Gå til innhold

alene hjemme i en uke

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det har da gått bra alle gangene og jeg er ganske ansvarlig i forhold til de fleste andre jeg kjenner på min alder

Jaja, men da bør det jo være greit da. Foreldrene dine har sikkert ingen innvendinger mot å la deg være alene hjemme 1 uke siden du allerede har vært det fra du var 11 år.

For min del hadde aldri jeg latt ungen min være alene hjemme over så lang tid på den alderen som ts er nå, å i 11 årsalderen hadde det vært utelukket.

Jeg hadde neppe kunne slappe av å kose meg på hyttetur eller ferie om mitt barn var alene hjemme, men det er meg da.

Anonymous poster hash: 9e1c9...11a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

jeg er ganske ansvarlig i forhold til de fleste andre jeg kjenner på min alder

slow-clap.gif

Anonymous poster hash: ac9fc...920

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

kommer sikkert til å overnatte til venner 40 % av tida uansett

Dette bør du ikke si, det hjelper overhodet ikke saken din. Jeg ville heller hatt min datter en uke i mitt hus med daglig storebrorkontroll enn at hun skulle fly rundt til ulike venninner uten at jeg visste når og hvor og hvem andre som var der. Det er jo vanligvis slik ting går galt, når man er utenfor sin komfortsone og møter på folk man ikke kjenner bakgrunnen til. Nå er jeg ung selv og har vært mye alene hjemme og er ikke redd for at jeg skal havne på kjøret over natten bare fordi jeg er alene hjemme, men sett fra foreldres øyne er det at 'jeg er sikkert ikke hjemme uansett' noe de overhodet ikke vil høre når de har veslejenta alene hjemme.

Anonymous poster hash: e6c93...569

• Liker 7
Skrevet

Hvor gammel er storebroren?

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke syns det var greit.. Men det er meg :)

Skrevet

Eg e 14 og for noken veke sida va eg aleine heime i to veke, gikk heilt fint, fikk 1000 kroner til å handle mat for, ingen passa på meg ein gang, d går bra herregud...Spørs kor du bur da, e d Oslo liksom så skjønner eg at d e skummelt :O

Hva er galt med Oslo i forhold til andre steder? Bor da folk i Oslo som i resten av Norge?

• Liker 2
Skrevet

Om du er som meg da jeg var 13, som var snusfornuftig og aldri gjorde noe galt, så ville det jo gått bra. Spesielt siden broren din sjekker om alt går bra hver dag.

Om du derimot var en 13-åring som ville funnet på litt ulovlig sprell, så hadde jeg aldri latt deg være hjemme.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

o.O

Alene hjemme i to uker, som 14 åringer og 13 åringer? Hva skjer med verden? Hadde ALDRI latt mitt barn når det blir 13/14 år, få være hjemme alene i TO UKER. TO HELE UKER.
Glem det, samme hvor ansvarlig og moden barnet er i den alderen.
En helg, med en del telefonsamtaler frem og tilbake, muligens, men der går grensa.

Anonymous poster hash: a3e9e...baf
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

13,5 og sikkert egna som barnevakt i dagens samfunn! Blir bare fortere og fortere "voksen".

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Enig i at det kommer sn på hvor fornuftig du er. Og hvis du lover å holde innetidene og bruke hustelefon til å ringe foreldrene for å si at du er hjemme, har det bra og har låst døren.

Anonymous poster hash: 8c72b...724

AnonymBruker
Skrevet

Enig i at det kommer sn på hvor fornuftig du er. Og hvis du lover å holde innetidene og bruke hustelefon til å ringe foreldrene for å si at du er hjemme, har det bra og har låst døren.

Hvor mange tror du har hustelefon idag?

Vi har det ikke, å det er ikke mange av vennene til datteren min som har det heller. Her går det på mobil.

• Liker 2
Gjest Belle âme
Skrevet

Hva er galt med Oslo i forhold til andre steder? Bor da folk i Oslo som i resten av Norge?

D va bare eit eksempel på eib stor by med masse folk, chill
Skrevet

24

AnonymBruker
Skrevet

Ts, du mener ikke seriøst at du har vært hjemme alene over natta siden du var 11 år? Da var vel også broren din der?

Hva sier foreldrene dine til at du skal være alene hjemme i 1 hel uke?

Kan det være sånn at du egentlig innerst inne heller vil ha mer kjærlighet og grenser fra foreldrene dine enn lov til å gjøre alt du vil?

• Liker 1
Gjest Phoenix
Skrevet

På generelt grunnlag så er svaret mitt: helt uaktuelt, du er alt for ung

• Liker 1
Skrevet

Det kommer ikke mine barn til å få lov til, det er helt klart. Samme hvor ansvarlige de er.

AnonymBruker
Skrevet

Utrolig mange overbeskyttende folk i denne tråden gitt.

13 år - skal begynne på ungdomsskolen til høsten antakelig. Og mange ville ikke latt henne være alene en eneste natt engang...??

Også lurer en på hvorfor dagens ungdom blir tafatte og ikke tar ansvar.....

Sånn av nysgjerrighet - hvor gammel synes dere egentlig at hun må være for å være alene hjemme?!

Anonymous poster hash: 2c916...d18
  • Liker 5
Skrevet

15-16 år syns jeg... en hel uke er ganske lenge.

En natt derimot, er noe annet mener jeg. Kan få selvstendige og ansvarlige unger selv om de ikke får lov til å være alene hjemme i en uke som 13-åring.

Skrevet

En helg OK, en uke aldri.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor fornuftig du er? Altså, jeg var veldig fornuftig, men til og med i en alder av 18 klarte jeg og finne på litt ufornuftige ting. Det blir for lett og si slikt.

Og det med å love og være inne til rett klokkeslett etc? Hvor mange barn tror du ikke tenker "hah, det mamma og pappa ikke kan se har dem ikke vondt av". Ungen VET at foreldrene er borte, og kan da faktisk finne på og "bryte loven".

I tillegg til påvirkning fra andre barn, så vil jeg tro det er lettere for en på 13 og bli med på sprell en ikke burde gjøre, enn det er for en som er eldre.

Jo, de er begynt og bli eldre i denne alderen, men syns fremdeles det er vesentlig stor forskjell på en 13 åring, og en 16 åring.

Så, nei, blir for lett å tenke slik.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...