Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Hulderjenta
Skrevet

Og siden dere spør så fælt, så begynner jeg også å lure.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

It is with great pleasure the Norwegian Cycling Federation, - once again invites you to an international competition at the BMX-track "Vikingen" at Kvål, Sandnes.

The BMX-track "Vikingen" have also been arena for big international BMX-events in the past; the World Championships in 1991 and the European Cup in 1994 and EC rounds in 2000.

The hosts for round 7 & 8, 2004 European BMX Championship, is a joint venture between the Norwegian Cycling Federation and the four local BMX clubs of Sandnes, Sviland, Orstad and Klepp.

We will do our very best to present a professional race combined with a pleasant atmosphere as well for the riders as for visitors and spectators.

We do hope that as many riders as possible will participate in this event – we do look forward to see you all in Sandnes.

:klø:

Skrevet

Snickers-kake

3 eggehviter

2 1/2 dl sukker

20 ritz kjeks

2 1/2 dl peanøtter

1 ts bakepulver

1 ts vaniljesukker

100 g kokesjokolade

1 ss kaffe

50 g smør

3 eggeplommer

1 dl melis

Knus kjeksen og hakk peanøttene. Stivpisk eggehvitene. Bland kjeks, peanøtter, eggehvite, bakepulver og vaniljesukker og hell i smurt form. Stek ved 180 grader i ca 30 minutter. Lag glasur av resten av ingrediensene og smør over kaken.

Skrevet

Langpannebrød Skriv ut

Tidsforbruk: over 60 min

Vanskelighetsgrad: middels

Porsjoner: 8 |Oppgi ønsket antall porsjoner: OK

Ingredienser:

3 dl havregryn

3 dl sammalt rug

50 g meierismør

5 dl vann

2 dl melk

50 g gjær

2 ss lys sirup

3 ts salt

ca. 600 g siktet hvetemel

Fremgangsmåte:

Mål opp havregryn, rugmel og smør i en bolle og hell 5 dl kokende vann over. La landingen stå en halv time.Rør gjæren ut i lunken melk og tilsett den sammen med sirup og salt. Rør i det grove melet og ca. halvparten av hvetemelet. Arbeid deigen godt. La den gjære 1/2 time.

Elt deigen med så mye mel som den trenger for å bli god å arbeide med. Legg hele deigen i langpannen og trykk den ut så den blir flat og jevn. Del deigen i 6x4 ruter, prikk den og etterhev ca. 30 minutter.

Stek brødet og avkjøl det på rist. Det er lett å bryte brødet i ruter når det er kaldt.

Langpanne 25 x 35 cm (til et brød på 8-10 porsjoner).

I stekeovnen ved 200 grader i ca. 35 - 40 minutter.

Gjest Fighter
Skrevet

Ingen gnom-fitte-befal av en kvinne skal kommandere meg til noe som helst

Skrevet
Ingen gnom-fitte-befal av en kvinne skal kommandere meg til noe som helst

.. den har jeg også hatt ... men ikke nå.. (anton.25 sine utsagn var ganske heftige)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...