AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #1 Skrevet 9. august 2013 Er dette fenomenet typisk for Kvinneguiden, eller er andre fora like brukerfikserte? I tråder som er aktive nå kan vi lese spørsmål om hvilke brukere som passer for deg, hvilke brukere du vil spleise, hvilke brukere som er single, hvilke brukere du ville hatt på fotballaget ditt!!!, fire bildetråder, en unnskyldning fra stalkeren til en bruker, kritikk av sminken til enkeltbrukere, en tråd adressert til en enkeltbruker fordi han er drømmemannen, kritikk av enkeltbrukere fordi de er sykepleiere eller lærere og burde vite bedre, kritikk av en enkeltbruker fordi han flørter for mye, kritikk av en enkeltbruker fordi han ser helt vanlig ut, men får oppmerksomhet fra damene, kritikk av enkeltbrukere fordi de ikke er dominante nok, tråd til enkelbruker om at en selv er singel, kritikk av en bruker fordi hun alltid er frekk. Osv. osv. ut i evigheten. Hvorfor?Anonymous poster hash: 3d93b...4e4 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #2 Skrevet 9. august 2013 Fordi folk er her for å få kontakt med andre og sosialonanere hverandre, ikke for å diskutere. Anonymous poster hash: b7c20...3d1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #3 Skrevet 9. august 2013 Fordi folk er her for å få kontakt med andre og sosialonanere hverandre, ikke for å diskutere.Anonymous poster hash: b7c20...3d1 Det er ikke sikkert det er så kult å være en av de som blir "sosialonanert" da. Eller angrepet eller stalket.Anonymous poster hash: 0c521...314 4
Guybrush Skrevet 9. august 2013 #4 Skrevet 9. august 2013 Forum som omhandler webdrift, biler, frimerkesamlinger osv har en tendens til å handle om andre ting enn et forum som handler først og fremst om mellommenneskelige forhold, hverdagsproblemer, bekymringer og gleder. Diskusjon.no har vel litt det samme som kg tror jeg. Slik er det jo i andre deler av folks liv også. Hvis du tror at dine venner, naboer og bekjente ikke diskuterer og prater om hverandre vil du få en overraskelse 7
Gjest Vampen Skrevet 9. august 2013 #5 Skrevet 9. august 2013 Det har vært en viss grad av brukerfiksering på de fleste forumene jeg har vært innom, men KG er nok et av de mer ekstreme. Andre forum har hatt sine "legender" og kjente brukere, men x antall tråder, med variasjoner rundt temaer som hvilken bruker sine tær man vil suge på, hvordan ser nesa di ut eller hvem man tror liker å få en lekehamster i rumpa, har jeg ikke opplevd andre steder. Det er også få forum hvor jeg kan huske å ha sett så mange bilder av forumets folk og fe. Jeg er litt sånn drittlei+. Ikke misforstå, det er selvfølgelig hyggelig å få noen hyggelige ord fra andre brukere. Jeg har også selvironi nok til å le av det meste av tingene som har blitt skrevet om meg i slike tråder. Men det blir slitsomt i lengden. Ikke minst fordi positiv oppmerksomhet fra en, stort sett må følges opp av synsing, mening og bitching fra en annen. Blir man "lagt merke til" i noen grad, så er det plutselig en del som skal mene noe om deg, ikke bare det du skriver. Jeg orker knapt nok å titte innom slike tråder lenger, for jeg føler at om jeg blir nevnt, så har jeg en catch 22 i fanget. Svarer jeg på det som skrives, så er jeg en fjasete, klikkete kosemoser, svarer jeg ikke, så er jeg fort en overlegen bitch, som stenger folk ute og bare svarer "mine". Og har man blitt nevnt i en tråd før, så er man en av "de der" som alltid nevnes og bare er teite, fordi det burde være noen andre som blir nevnt. Det blir litt ungdomsskole. Drama, og masse synsing og mening om de som er synlige. Jeg synes også det har blitt mer ekstremt det siste året. Det virker som om det i det hele tatt har blitt mer sosialisering mellom brukere utenfor forumet, enn det var før. Og det er jo fint og flott, men jeg tror det gjør noe med forumet også. Ikke bare i positiv forstand. Og ja, det var dagens hjertesukk. 7
Yme Skrevet 9. august 2013 #6 Skrevet 9. august 2013 Jeg har hatt denne brukeren siden 2006, og har vært her før det også, og jeg ser ikke at det er noe mer fiksering nå enn det har vært tidligere, men det går litt i bølger. Jeg er veldig glad i forumer, og er medlem på ganske mange forskjellige. Det jeg merker, er at det er mer "brukerfiksering" på de plassene hvor det er flere damer. De seriøse diskusjonene tar jeg på mannsdominerte forumer, siden brukerne der greier å holde seg mer seriøse (det inkluderer damene som henger der, så det er ikke en sånn "menn er bedre enn damer"-greie), mens feks her på kvinneguiden er folk mer... tjah... "barnslige" i mangel av et bedre ord, uten at det er ment som noe negativt. 4
Gjest Chloè Skrevet 9. august 2013 #7 Skrevet 9. august 2013 Jeg syns det er skummelt at så mange fokuserer og får med seg ting om enkeltbrukere. Det er hyggelig å få PM som handler om ting jeg har skrevet her, hvis jeg starter en tråd om visse problemer så hender det folk sender mld med egne erfaringer for å hjelpe osv. Noe som er utrolig hyggelig,at man vil bruke tiden sin på å hjelpe noen man ikke kjenner. Så har vi disse som bruker KG som et skjekkenettsted, som graver om utseende,ekte navn og om man kan treffes. Nå har det gått for langt med alle disse som oppretter tråder om enkeltbrukere,syns egentlig det er passe creepy at man oppfører seg som om man kjenner disse personene i virkeligheten, da lurer jeg nesten på om det er på tide å slutte å være så mye på KG, for man kan rett og slett ikke leve livet sitt på internett.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #8 Skrevet 9. august 2013 Det er ikke sikkert det er så kult å være en av de som blir "sosialonanert" da. Eller angrepet eller stalket.Anonymous poster hash: 0c521...314 Nei, og det er creepy når angriperne skriver som AB mens de oppfører seg som om de kjenner "ofrene" i virkeligheten. Nevner ting de har sagt i tidligere tråder uten å gi motstanderne sjansen til å gjøre det samme.Anonymous poster hash: 3d93b...4e4 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #9 Skrevet 9. august 2013 Jeg syns det gjør hele forumet til en vits. Det finnes hunder arenaer å chatte, sosialisere og sjekke på. Hvor mange diskusjonsfora med en viss bredde i tema og brukermasse finnes det? Hadde det blitt holdt til snikk-snakk hadde det vært greit, men når det sprer seg som pest til alle andre underfora, fordi trådstarterne absolutt må være anonyme, så er det ikke greit IMO. Anonymous poster hash: 8ab74...349 4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #10 Skrevet 9. august 2013 De som blir nevnt i brukertråder kan for det selv. Fjasere og flørtere hele gjengen. I tillegg tenker jeg at brukere som blir stalket som de kaller det kan for det selv på grunn av oversharing om seg selv og forsøk på gjøre seg selv interessant. Anonymous poster hash: 6be53...62e 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #11 Skrevet 10. august 2013 De som blir nevnt i brukertråder kan for det selv. Fjasere og flørtere hele gjengen. I tillegg tenker jeg at brukere som blir stalket som de kaller det kan for det selv på grunn av oversharing om seg selv og forsøk på gjøre seg selv interessant. Anonymous poster hash: 6be53...62e Du trenger bare å lese det første innlegget eller den første siden her for å se at det er bullshit...http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=762196Anonymous poster hash: 3d93b...4e4 3
Gjest Vampen Skrevet 10. august 2013 #12 Skrevet 10. august 2013 De som blir nevnt i brukertråder kan for det selv. Fjasere og flørtere hele gjengen. I tillegg tenker jeg at brukere som blir stalket som de kaller det kan for det selv på grunn av oversharing om seg selv og forsøk på gjøre seg selv interessant. Anonymous poster hash: 6be53...62e Haha, nei. 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #13 Skrevet 10. august 2013 Haha, nei. Ånei? Hvor ofte blir brukere som skriver gode saklige innlegg og som er her for diskusjon "stalket"? Det ser vi aldri.Anonymous poster hash: 6be53...62e 1
Cordelia Skrevet 10. august 2013 #14 Skrevet 10. august 2013 Ånei? Hvor ofte blir brukere som skriver gode saklige innlegg og som er her for diskusjon "stalket"? Det ser vi aldri.Anonymous poster hash: 6be53...62e Håper den var ironisk, for det har man da sett opptil flere ganger her i det siste. 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #15 Skrevet 10. august 2013 Ånei? Hvor ofte blir brukere som skriver gode saklige innlegg og som er her for diskusjon "stalket"? Det ser vi aldri.Anonymous poster hash: 6be53...62e Svært ofte er det de som skriver saklige og gode innlegg som blir lagt merke til. Det virker som det skinner gjennom noe bitterhet i svaret ditt. Er det slik å forstå at du har diskuter med disse og føler de er usaklige og ikke fortjener ros fordi du er uenige med dem? Det er gjerne de som deler av egen erfaring, som ikke bare jatter med, som har egne meninger (om enn upopulære) og som deltar aktivt i flere deler av forumet som blir lagt merke til og verdsatt av endel. Det er ikke unaturlig at endel da knytter en viss kobling mot disse. Jeg velger mine venner basert på deres meninger, verdier og kommunikasjon. At jeg kan like noen på samme vis skriftlig er for meg naturlig. På samme måte som jeg kan misslike andre . Anonymous poster hash: 412f9...5ee 4
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #16 Skrevet 10. august 2013 Svært ofte er det de som skriver saklige og gode innlegg som blir lagt merke til. Det virker som det skinner gjennom noe bitterhet i svaret ditt. Er det slik å forstå at du har diskuter med disse og føler de er usaklige og ikke fortjener ros fordi du er uenige med dem? Det er gjerne de som deler av egen erfaring, som ikke bare jatter med, som har egne meninger (om enn upopulære) og som deltar aktivt i flere deler av forumet som blir lagt merke til og verdsatt av endel. Det er ikke unaturlig at endel da knytter en viss kobling mot disse. Jeg velger mine venner basert på deres meninger, verdier og kommunikasjon. At jeg kan like noen på samme vis skriftlig er for meg naturlig. På samme måte som jeg kan misslike andre . Anonymous poster hash: 412f9...5ee Bevares. Hvorfor skal jeg misunne stalking? Er stalking positivt? De som blir stalket på kvinneguiden er oftest ikke de med mest substans. Anonymous poster hash: 6be53...62e 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #17 Skrevet 10. august 2013 Bevares. Hvorfor skal jeg misunne stalking? Er stalking positivt? De som blir stalket på kvinneguiden er oftest ikke de med mest substans. Anonymous poster hash: 6be53...62e Du skriver med en sur mine at det ikke er de du mener er saklige og flinke til å skrive som får denne type oppmerksomhet. Med den retorikken sier du at disse ikke fortjener å bli lagt merke til. Det var dette jeg svarte på. Les hva jeg skriver. Ikke som fanden leser bibelen. Anonymous poster hash: 412f9...5ee 2
Gjest Animula Skrevet 10. august 2013 #18 Skrevet 10. august 2013 Det har da vært enkelte av de med aller mest substans som har blitt "stalket" her, selv om det sikkert er andre som blir utsatt for det også. 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #19 Skrevet 10. august 2013 Du skriver med en sur mine at det ikke er de du mener er saklige og flinke til å skrive som får denne type oppmerksomhet. Med den retorikken sier du at disse ikke fortjener å bli lagt merke til. Det var dette jeg svarte på. Les hva jeg skriver. Ikke som fanden leser bibelen.Anonymous poster hash: 412f9...5ee Jeg er enig med AB som sier at det ikke er de med mest substans og særpreg som blir forfulgt på forumet, men de som er ordinære og som ikke skiller seg ut på noen måte, i hvert fall ikke på de seriøse delene av forumet. Jeg har opptil flere ganger lest at brukere klager på at de blir forfulgt, og igjen, ikke de mest spennende og fascinerende menneskene. Anonymous poster hash: bb4bf...c6e
Gjest Vampen Skrevet 10. august 2013 #20 Skrevet 10. august 2013 Ånei? Hvor ofte blir brukere som skriver gode saklige innlegg og som er her for diskusjon "stalket"? Det ser vi aldri.Anonymous poster hash: 6be53...62e Nå er vel hva som kvalifiserer til gode innlegg være preget av subjektive tolkninger, men vi har i høyeste grad sett nettopp det i det siste. Jeg har sett at de som er her for diskusjonen sin skyld har blitt stalket langt oftere enn de som først og fremst sosialiserer. At du ikke har fått det med deg, betyr ikke at det aldri skjer. Men hvordan hoppet du fra de som blir nevnt i brukertråder, til de som blir stalket forresten? Det er nemlig ikke helt det samme. Og også blant de som nevnes ofte i brukertråder finner du brukere som på ingen måte er "fjasere" eller som deler mye personlig. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå