AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #21 Skrevet 16. august 2013 Eller bekkeninfeksjon - se om du synes du kjenner deg igjen i dette: http://www.helsebiblioteket.no/pasientinformasjon/brosjyrer/bekkeninfeksjon Anonymous poster hash: baa63...e36
Gjest trinem0r Skrevet 16. august 2013 #22 Skrevet 16. august 2013 Om du har vært mye plaga med urinveisinfeksjon tidligere så ble mistanken min om nyrebekkenbetennelse sterkere gitt - og det er ikke til å spøke med. Har du sjekka temperaturen din? Det kan være litt lumsk, og en får ikke nødvendigvis symptomer på uvi. Ble det tatt blodprøve og urinprøve av deg? Anonymous poster hash: baa63...e36 nei for er over 2 år siden jeg hadde uvi sist. har ikke feber. nope legen min sjekka ingenting...
Gjest trinem0r Skrevet 16. august 2013 #23 Skrevet 16. august 2013 her kommer en oppdatering.nå har jeg nettopp vært på legevakta, endelig noen som tok det litt seriøst siden fastlegen min i dag morges ikke tok noen prøver eller undersøkelser, legevakten var veldig overrasket over at ikke legen hadde testa noe. men på legevakta tok de urinprøve og sjekka temp og blodtrykk og kjente på magen. han sa at det kunne være noe med tarmene som var galt men at jeg måtte komme med ny urinprøve å morra tidlig pga de må ha morgenurinen for å lese prøven ordentlig. han sa at hvis ikke det er utslag på prøven så kunne det også være luftsmerter..men jeg syns ikke d kjennes ut som det..for har vondt i ryggen også, å hodet i tinninga osv..har jo kjent luftsmerter før. så sa han at hvis jeg får feber eller magen strammer seg veldig så måtte jeg komme tilbake med en gang. så jeg får prøve å ta no paracet å se om jeg kan få litte granne søvn også gå ned med morgenurinen i morgen, så får vi se hva det vil vise da.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #24 Skrevet 16. august 2013 Glad for å høre at du tok turen til legevakta, og ikke minst at de tok deg på alvor. Anonymous poster hash: baa63...e36
Gjest trinem0r Skrevet 16. august 2013 #25 Skrevet 16. august 2013 Glad for å høre at du tok turen til legevakta, og ikke minst at de tok deg på alvor. Anonymous poster hash: baa63...e36 takk håper de finner ut av det i morgen nå skal jeg prøve å få litt søvn. takk for svar alle sammen
Gjest trinem0r Skrevet 17. august 2013 #26 Skrevet 17. august 2013 var nede med ny urinprøve i dag. de kom ikke fram til noe mer egentlig, han banket på magen å ryggen å fant ut at jeg hadde mest vondt på venstre side foran og bak å at det tyder på urinveisinfeksjon men det var ikke noe utslag på prøven så han sa det kunne være en begynnende..så jeg måtte bare komme tilbake hvis det begynte å gjøre vondt på gå på do eller jeg fikk feber.. =/ kjedelig å sitte å ha vondt å ikke kan gjøre noe menmen
AnonymBruker Skrevet 17. august 2013 #27 Skrevet 17. august 2013 Men tok de blodprøve - er du sjekka for annen infeksjon? Leste du den linken om bekkenbetennelse? Anonymous poster hash: baa63...e36
Gjest trinem0r Skrevet 17. august 2013 #28 Skrevet 17. august 2013 Men tok de blodprøve - er du sjekka for annen infeksjon? Leste du den linken om bekkenbetennelse? Anonymous poster hash: baa63...e36 nei de gjorde ikke det. ja leste det men virker ikke som det.
Gjest trinem0r Skrevet 17. august 2013 #29 Skrevet 17. august 2013 Smerter i nedre del av magen Smerter under samleie Blødninger under eller etter samleie Unormal utflod dette er symptomene på bekkenbetennelse.. har ingen av de. har bare vondt i magen å korsryggen på venstre side. derfor mener de det er en urinveisinfeksjon men det slår likevel ikke ut på urinprøven derfor mente de at det kunne være en begynnende infeksjon å at derfor måtte jeg komme tilbake hvis jg fikk feber eller det gjorde vondt å tisse
AnonymBruker Skrevet 17. august 2013 #30 Skrevet 17. august 2013 Tok de i det minste CRP? (Stikk i fingeren) Anonymous poster hash: 8af14...00d
Gjest trinem0r Skrevet 17. august 2013 #31 Skrevet 17. august 2013 Tok de i det minste CRP? (Stikk i fingeren)Anonymous poster hash: 8af14...00d nei bare urinprøve åsså trykket de på magen å ryggen
Gjest trinem0r Skrevet 17. august 2013 #32 Skrevet 17. august 2013 skjønner ikke hva jeg skal gjøre nå da er redd for at det er noe som ikke de undersøker skikkelig.. dette er grunnen til at jeg helst vil unngå legevakta. du betaler for ingenting
AnonymBruker Skrevet 17. august 2013 #33 Skrevet 17. august 2013 Smerter i nedre del av magen Smerter under samleie Blødninger under eller etter samleie Unormal utflod dette er symptomene på bekkenbetennelse.. har ingen av de. har bare vondt i magen å korsryggen på venstre side. derfor mener de det er en urinveisinfeksjon men det slår likevel ikke ut på urinprøven derfor mente de at det kunne være en begynnende infeksjon å at derfor måtte jeg komme tilbake hvis jg fikk feber eller det gjorde vondt å tisse Kan det være nyrestein...? Anonymous poster hash: 85f9a...b7d
AnonymBruker Skrevet 17. august 2013 #34 Skrevet 17. august 2013 Jeg synes fastlegen din bør henvise deg til spesialist siden han ikke finner ut av det selv. Det har du rett på. Anonymous poster hash: 85f9a...b7d
Gjest trinem0r Skrevet 17. august 2013 #35 Skrevet 17. august 2013 Kan det være nyrestein...? Anonymous poster hash: 85f9a...b7d jeg vet ikke hva det kan være for det kan jo ikke være noenting ifølge den håpløse legevakta. skal saksøke de til grunne hvis jeg feiler noe alvorlig å de ikke har giddet å gjøre jobben sin ordentlig. hvis det er bekkenbetennelse så kan jeg jo bli steril!
Gjest trinem0r Skrevet 17. august 2013 #36 Skrevet 17. august 2013 Jeg synes fastlegen din bør henvise deg til spesialist siden han ikke finner ut av det selv. Det har du rett på. Anonymous poster hash: 85f9a...b7d det er ikke fastlegen...det er legevakta. fastlegen er jo ikke tilgjengelig før mandag.. men de gidder jo ikke ta en forbanna blodprøve ei gang..
Gjest Lady Isabelle Skrevet 17. august 2013 #37 Skrevet 17. august 2013 det er ikke fastlegen...det er legevakta. fastlegen er jo ikke tilgjengelig før mandag.. men de gidder jo ikke ta en forbanna blodprøve ei gang.. Allikevel. Gå til fastlegen din og spør om du kan få en henvisning. Han er den eneste som kan gi deg den...
Gjest trinem0r Skrevet 17. august 2013 #38 Skrevet 17. august 2013 Allikevel. Gå til fastlegen din og spør om du kan få en henvisning. Han er den eneste som kan gi deg den... jeg kan ikke vente helt til mandag...de må gjøre noe nå..jeg blir pint av smerte her. rett før jeg ringer til legevakta å skjeller de ut..men hjelper jo ikke så mye d heller
Gjest Lady Isabelle Skrevet 17. august 2013 #39 Skrevet 17. august 2013 Som h*n over meg sa, så kan det faktisk minne om nyrestein. Det er ufarlig, men gjør noe helt sinnsykt vondt og nyrestein eller gallestein kan man se på røntgen, tror jeg...
AnonymBruker Skrevet 17. august 2013 #40 Skrevet 17. august 2013 Jeg har hatt nyresteinsanfall mange ganger og det gjør så vondt at jeg kaster opp og bare gråter og vandrer rundt. Jeg får utslag på blod i urinen, men det må man ikke. Smertene er alt fra diffuse rundt ribbeina og disse kjennes ut som luftsmerter, til ekstrem sterke rundt nyreområdet på ryggen og stråler fram mot magen. Det behandles ofte med Voltaren og drikkerestriksjon til anfallet er over. Det er ikke farlig, men ufattelig vondt! Anonymous poster hash: 8dd0f...faa
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå