skrevet

Skal vi vedde?

Vel, nå tenker jeg innenfor rimelighetens grenser.

Kan spise alt fra usunt til sunt over lengre perioder uten at vekten endrer seg. Prøvd mye forskjellig. Har ingen ønsker om å stappe i meg flere kilo med fett, proteiner, karbs e.l. daglig for å motbevise påstanden min, selv om du sikkert hadde hatt rett

Skrevet (endret)

- Spise 100 % vegansk
- Gå mye
- Spise mest rå mat og grønnsaker
- Unngå hvitt mel og sukker
- Spiser veldig sjeldent brød
- Lage 90 % av all mat fra bunnen av
- Rastløshet
- Bare drikke vann og te (med noen unntak selvfølgelig)
- Sove minst 8 timer pr natt
- Ikke drikke alkohol

Har selvfølgelig dager hvor jeg skeier ut (ferie, bursdagen min, jula), men det er mye mindre enn jeg får intrykk av er vanlig. Virker som alle spiser dritt fredag, lørdag og søndag, alle bursdager og festlige anledninger (som kan være flere dager i uka). Det er ikke rart om folk er i dårlig form og overvektige når de spiser sunt til hverdags, og det er færre hverdager enn festdager.

Endret av RugRatzz
  • Liker 1
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Begrense inntak av skitmat og snop. Bevege meg mye.

Drikker helst vann. Drikker aldri sukkerholdige drikker eller drikker med kunstig søtningsstoffer. Spiser til så faste tidspunkt som mulig. Spiser lite brød og kornprodukter. Kutter kraftig ned på sukker (yoghurt og juice er uaktuelt). Og ikke være redd for å svette skikkelig når jeg trener.

Skrevet (endret)

.

Endret av Fantomina
  • Liker 3
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Jeg er mye i hverdagsaktivitet, bruker føttene til å gå eller sykle når jeg skal noe sted framfor å busse. Trener styrke 4-5 ganger i uken. Spiser stort sett sunt og hjemmelaget, og skal jeg drikke noe som inneholder kalorier så skal det jammen meg også være alkohol i det.

Word :)

• Liker 8
Skrevet (endret)

- Mye og god trening

- Drikke minst mulig kalorier

- Forsyne seg mest av magre proteiner og grønnsaker

- Spise til jeg er mett, ikke til jeg er stappmett

- Holde en viss oversikt over inntaket: Ikke spise en mye kveldsmat hvis jeg har skeiet ut tidligere på dagen.

- Spise mat som holder meg mett lenge og som holder blodsukkeret noenlunde stabilt

- Unne meg noe godt innimellom :P

- Gode gener

- Fostra opp med gode vaner og rutiner

Edit: La til de to siste punktene.

Endret av Perlegull
  • Liker 1
Skrevet

- Spiser lite

- Går tur hver dag

- Drikker mye kaffe

Funker for meg :P

• Liker 1
Skrevet

Spiser nesten aldri godteri (potetgull kanskje én gang annen hver måned, sjokolade kanskje hver tredje uke og smågodt så å si aldri). Når jeg spiser noe så er det maks 4-5 biter før søtsuget har gitt seg. Drikker brus kanskje hver tredje uke eller sjeldnere. Spiser sunn mat, er ingen matvarer jeg styrer unna unntatt for mye pølser og kjøttdeig. Er glad i sunn mat.

Trener tilnærmet ingenting.

• Liker 1
Skrevet

Mye hverdagsaktivitet. Null fastfood, null brus.

• Liker 1
Skrevet

Kort oppsummert, hva er hemmeligheten bak den slanke og sunne kroppen din?

Min:

Kun ett kakestykke i selskap, evt et ministykke av hver sort om det er flere.

Anonymous poster hash: 86893...7aa

Det hørtes trist ut. Hvis man ikke går i selskap flere ganger i uka kan de fleste godt spise mer enn som så. Selv er jeg absolutt ikke beskjeden.

Min hemmelighet er den nye revolusjonerende kuren Sunn Fornuft (SF).

Den ene hoveddelen går ut på å være i aktivitet hver dag, da mener jeg ikke nødvendigvis trening. I tillegg kommer rein trening 3-4 ganger i uka. For min del er det sykling om sommeren og langrenn om vinteren, med litt styrketrening ved siden av.

Den andre hoveddelen er å vanligvis spise til jeg er passe mett, med overveiende normal sunn mat. Jeg kjører snarere høykarbo enn lavkarbo, fordi en konkurransesyklist trenger velfylte glykogenlagre før et ritt, og for å kunne kjøre lange treningsturer. Selv om jeg overveiende spiser sunn mat er jeg ikke noen asket, jeg unner meg noe snacks 1-2 ganger i uka.

• Liker 6
Skrevet

Jeg har alltid vært tynn, og legger ikke lett på meg, men spiser en del frukt, grønnsaker og fiberrike matvarer. Liker frokostblandinger med høyt fiberinnhold og ekstra lett melk og jordbær til :) nam. Spiser også en del usunn mat når jeg føler for det. Det eneste som hender i de periodene er at jeg får litt kviser og får oppblåst mage... Irriterende, men min egen feil. ;)

Skrevet

Spiser når jeg er sulten og ikke ellers, spiser det "kroppen" sier jeg har lyst på.....

Skrevet (endret)

- Spiser nesten aldri godteri. Sukker er avhengighetsskapende, hvis du klarer å kutte vil du miste lysten på det.

- Aldri overspiser. Jeg spiser aldri så mye at jeg er ukomfortabel.

- Skille emosjonell spising fra fysisk hunger. Hvis jeg tar meg selv i ha "lyst på noe" uten å være sulten innser jeg at det er en annen årsak, skifter fokus og gjør noe annet for å føle meg bedre.

- Drikker mye vann.

- Fibberike karbohydrater. Jeg spiser sjelden hvitt brød og tomme karbohydrater, med unntak av noen porsjoner pasta. Jeg velger også da versjonen med mest fiber.

- Sover minst 7 timer. Får jeg mindre, tar jeg meg en ettermiddagsblund. Er man trøtt spiser man mer for å hente inn energien.

- Spiser ikke rødt kjøtt mer enn maks en gang i uken. Mye fisk, kylling og kalkun.

Ellers er jeg neppe noen fanatiker. Har ikke noen aktiv jobb og de siste 2 månedene har jeg ikke hatt gym medlemskap heller. Har alltid vin til maten og tar meg en drink ofte nok (dog gin med diet tonic, som har få kalorier). Jeg føler ikke at jeg nekter meg veldig mye. Jeg har riktignok aldri spist junk food og har ikke lyst på det.

Endret av Marie90
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...