Gå til innhold

Trenger hjelp angående skattekort/frikort


Gjest Ozelot

Anbefalte innlegg

Skal begynne å jobbe heltid på en kantine 2013-2014. Gikk på et slags jobbintervju og fikk jobben. Hun spurte meg om jeg kunne komme neste mandag så vi kunne gå gjennom rutiner og slike ting. Hun ba meg ha med meg et skattekort.

Jeg har et frikort, men jeg er litt usikker på om jeg kan bruke den i og med at den er skrevet til en annen kommune(jeg flyttet nettopp derfra). Kan man bruke det frikortet selv om det er skrevet i en annen kommune/fylke?

Hvis ikke så lurer jeg litt på dette med skattekortet arbeidsgiveren ba meg ha med. Hvis jeg går inn og lager meg et slikt kort, så må jeg jo også skrive hva jeg tror jeg kommer til å tjene. Jeg og arbeidsgiver har ikke gått gjennom det enda. Skal jeg bare finne opp et tall og skrive på kortet og så lage meg et nytt et når/hvis jeg ser at det tallet kommer til å overskrides?

Synes bare det er veldig vanskelig å finne opp et tall når vi ikke engang har gått gjennom ca hvor lang arbeidstid og hvor mye lønn i timen ....

Har aldri bestilt et skattekort før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frikortet gjelder kun for beløp under 39 950 kr, og gjelder i alle kommuner.

Du kan bestille skattekort hos Skatteetaten. :) Her finner du også mer informasjon - du kan b.la taste inn hva du tror du vil tjene, dette retter du opp senere.

Gratulerer med ny jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frikortet gjelder kun for beløp under 39 950 kr, og gjelder i alle kommuner.

Du kan bestille skattekort hos Skatteetaten. :) Her finner du også mer informasjon - du kan b.la taste inn hva du tror du vil tjene, dette retter du opp senere.

Gratulerer med ny jobb!

Men kan jeg gi frikortet til arbeidsgiver selv om det står på frikortet at den er til en annen kommune og fylke? Enn der jeg jobber? Og jeg kan vel bruke det selv om jeg f. eks ikke er student?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...