Gå til innhold

Livet med Minibikini

Bikini

Anbefalte innlegg

Gjest roseduft

Innom å legger igjen ett spor :goodbye:

Nå har jeg skumlest gjennom hele dagboken din, og vil først få gratulerer med graviditeten, selv om du er ett godt stykke på vei nå :ler:

Ellers kjenner jeg meg igjen i mye av "plagene" dine og tanker du har hatt gjennom graviditeten, men godt å høre at du føler deg bra nå. Med unntak av litt lav energi kanskje, men det følger jo med :jepp:

Håper dagen på jobb gikk greit, til tross for at du ble lei så tidlig på dagen da..

Men du skal ikke tenke at du er den "svake" i hvert fall, for det er du ikke :kose:

Når man er gravid, så tappes kroppen for energi og krefter man vanligvis har, så det er fullstendig lov å være "svak" da..for man har så mye annet som foregår inni kroppen enn det alle andre har :)

Dere venter ei jente? Har dere funnet navn? :) Og hvordan ligger du an på innkjøp av utstyr osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men hvorfor må du være der for å skrive det? Er det noe samarbeid bak de kanskje? :)

Uff, håper resten av dagen flyr forbi! :klem:

Det er de høye herrer som har bestemt at vi skal ha en planleggingsdag ekstra i løpet av året. I vårt tilfelle så har de løst det slik at vi har en halv planleggingsdag etter høstferien, og en halv en nå etter vinterferien. Begge da i forbindelse med utviklingssamtaler. Så derfor må vi være her. I noen fag så er det nødvendig med samarbeid, f.eks i gym, men i går så satt jeg for meg selv. Måtte ty til litt alternative sitteløsninger utpå dagen, med beina godt plantet opp i høyden, men ellers så gikk det fint. Husker fint lite av at jeg kjørte hjem da :natti: Godt jeg bare bor en knapp mil fra jobben..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra du overlevde dagen! :) Hehe, ja det er vel ikke såå lett å sitte behagelig en hel dag når man er gravid i tillegg ;)

Håper du får en bedre dag i dag :)

Planer for helga? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom å legger igjen ett spor :goodbye:

Nå har jeg skumlest gjennom hele dagboken din, og vil først få gratulerer med graviditeten, selv om du er ett godt stykke på vei nå :ler:

Ellers kjenner jeg meg igjen i mye av "plagene" dine og tanker du har hatt gjennom graviditeten, men godt å høre at du føler deg bra nå. Med unntak av litt lav energi kanskje, men det følger jo med :jepp:

Håper dagen på jobb gikk greit, til tross for at du ble lei så tidlig på dagen da..

Men du skal ikke tenke at du er den "svake" i hvert fall, for det er du ikke :kose:

Når man er gravid, så tappes kroppen for energi og krefter man vanligvis har, så det er fullstendig lov å være "svak" da..for man har så mye annet som foregår inni kroppen enn det alle andre har :)

Dere venter ei jente? Har dere funnet navn? :) Og hvordan ligger du an på innkjøp av utstyr osv?

Hei :goodbye:

Takk for gratulasjoner!

Ja, det nærmer seg slutten, selv om det fortsatt er cirka 10 uker igjen. Har en følelse av at jeg kommer til å gå til termin, for alt annet ved denne graviditeten har vært så gjennomsnittlig(..og ingenting er bedre enn det, for all del..) Så jeg sitter vel her(eller, ikke her på jobben da, heldigvis!) om 10 uker og kjenner etter hver eneste lille vondt.

Vi venter ei lita jente,ja :) Etter mye venting så fikk vi heldigvis bekreftet det vi trodde på oul. Vi var som du sikkert har lest, tilbake til en ekstra ul i forbindelse med mye tull på den første, og da fikk vi se disse strekene som visstnok tilsvarte kjønnsleppene. Noe tissefant var det ihvertfall ikke å se! :fnise:

Navnet er bestemt, men det blir holdt hemmelig til fødselen. Det er kort og greit, og passer fint i og med at jenta skal ha to relativt lange etternavn.

Alle de store innkjøpene er gjort, og barnerommet står så og si klart. Det er ikke mange ting på lista som gjenstår, selv om jeg kommer på ting rett som det er. Går og venter på en pakke med klær som jeg kjøpte via Finn. Håper at jeg får den i dag, for nå har jeg ventet lenge nok. Jeg er spent på hva den inneholder. Vet selvfølgelig at den inneholder mye klær, men ikke sånn helt hva :icon_lol:

Nå har frøkna romstert voldsomt nedi her i en times tid. Hun pirker meg på ribbeina, og jeg føler nesten at hun er på vei bak i ryggen ;) Jeg blir aldri lei av å kjenne og se på magen min når den hopper hit og dit :gravid: Selv om graviditeten har ført med seg mange bekymringer så ville jeg aldri vært foruten denne opplevelsen, og jeg gjør det gjerne igjen :rodmer: *bank i bordet, og alt det der, for de siste ukene kan jo faktisk bli helt forferdelig, selv om jeg har få plager nå*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra du overlevde dagen! :) Hehe, ja det er vel ikke såå lett å sitte behagelig en hel dag når man er gravid i tillegg ;)

Håper du får en bedre dag i dag :)

Planer for helga? :)

Dagen i dag er mye bedre. Tenkte til og med å få til en treningsøkt etter jobb :trene: Vi får se om jeg sier det samme klokka fire ;)

Ahh, helga ja..det er i morgen allerede, det :danse:

Det blir vel en rusletur med vesleponnis i morgen etter jobb, før tv-kveld med god mat og litt snop. På lørdag så håper jeg på å dra med meg J-mannen til byen for å kikke litt. Har lyst til å kjøpe den Stokke Flexi Bath til frøkna. Tror den passer fint hos oss, hvor badet er så lite at man nesten må rygge inn :fnise: Kjekt at man bare kan brette den sammen når den ikke blir brukt. Ellers blir det vel litt jobbing. Må få ferdig de siste uttalelsene til disse samtalene for jeg orker ikke å stresse med det dagen før foreldrene kommer hit. Ikke en veldig spennende helg med andre ord. Det er forsåvidt slike helger jeg liker best :rodmer:

Endret av Bikini
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Den så jo kjempesmart ut! Også veldig praktisk hvis man skal på ferie, overnattingsbesøk osv :)

Det er jo fint med helger der man bare tar det med ro også! Jeg er i hvertfall veldig glad i det - ha litt ting å gjøre, men ingen faste planer. :jepp:

Å, det virker så koselig å ha hest! Har dere stall hjemme? Jeg var skikkelig hestejente da jeg var yngre, men lommeboka satt en stopper for det da jeg var 15. :/ Men det er fortsatt kjempekoselig når jeg kan låne en hest i ny og ne for en liten tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi! Den så jo kjempesmart ut! Også veldig praktisk hvis man skal på ferie, overnattingsbesøk osv :)

Det er jo fint med helger der man bare tar det med ro også! Jeg er i hvertfall veldig glad i det - ha litt ting å gjøre, men ingen faste planer. :jepp:

Å, det virker så koselig å ha hest! Har dere stall hjemme? Jeg var skikkelig hestejente da jeg var yngre, men lommeboka satt en stopper for det da jeg var 15. :/ Men det er fortsatt kjempekoselig når jeg kan låne en hest i ny og ne for en liten tur :)

Jeg er fortsatt ei ivrig hestejente, og har vel 20 års jubileum som hestefrelst nå i år :)

Både min mor og far er også hesteinteresserte, så vi eier fire raringer sammen. Veldig praktisk å slippe alt arbeidet med dem nå som magen begynner å bli i veien. Hestene bor hos mine foreldre, og jeg prøver å hjelpe til i stallen og gå tur med lille ponnis, som er verdens beste shettis, ihvertfall tredje hver dag.

Det ser faktisk ut som om det blir en Oslotur på oss i morgen. J-mannen og jeg ble enige om det i går at vi måtte prøve å få til noe imorgen(lørdag), og da falt valget på Oslotur. Koselig å bare dra innover for å kikke, sitte litt på kafe og kanskje shoppe litt. Jeg er heldig som har en mann som gledelig blir med på sånt :rodmer:

Nå er jeg skikkelig sulten! Magen vet tydeligvis at klokka nærmer seg lunsj :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørild

Jeg tror mageboere skjønner når lunsjtiden nærmer seg for da rives det i tarmer og ropes etter mat. Helst slike usunne greier, så klart.

Hvor lenge kan man ri i svangerskapet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mageboere skjønner når lunsjtiden nærmer seg for da rives det i tarmer og ropes etter mat. Helst slike usunne greier, så klart.

Hvor lenge kan man ri i svangerskapet?

Akkurat det med ridning er meget omstridt blant de lærde, tror jeg. Jeg leste alt i fra at man kunne ri helt til det stoppet seg selv på grunn av mage,bekken osv.. til at man måtte kutte ut den dagen testen viste to blå. Den største risikoen er fall, så det kommer vel litt an på hesten også. Jeg hadde siste turen på hesteryggen i uke 14-15 tenker jeg, og det var inne i et ridehus. Hestene våre er travere, og litt "heite i toppen", så jeg ga meg rett og slett fordi jeg ikke var helt trygg på at jeg skulle bli værende oppå ryggen deres :fnise: Den lille ligger jo trygt og godt inne i hula si, men jeg hadde ikke tatt sjansen på å ri noe særlig etter at magen blir større og mer utsatt.

Jeg kjenner at rideabstinensene begynner å snike seg frem, så det blir nok å ta med seg hesten, veslefrøken og mormor i ridehuset så fort jeg kan etter fødsel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en herlig helg jeg har lagt bak meg! :danse:
Gravideformen har vært på topp, og jeg har nesten vært "meg selv" når det gjelder aktivitetsnivå.
Det har vært flere ganger hvor jeg plutselig har kommet på at "oi, jeg er jo gravid!", og det er litt godt det også for tiden blir så lang når man tenker på babyen 24/7.
Startet på fredag med en skogtur sammen med vesle ponnis. All snøen var faktisk smeltet inne i skogen også, så vi pusta og pesa oss rundt i gjørma. Ponnis er god og rund, sånn som shettiser pleier å være, og når han i tillegg skal leke villmann så blir han like andpusten som hvalrossen som går etter :fnise: For å unngå og få han alt for nær meg da vi går tur, og risikere et ponnihode i magen, så tommekjører jeg han alltid på tur, dvs. at jeg går etter han med lange tau og "kjører han uten vogn". Da føler jeg at jeg har best kontroll. Går selvfølgelig så langt bak at jeg ikke risikerer et par bakbein i magehøyde. Han ER rampete, så noen forhåndsregler må jeg ta selv om han bare er 1 meter høy.
Resten av fredagen så slappet jeg av på sofaen med tv-titting og taco....(og smågodt..)

På lørdag så var vi i Oslo. Det var veldig godt å sitte i sola på slottstrappa, men så kaldt det var der hvor hvor det var skygge! Så vi endte opp med å rusle en runde i gatene rundt Karl Johan, hvor jeg presterte å gå ned en gammel dame :fnise: Altså, hun falt ikke og jeg vet vel egentlig ikke hvem som gikk på hvem, men plutselig så var det bråbrems og jeg så inn i to meget irriterte øyne. Sånn er det å være bygdetulling i byen som skal gå og kikke på alt :plystre: Min kjære holdt på å knekke sammen i latter da jeg fikk stotret frem et "unnskyld", og gikk videre.. Lunta mi er nemlig ikke veldig lang for tiden, og jeg var overbevist at det var hennes feil. Vi har snakket om det der, at jeg føler at det alltid er jeg som viker når jeg møter folk på gata eller inne på et kjøpesenter. Om jeg går i mot to mennesker så er det alltid jeg som går til siden, aldri motsatt. Man ser jo tydelig hva som skjer om jeg ikke gjør det :ler:

Vi endte opp på Sandvika Storsenter hvor vi kjøpte badekar til veslesnupp :lillesky: Stokke Flexi Bath med nyfødtsete. Så nå er det nok en ting vi kan stryke fra lista. Kjøpte meg også tre nye truser. Liker godt trusene på Gina Tricot, og tidligere har jeg kjøpt sånne fancy med trykk foran og blonder bak. Nå endte jeg opp med tre like plaine, hvite standardtruser. Begynner å bli voksen, gitt :icon_lol: Også kjøpte jeg meg McFlurry, som jeg har hatt lyst på helt siden jeg sluttet å ha cravings på slush. Nam,nam :biggrin:

I går så hadde jeg en supereffektiv dag. Noe som har gjort at jeg er litt sliten i dag, men det får bare være..
Startet med å møkke(fjerne hestebæsj og tiss i boksene) hele stallen alene. Mine foreldre var ikke hjemme da jeg kom, ellers får jeg alltid hjelp til en boks eller to. Så jeg gadd ikke vente på dem, og endte opp med Tusvik&Tønne-podcast og en god time i godt driv med møkkagreipet.
Da jeg var ferdig så varmet sola så godt at jeg ikke kunne gå inn igjen eller dra hjem, så jeg vasket like så godt bilen med det samme. Den var ren helt til den tørket :ler: Svart bil og salt er noe dritt! Men bedre enn hva den var, det ble den ihvertfall.
Da jeg kom hjem til min kjære så gikk vi en tur før jeg klipte han og støvsuget. Ja, også lagde jeg cupcakes!

Kanskje ikke så rart at jeg er litt sliten i dag...

Oi, dette ble langt! :icon_lol:
Ha en flott mandag, folkens. Nå skal jeg ha gym med noen søte små

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har virkelig veslesnupp begynt å bli sterk! Jeg får meg noen skikkelige kilevinker i ribbeina innimellom så jeg hopper til.

Moro, og veldig deilig, å tenke på at hun snart runder 2 kg. Vokser hun i samme fart etter forrige ultralyd så er hun vel over 2 kilo nå, i og med at hun var 6,5% over "snittet" sist. Håper ikke dette utgjør så veldig mye på fødselsvekta, for selv om jeg absolutt er i mot den "trenden" med å få små barn, så skal jeg ha ut frøkna også og jeg tror ikke en 4,5 kilos er så behagelig å få ut. I den grad noe kan defineres som behagelig i den sammenhengen. Jeg prøver å begrense godterispisingen, for jeg har jo hørt om såkalte sukkerbarn, men det er jammens meg ikke så enkelt altså. Hva er egentlig å få i seg mye sukker? Er det å hive innpå en 200 grams sjokoladeplate om dagen? For det er jo sukker i alt, så noe får man i seg uansett. Jeg har dilla på rislunsj om dagen, men den er det jo sukker i.. Hva er egentlig å fråtse? Er det typ spise en 2 liter is med skje som man ser på amerikansk tv? Jeg får jo i meg litt sukker hver dag, men fråtser gjør jeg ikke, tror jeg.

Endret av Bikini
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok satset på alt med måte. Det gjør ingenting å kose seg litt med dessert eller litt godteri i sofaen på kvelden, men ikke MASSE godteri gjennom hele dagen. Og jeg tror sukkerbarn ofte kommer av at det er for mye raffinert sukker og godteri, ikke naturlig sukker (fruktsukker og melkesukker). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok satset på alt med måte. Det gjør ingenting å kose seg litt med dessert eller litt godteri i sofaen på kvelden, men ikke MASSE godteri gjennom hele dagen. Og jeg tror sukkerbarn ofte kommer av at det er for mye raffinert sukker og godteri, ikke naturlig sukker (fruktsukker og melkesukker). :)

Jeg er bevisst hva jeg putter i munnen, og da begrenser det seg i grunn litt selv tror jeg. På dagtid så blir det ikke noe godterispising i og med at jeg er på jobb. Ja, sett bortsett fra i går da hvor det ble satt frem is i lunsjen :fnise:

Det er helt utrolig hvor aktiv denne frøkna vår har blitt nå. I løpet av de siste dagene så har det blitt full action her. Har selvfølgelig kjent bevegelse tidligere også, men ikke i den grad som nå. Nesten så jeg blir bekymret over for mye bevegelse. Stakkars, hun må jo bli sliten :icon_lol: I går kveld fikk jeg nesten ikke med meg noe av det Hurtigruten-programmet fordi jeg var så fascinert av magen min som hoppet hit og dit. Jeg blir aldri lei av å beundre kulen :gravid:

Uff, i går fikk jeg inntrykk av at min kjære var litt lei av alt babymaset fra meg. Jeg tror han synes at jeg stresser litt med å få alt i orden. For han så er det over to måneder til babyen kommer, mens for meg så kan hun komme i dag for alt jeg veit! Jeg forsøkte å fortelle at det er et instinkt hos oss gravide at vi har et behov for å bygge rede, akkurat som hos kaniner og katter, men det synes han bare var teit. Jeg får prøve å snakke om noe annet under middagen i dag kanskje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest roseduft

Fikk inntrykk selv fra min kjære at det ble litt mye babyprat en periode :P

Man blir jo litt oppslukt og ønsker få alt på plass. Men kanskje lurt å holde litt igjen fant jeg ut, la mannen få litt oppmerksomhet og pleie forholdet mens det fortsatt kun er oss to..

Han viser nokk mer interesse og vil ta intiativ til å prate om ting dere trenger, dersom han føler det ikke kun er det det går i :ler:

Tror i alle fall det er en teori :P for mannen her ble mer og mer distansert jo mer jeg nevnte ting vi trenger.. Når jeg slutta med det, så var det han som kom til meg og lurte på hvordan vi lå ann mtp innkjøp etc :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk inntrykk selv fra min kjære at det ble litt mye babyprat en periode :P

Man blir jo litt oppslukt og ønsker få alt på plass. Men kanskje lurt å holde litt igjen fant jeg ut, la mannen få litt oppmerksomhet og pleie forholdet mens det fortsatt kun er oss to..

Han viser nokk mer interesse og vil ta intiativ til å prate om ting dere trenger, dersom han føler det ikke kun er det det går i :ler:

Tror i alle fall det er en teori :P for mannen her ble mer og mer distansert jo mer jeg nevnte ting vi trenger.. Når jeg slutta med det, så var det han som kom til meg og lurte på hvordan vi lå ann mtp innkjøp etc :lur:

Det hørtes lurt ut :)

I dag så får han en babyfri dag, i og med at jeg ikke skal hjem før seint i kveld. Han skulle visst finne på noe med en kompis så da blir det nok ikke så mye babyprat regner jeg med(noe annet hadde overrasket veldig :P )

Greia er bare det at jeg snakker knapt om baby til noen andre enn han. Vil ikke lempe alle tankene mine over på kollegene mine og når jeg er hos foreldrene mine/i stallen så er det deilig å koble litt ut og bare være hestekjerring :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hos meg er det motsatt, jeg føler at jeg plager alle andre enn mannen med babypratet og -bekymringene mine. Mamma husker jo ikke hvordan det er å være gravid lenger, ingen av de nære venninnene mine har vært gravide før (men flere er gira på barn, uten å ha mulighet til å få barn nå) og å det blir liksom litt for intimt å snakke med den øvrige slekta om det, så jeg føler liksom at folk føler at det er litt plagsomt og ubehagelig om jeg nevner babyen for andre enn mannen. Heldigvis har han ikke vist tegn til noe annet enn interesse når jeg starter med babypratet, så det er litt godt :Nikke:

Jeg har kanskje ikke tatt helt av med babypratet enda heller, da, når jeg tenker over det. Jeg er en utsetter, nemlig, så jeg har jo ikke begynt med innkjøp og sånt til babyen for alvor før nå ;) Tenker liksom at jeg skal gjøre alt når permisjonen begynner tre uker før termin :ler:

Skjønner godt at det kan føles litt ensomt å ikke kunne snakke med mannen om babyting når man vil og i den mengden man har behov for, håper det går seg til! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han gleder seg selvfølgelig noe enormt, og synes det er kjempestas når vesla sparker fra seg så hele magen rister, men jeg tror han rett og slett ikke ser behovet for all denne forberedingen :fnise: Han er litt der at det vi ikke har fått kjøpt inn til hun kommer, det kjøper vi etterhvert. Det han tydeligvis ikke er klar over er at han skal ha barn med ei som liker å ha ALT på stell i god tid på forhånd, for hvisomattedersomatte så kan hun faktisk komme i morgen!! :plystre:

Dette er ikke noe som plager meg veldig, altså. Innimellom så er det godt å tenke på noe annet enn baby også for da går kanskje tiden litt fortere. Det er sikkert litt sånn min kjære tenker også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han gleder seg selvfølgelig noe enormt, og synes det er kjempestas når vesla sparker fra seg så hele magen rister, men jeg tror han rett og slett ikke ser behovet for all denne forberedingen :fnise: Han er litt der at det vi ikke har fått kjøpt inn til hun kommer, det kjøper vi etterhvert. Det han tydeligvis ikke er klar over er at han skal ha barn med ei som liker å ha ALT på stell i god tid på forhånd, for hvisomattedersomatte så kan hun faktisk komme i morgen!! :plystre:

Dette er ikke noe som plager meg veldig, altså. Innimellom så er det godt å tenke på noe annet enn baby også for da går kanskje tiden litt fortere. Det er sikkert litt sånn min kjære tenker også..

Tror jeg er en sånn som mannen din! :ler: Gleder meg også veldig, men blir litt matt over alt som bør forberedes før babyen kommer ;)

Men skjønner veldig godt at du vil være forberedt på absolutt alt, altså! :jepp: Det hadde jeg også vært om jeg hadde pågangsmot til det :P

Det er definitivt godt med litt babypause nå og da :Nikke:

Håper bare det ikke blir sånn at du føler at du må legge bånd på deg selv for å unngå å prate om babyting, det er viktig å få snakke om ting man er opptatt av. En gylden middelvei er nok greiest! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer var og litt tafatt, helt til ungen var født, da begynte han å google masse om babyer og satte seg inn i det med utstyr :) Håper det skjer med din mann og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...