Gå til innhold

Alenemor, hund og snart baby!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sier noe der. Tenkte litt i de banene selv, en litt god tur på morningen. Så får den litt leker etc når vi kommer inn. En større og god tur på dagen, muligens i sammenheng med å hente barnet i bhg når det kommer, leker når vi kommer hjem igjen, og tissetur på kvelden.

Men, er ikke det en slik "fy-fy" ting. Å gå utforbi huset når babyen er inne?

Anonymous poster hash: 24760...e37

Syns da ikke det er no fy-fy å gå en liten tur ut mens ungen sover om du har en babycall med deg. Kjøp en som har god rekkevidde! Vet om mange som feks. tar med babycallen ut på ridebanen mens ungen sover, så kan da ikke være noe verre å gå litt med hunden. Det er jo bare så den får tissa og etterhvert skjønner hunden lunta og gjør fra seg ganske fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Virker som du har rett innstilling og at dette kommer til å gå bra :-)

Ang. hjemme alene trening ville jeg som noen skrev tidligere begyntmed å forlate rommet i et minutt og så gradvis øke. 1-5-10-30-60 minutter. Funket kjempebra med vår hund.

Masse lykke til og gratulerer med hund og graviditeten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

Nei, jeg så ikke at det var en gammel tråd før jeg skrev innlegg. Redigerte det da jeg så det. Har ingenting med deg å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk valp da eldste dattera vår var 5 mnd. Har gått kjempe fint.

Jeg var ikke alene da, men mannen var nå på jobb om dagene.

Nå er jeg alene, mannen jobber borte. Har to barn og en voksen hund og en unghund.

Vi klarer oss kjempe fint.

Hundene blir vant med våre rutiner, vi tilpasser oss litt til deres rutiner osv.

Prøv ts.

Her går forresten pappa tur med hundene 5-6 kvelder i uka, han har de en del på overnatting også når mannen er borte, da løperd e mye løs. Takker høyere makter for den flotte pappan min!!

Når jeg har de får de morgentur, formiddag og/eller ettermiddagstur, og kun tissetur om kvelden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ikke fly mye ut i kulden. Det handler ikke om hvor mye du kler på ungen. Den kan fortsatt puste, og vil få den kalde luften ned i lungene.

Anonymous poster hash: 7903c...8da

Kald, sunn og frisk luft er noe HEEELT annet en røyklukt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

jeg har en sønn på 4 år og en hund på 8 år og jeg er alene mor.Har alltid funnet tid til hunden min-i hvertfall til tisseturer 4 ganger om dagen.om sommeren er hunden sammen med oss overalt-vi er mye på stranda og bader

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...