Gå til innhold

Ekstrem brukerfiksering

Fremhevede innlegg

Skrevet

Og hvilke brukere en random person synes er spennende, fascinerende og fulle av substans, er også såpass subjektivt at det er uinteressant for andre enn en selv.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er enig med AB som sier at det ikke er de med mest substans og særpreg som blir forfulgt på forumet, men de som er ordinære og som ikke skiller seg ut på noen måte, i hvert fall ikke på de seriøse delene av forumet. Jeg har opptil flere ganger lest at brukere klager på at de blir forfulgt, og igjen, ikke de mest spennende og fascinerende menneskene. Anonymous poster hash: bb4bf...c6e

Akkurat =)

Anonymous poster hash: 6be53...62e

Skrevet

Jeg er enig med AB som sier at det ikke er de med mest substans og særpreg som blir forfulgt på forumet, men de som er ordinære og som ikke skiller seg ut på noen måte, i hvert fall ikke på de seriøse delene av forumet. Jeg har opptil flere ganger lest at brukere klager på at de blir forfulgt, og igjen, ikke de mest spennende og fascinerende menneskene. Anonymous poster hash: bb4bf...c6e

Du hadde ikke visst at de "manglet substans" hvis du ikke hadde lagt merke til dem...

Anonymous poster hash: 3d93b...4e4

• Liker 2
Skrevet

Men hvordan hoppet du fra de som blir nevnt i brukertråder, til de som blir stalket forresten? Det er nemlig ikke helt det samme. Og også blant de som nevnes ofte i brukertråder finner du brukere som på ingen måte er "fjasere" eller som deler mye personlig.

Nettopp. Det virker tilfeldig hvem som blir nevnt, men de blir kalt snikk - snakkere :klo:

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor tåler så lite at folk snikk-snakker? Mange i snikk-snakk forumet kommer med plenty inne i andre forumer og. Mange trenger vel en pause fra anonymtrollene inne i resten av forumet. Jeg ser SJALUSI lyse langt vei.

Stalling er ikke okay uansett! Ferdig med den saken!

Anonymous poster hash: 24ba6...6cb
  • Liker 3
Skrevet

Nettopp. Det virker tilfeldig hvem som blir nevnt, men de blir kalt snikk - snakkere :klo:Anonymous poster hash: 3d93b...4e4

Hele argumentet om at det bare er snikksnakkere og fjasere som nevnes er surt oppgulp fra ymse grinebitere.;) Det er flere "gjengangere" som absolutt ikke er spesielt fjasete, kosemosete eller snikksnakkete. Jeg tror det handler mer om at folk nevner brukere de selv legger merke til, og hvem man legger merke til kommer igjen an på hvilke deler av forumet man frekventerer.

• Liker 4
Skrevet

Eksempel fra tråden "Er disse KGerne single?" Hvor mange av de er supersosiale snikksnakkere? To eller tre.

Hjelpetråd for oss håpefulle som lurer på om vi skal sende en PM :fnise:

Cuckold: opptatt

Raindrops

Guybrush

NozMonster

Yme

-L-

Cathrine88

Vampen

Ylvina

Lille-pus

Supraspinatus

Mann42

Waco

Tidus

JakeGreen

:)Anonymous poster hash: d1119...2f9

• Liker 4
Skrevet

Det har vært en viss grad av brukerfiksering på de fleste forumene jeg har vært innom, men KG er nok et av de mer ekstreme. Andre forum har hatt sine "legender" og kjente brukere, men x antall tråder, med variasjoner rundt temaer som hvilken bruker sine tær man vil suge på, hvordan ser nesa di ut eller hvem man tror liker å få en lekehamster i rumpa, har jeg ikke opplevd andre steder. Det er også få forum hvor jeg kan huske å ha sett så mange bilder av forumets folk og fe.

Jeg er litt sånn drittlei+. Ikke misforstå, det er selvfølgelig hyggelig å få noen hyggelige ord fra andre brukere. Jeg har også selvironi nok til å le av det meste av tingene som har blitt skrevet om meg i slike tråder. Men det blir slitsomt i lengden. Ikke minst fordi positiv oppmerksomhet fra en, stort sett må følges opp av synsing, mening og bitching fra en annen. Blir man "lagt merke til" i noen grad, så er det plutselig en del som skal mene noe om deg, ikke bare det du skriver. Jeg orker knapt nok å titte innom slike tråder lenger, for jeg føler at om jeg blir nevnt, så har jeg en catch 22 i fanget. Svarer jeg på det som skrives, så er jeg en fjasete, klikkete kosemoser, svarer jeg ikke, så er jeg fort en overlegen bitch, som stenger folk ute og bare svarer "mine". Og har man blitt nevnt i en tråd før, så er man en av "de der" som alltid nevnes og bare er teite, fordi det burde være noen andre som blir nevnt. Det blir litt ungdomsskole. Drama, og masse synsing og mening om de som er synlige.

Jeg synes også det har blitt mer ekstremt det siste året. Det virker som om det i det hele tatt har blitt mer sosialisering mellom brukere utenfor forumet, enn det var før. Og det er jo fint og flott, men jeg tror det gjør noe med forumet også. Ikke bare i positiv forstand.

Og ja, det var dagens hjertesukk. :lol:

Veldig, veldig enig. Dette er en av grunnene til at jeg "alltid" er AB, rett og slett fordi jeg ikke har noen som helst ønsker å bli en såkalt kjent bruker, spesielt etter hvordan jeg har sett slike tråder utarte seg.

Tidligere, når jeg var ferskere i KG-sammenheng, postet jeg som AB for å få litt "friere" tøyler (ikke til å trakassere andre, men for å bli kjent med KG, hvordan forumet fungerer, og delvis også for å ikke havne i kosemose-klikk eller hva det nå kalles osv...), men nå poster jeg stort sett som AB for å unngå å havne over radaren og det ønsker jeg ikke.

Jeg har gjort meg skyldig i å svare på tråder jeg trodde var hyggelige til å gi positiv feedback til brukere jeg mente bidro positivt til forumet, men jeg oppdaget fort at slike tråder hadde en tendens til å tiltrekke seg brukere som bare må komme med negative inspill ala "men han/hun er en skikkelig bitch, en skikkelig patetisk skjørtejeger som jakter på alt som puster mm), og dermed hadde vi det gående. Og jeg sluttet allerede etter å ha deltatt i slike tråder med å gi hyggelige tilbakemeldinger etter bare to runder. Jeg ønsket ikke å bidra til et negativt brukerfiksering, noe jeg følte når jeg ga hyggelige tilbakemeldinger. Ikke gøy å oppdage at noen hadde sitert meg for å fortelle meg at bruker å er en liten patetisk dritt...(men det sier mest om den som skrev/ skriver slike ting enn hva det sier om brukeren som rammes av "kritikken" samtidig som de gjør seg veldig liten, spesielt hvis de poster slikt under AB). Jeg ønsker ikke å bli involvert i slikt og sluttet etter bare et par tråder.

Nå er det utelukkende brukerfikseringsfrie tråder jeg deltar i. Brukerfikseringstråder er bare creepy. Det hender dog jeg svarer i slike tråder, men da for å gi et tilsvar til feige ABere som ikke klarer å gi den negative kritikken "face 2 face".

Og det er enkelte ganger jeg mistenker at det skjer at brukere har skjulte motiver når de oppretter slike typer tråder, fordi man VET så utmerket godt at slike tråder har en tendens til å få en negativ vinkling etter hvert, at det som er ment som "hyggelig" tråd i virkelighet er opprettet for å nettopp få den negative vinklingen for å få en mulighet til å ta en eller flere brukere. Paranoid? kanskje det, men jeg tror jeg ikke tar feil i mine antakelser.

Mvh,

Anti-BrukerFiksering.

Anonymous poster hash: 37494...958

• Liker 1
Gjest Mundane
Skrevet

Er jo kun de samme som går igjen så er nok bare en liten høylytt gjeng som står bak denne brukerfiksering. Er jo bøttevis med brukere som aldri blir nevnt og aldri deltar i brukerfiksering. Så er det vel helt slapp moderering av slikt og, så folk lager tråder fordi de vet trådene lever lenge nok til å få noe ut av det.
Er mange forum der jeg ikke kan tenke meg at folk begynner å lage tråder om brukere, rett og slett fordi de blir slettet på sekundet.

• Liker 1
Skrevet

Er jo kun de samme som går igjen så er nok bare en liten høylytt gjeng som står bak denne brukerfiksering. Er jo bøttevis med brukere som aldri blir nevnt og aldri deltar i brukerfiksering. Så er det vel helt slapp moderering av slikt og, så folk lager tråder fordi de vet trådene lever lenge nok til å få noe ut av det.

Er mange forum der jeg ikke kan tenke meg at folk begynner å lage tråder om brukere, rett og slett fordi de blir slettet på sekundet.

Akkurat slik det er på skole, jobb og ellers i livet. Noen uttaler seg på en måte som blir lettere husket og lagt merke til mens andre forsvinner i den store mengden - de skiller seg ikke ut.

Jeg legger merke til at svært mange er mer opptatt av å ikke tråkke på noens tær samt trøste og jatter med TS. Ser det spesielt ofte i tråder om forhold og sjekking.

Språket har også mye å si. Ikke alle er flinke til å skrive på en engasjerende og interessant måte. Mange gjentar igrunn bare det som allerede er sagt. Og endel henger kun på spesielle seksjoner her inne som helse og kosthold eller graviditet eksempelvis. Områder som er svært uinteressante for andre som ikke er opptatt av slikt.

Singelliv/seksualitet/snikk snakk/samliv/angår langt flere og treffer flere. I tillegg har du endel fra politiske debatter.

Anonymous poster hash: 412f9...5ee

• Liker 5
Skrevet

Jeg har opp gjennom årene vært med i flere forskjellige fora og inntrykket mitt er at KG er det som er mest brukerfiksert i forhold til å fokusere på mest/minst populære bruker, peneste bruker, sinteste bruker, mest flørtete bruker, mest fjasete bruker og så videre i den duren.

Altså listing av brukere etter mer eller mindre ubegripelige skalaer.

Andre fora jeg har vært på har gjerne vært mer personlige i og med at de for det første har vært mindre (færre medlemmer) og for det annet har flere av brukerne tydeligvis kjent hverandre utenom forumet. Dermed har ikke denne listeskrivingen vært "nødvendig" ;) , og man har ikke denne rangeringen av "good, bad and ugly" som vi har sett ofte på KG de siste årene. Må også legge til at en del av de foraene jeg har vært på er mer hobbyrettete og da diskuteres det i hovedsak det aktuelle emnet, selv om det tidvis blir enkelte off topic's der også. Folk er der i større grad for å diskutere et spesielt emne og ikke bare "snikksnakke" (uten relevans til KGs snikk-snakk forum for øvrig).

Skrevet

Akkurat slik det er på skole, jobb og ellers i livet. Noen uttaler seg på en måte som blir lettere husket og lagt merke til mens andre forsvinner i den store mengden - de skiller seg ikke ut.

Jeg legger merke til at svært mange er mer opptatt av å ikke tråkke på noens tær samt trøste og jatter med TS. Ser det spesielt ofte i tråder om forhold og sjekking.

Språket har også mye å si. Ikke alle er flinke til å skrive på en engasjerende og interessant måte. Mange gjentar igrunn bare det som allerede er sagt. Og endel henger kun på spesielle seksjoner her inne som helse og kosthold eller graviditet eksempelvis. Områder som er svært uinteressante for andre som ikke er opptatt av slikt.

Singelliv/seksualitet/snikk snakk/samliv/angår langt flere og treffer flere. I tillegg har du endel fra politiske debatter. Anonymous poster hash: 412f9...5ee

Godt innlegg. Er det de som ikke skiller seg ut, men gjerne vil det som blir sure og forfølger eller kommer med bitre oppgulp mot de som gjør det, mon tro?

Skrevet

Jeg tror brukerfikseringen er en av grunnene til at jeg liker KG. Ikke fordi jeg liker at folk blir stalket osv, eller når folk misliker hverandre, men fordi jeg synes det er ganske koselig her!

JA, tidvis er det mye drittslenging og sånt, men stort sett er folk hjelpsomme og hyggelige mot hverandre.

Dessuten liker jeg så godt å lese i dagbøkene til folk :)

• Liker 3
Skrevet

Jeg syns klagingen over brukerfiksering er mer irriterende enn brukerfikseringen i seg selv.

Dersom brukerfikseringen hadde vært negativ så hadde jeg forstått det. Og et visst tilløp til negativ brukerfiksering finnes det jo, men hva jeg har sett så blir slike bemerkninger slettet ganske raskt.

Hva som står igjen er positiv fiksering og vanlig, uskadelig "hverdagssladring". Eksempelvis "hvem er single"-tråden. Nå har jeg ikke lest tråden, men - om folk er single eller ikke kan man umulig vite noe om hvis ikke brukeren selv har signalisert noe om det. Det hadde ikke brukeren gjort dersom det skulle værr "hemmelig", og da ser jeg heller ikke problemet med at det blir lagt merke til.

KG er ikke et rent saklig forum, men mer et sted der man kan være litt sosial. Jeg synes det er fint. Jeg har lagt merke til at det er mange, mange her inne som er ensomme, kanskje har sosial angst eller sliter med andre ting som gjør det vanskelig for dem å komme ut eller sosialisere "IRL", enten for en periode eller mer permanent.

Mange av dem får kanskje til en viss grad dekket noe av behovet med mennesker de "treffer" her inne (når de ellers ikke kan komme ut), andre bruker det kanskje til å trene seg litt i det å ha kontakt med andre og bli litt sikrere før de våger seg ut døren, altså som et springbrett. Her treffer man ikke bare likesinnete, altså mennesker som er interessert i det samme som seg selv (f.eks data, bil, dyr etc), men litt av hvert og mennesker i alle mulige livssituasjoner, så det er fint å bruke på denne måten. Og atter andre blir faktisk kjent med folk, bestemmer seg for å treffes og bygger vennskap.

Disse tingene kan man ikke få dekket på sjekke-nettsteder, da det er "sjekking" som er målet. Mens her inne er det ikke det.

Dersom det er utelukkende "sak" man er interessert i å diskutere, helt uten nevnte aspekt, så finnes det velegnede fora for det. Her inne kan man også diskutere sak, men man må også forholde seg til den sosiale siden. Jeg synes takhøyden er fin, og det at den er som den er gjør også at mange tør å åpne seg og få svar på ting de kanskje ellers ville gått bærende på i mange år til. Så den tjener mange fine funksjoner som andre forum ikke har.

Så istedenfor å klage over det så tenker jeg at de som velger å være her inne får foholde seg til KG som det er, ellers får de finne seg et sted uten denne siden.

Men selvsagt, det finnes de som sladrer negativt om andre brukere, og det finnes de som skaper intriger. Da får man heller bruke rapporteringsknappen. Ikke prøve å forandre forumet. For egen del liker jeg det som det er og har lite å klage på. Det er faktisk derfor jeg er her :)

• Liker 6
Skrevet

Veldig, veldig enig. Dette er en av grunnene til at jeg "alltid" er AB, rett og slett fordi jeg ikke har noen som helst ønsker å bli en såkalt kjent bruker, spesielt etter hvordan jeg har sett slike tråder utarte seg. Tidligere, når jeg var ferskere i KG-sammenheng, postet jeg som AB for å få litt "friere" tøyler (ikke til å trakassere andre, men for å bli kjent med KG, hvordan forumet fungerer, og delvis også for å ikke havne i kosemose-klikk eller hva det nå kalles osv...), men nå poster jeg stort sett som AB for å unngå å havne over radaren og det ønsker jeg ikke. Jeg har gjort meg skyldig i å svare på tråder jeg trodde var hyggelige til å gi positiv feedback til brukere jeg mente bidro positivt til forumet, men jeg oppdaget fort at slike tråder hadde en tendens til å tiltrekke seg brukere som bare må komme med negative inspill ala "men han/hun er en skikkelig bitch, en skikkelig patetisk skjørtejeger som jakter på alt som puster mm), og dermed hadde vi det gående. Og jeg sluttet allerede etter å ha deltatt i slike tråder med å gi hyggelige tilbakemeldinger etter bare to runder. Jeg ønsket ikke å bidra til et negativt brukerfiksering, noe jeg følte når jeg ga hyggelige tilbakemeldinger. Ikke gøy å oppdage at noen hadde sitert meg for å fortelle meg at bruker å er en liten patetisk dritt...(men det sier mest om den som skrev/ skriver slike ting enn hva det sier om brukeren som rammes av "kritikken" samtidig som de gjør seg veldig liten, spesielt hvis de poster slikt under AB). Jeg ønsker ikke å bli involvert i slikt og sluttet etter bare et par tråder. Nå er det utelukkende brukerfikseringsfrie tråder jeg deltar i. Brukerfikseringstråder er bare creepy. Det hender dog jeg svarer i slike tråder, men da for å gi et tilsvar til feige ABere som ikke klarer å gi den negative kritikken "face 2 face". Og det er enkelte ganger jeg mistenker at det skjer at brukere har skjulte motiver når de oppretter slike typer tråder, fordi man VET så utmerket godt at slike tråder har en tendens til å få en negativ vinkling etter hvert, at det som er ment som "hyggelig" tråd i virkelighet er opprettet for å nettopp få den negative vinklingen for å få en mulighet til å ta en eller flere brukere. Paranoid? kanskje det, men jeg tror jeg ikke tar feil i mine antakelser. Mvh,Anti-BrukerFiksering. Anonymous poster hash: 37494...958

Jeg er veldig enig!:jepp:

Jeg syntes i utgangspunktet at det var veldig greit å kunne gi positive tilbakemeldinger til brukere. Ikke minst fordi det er en del brukere jeg sjelden er enig med, men like fullt synes er positive bidrag på forumet. Slike tråder kunne ha vært en fin mulighet til å gi en positiv respons til brukere man av en eller annen grunn setter pris på. Slik fungerer det ikke, dessverre. Fordi i kjølvannet følger det også en del gruff. Man har den obligatoriske sytingen rundt hvem som nevnes. Vi har de luringene som må benytte anledningen til å fortelle at de ikke liker en bruker som nevnes. Pluss at man fort blir plassert i en klikk med de man nevner. Jeg har egentlig gitt opp. Det er mange brukere jeg setter pris på, men jeg orker ikke å skrive i slike tråder lenger. Jeg vil ikke utsette dem for drittslengingen som kan følge, og jeg er lei av å bli plassert i en klikk med brukere jeg nevner eller er enig med en gang. Og det irriterer meg, for jeg synes egentlig det er litt trist at folk på død og liv må slenge med leppa og dele sin negative oppfatning.

Ellers synes jeg egentlig det er greit at det klages litt på brukerfikseringen. Om bruker a og bruker b får god kontakt her inne, så er det supert. Folk må gjerne sosialisere og kose seg. At bruker C og bruker D forteller hverandre at de liker hverandre i en slik tråd plager meg heller ikke. Det er ikke problemet. Problemet ligger heller i at fokuset på brukere ikke alltid er frivillig for den det fokuseres på. Og brukerfikseringen fører til mer fokus på bruker, som faktisk kan bli ganske slitsomt i lengden. Ikke minst fordi det kan brukes mot en, som en fiffig liten hersketeknikk for å avfeie det man faktisk skriver. Det kan bli litt mye av det gode å ha noen ukjente folk som mener mye om deg. Siden "singeltråden" er nevnt, så ja, i og for seg en harmløs tråd. Og det ligger sikkert ikke noe "ondt" i bunnen. Men altså, hvorfor skal man nevne en haug med brukere og åpne for at sivilstatusen deres skal diskuteres? Hvorfor er det i det hele tatt interessant? Og kan ikke folk selv få velge om de ønsker å dele sivilstatus, og gjøre den delen av privatlivet sitt til et tema? Det er jo også slik at sivilstatus kan endre seg, så selv om en bruker har nevnt det tidligere, så betyr ikke det automatisk at de ønsker å diskutere det nå. I tillegg fører også slikt til en del rykter, spekuleringer og regelrett sladring, som ikke nødvendigvis er hyggelig for den det gjelder.

• Liker 1
Skrevet

Enig med Valpen (autocorrect, men den var søt).

Når andre brukere på død og liv må inn i alle debatter en enkeltbruker deltar i, uten å ha noe å bidra med, bare for å skrive hva de mener om enkeltbrukeren og bruke hersketeknikker; DA har det gått for langt. F.eks er det en mannlig bruker nå som har forfølgere som virker helt koko.

Apropos gått for langt: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=764228#entry13087921 :skratte:

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hatt denne brukeren siden 2006, og har vært her før det også, og jeg ser ikke at det er noe mer fiksering nå enn det har vært tidligere, men det går litt i bølger.

Jeg er veldig glad i forumer, og er medlem på ganske mange forskjellige. Det jeg merker, er at det er mer "brukerfiksering" på de plassene hvor det er flere damer. De seriøse diskusjonene tar jeg på mannsdominerte forumer, siden brukerne der greier å holde seg mer seriøse (det inkluderer damene som henger der, så det er ikke en sånn "menn er bedre enn damer"-greie), mens feks her på kvinneguiden er folk mer... tjah... "barnslige" i mangel av et bedre ord, uten at det er ment som noe negativt.

Hvor finnes saklige seriøse fora? Jeg har ikke funnet noen i det hele tatt. (Tips mottas med takk.)

Og til HIs tema:

Når det gjelder brukerfiksering, jeg skriver nesten alltid som AB fordi jeg er ikke interessert i annet enn å diskutere. Unntaket er egentlig "Aktuelle saker" der jeg ofte skrives som bruker for å delta i interessante politiske og aktuelle debatter.

Jeg oppsøker heller ikke de underforumene med høy brukerfiksering, men jeg har av og til tittet innom, og jeg må innnrømme at jeg noen ganger blir sittende å måpe (billedtrådene på snikk-snakk, f.eks.) Det er som et helt annet forum.

Noe som jeg imidlertid har merket meg, er at mitt (tidligere?) favorittsted "Aktuelle saker" ser ut til å være veldig fvarierende når det gjelder klientell. I det siste har det etter min mening hovedsaklig bare vært uengasjerende temaer. (Ferietid?)

Men uansett tid på året, er det nesten som om dette underforumet plutselig blir innvadert av en gresshoppesverm av unge, kranglete, usaklige brukere, som finner tema som i mine øyne er langt fra "Aktuelle saker" (kjendissladder, sensasjonelle ubetydelige tabloidnyheter fra utenlandske media). Så like plutselig er de (heldigvis) forsvunnet.

Og når så mange her plages av personfokuseringen, hvorfor denne hetsingen av oss som foretrekker å være AB? AB-funksjonen er den beste måte å sikre at det blir sak og ikke person som blir debattert?

Men en ting jeg syns kan være noe plagsomt er at forumet ikke er aldersinndelt. Enkelte av de yngre brukerene får forumet til minne om en ungdomsskolegård, og det er etter min mening, ofte disse som ødelegger med personangrep o.l.

Anonymous poster hash: b8b3c...fa6

• Liker 4
Skrevet

Det er ikke sikkert det er så kult å være en av de som blir "sosialonanert" da. Eller angrepet eller stalket.

Anonymous poster hash: 0c521...314

Hva er sosial-onani? Jeg lurer på om jeg ville like å bli sosialonanert, eller om det bare ville være pinlig og/eller ubehagelig.

Skrevet

Du trenger bare å lese det første innlegget eller den første siden her for å se at det er bullshit...

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=762196

Jeg vil bare få lov til å takke for at jeg ble gjort oppmerksom på denne tråden. Det var godt å få sagt det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...