Gå til innhold

Livet med Minibikini

Bikini

Anbefalte innlegg

Ikea ja. Håper virkelig vi slipper å dra dit. Det er virkelig en prøvelse for både den gravide og den stakkars mannen som må drasse på den gravide.. :sjenert:

Jeg synes det er greit på Ikea, om man drar dit til vettug tid da vel og merke. Lørdagsformiddag er en fin tid :) Ble litt lei etter i fjor sommer da det ble vel mange turer inn dit da vi pusset opp huset.

Nå skal jeg ikke på jobb på over en uke!! :danse: Eller jeg har allerede oppdaget at jeg glemte å ta med meg noen papirer som jeg hadde tenkt til å jobbe med hjemmefra i løpet av uka, så jeg må innom en tur. Jeg skal begynne å fylle ut permisjonspapirer i løpet av uka også, så jeg må uansett helt sikkert innom for å skrive ut et par eksemplarer til da jeg kommer til å måtte trenge noen forsøk :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God helg! :klem:

Takk,i lige måde! :)

28 uker på vei i dag,og inne i tredje trimester! Veslefrøkna blir sterkere og sterkere for hver dag,og det er trygt og godt å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på ny kontroll hos jordmor. Alt ser veldig bra ut,og vi vokser og gror begge to :)

Blodtrykk:130/70 - samme som sist

Urin:Uten merknader

Ødem:0

Hb: 11,9 - økt fra 11,3

Vekt: 71 kg - +2 kg fra forrige kontroll. 8 kg totalt

Sf-mål:26 cm

Fosterlyd:144

Leie:På skrå med hodet nedover

Mannen var med i dag også,og jeg tror han syntes det var en spennende og positiv opplevelse. Jordmor er superdyktig,og involverte han på en flott måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende tid :) Kos deg masse i denne tiden :)

Jeg må si at jeg nyter å være gravid. Nå er de største bekymringene borte, og jeg har stort sett positive tanker. Jeg ville aldri vært foruten denne opplevelsen, og har allerede forberedt mannen på at om et par-tre år så er det på'n igjen ;)

Ferie er digg! I dag har jeg kjent litt på "rydde og vaske-manien" som jeg har hørt mange snakke om. Jeg orker ikke så mye av gangen, men hittil så har jeg vasket og hengt opp klær, vasket vinduene på kjøkkenet, vasket badet og tørket støv.

Nå ligger jeg på sofaen og hører på Tusvik og Tønne. Fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endelig,etter et halvt år med et deprimerende lavt energinivå så føler jeg nå at jeg er på topp igjen. Denne ferien har vært mer etterlengtet enn hva jeg trodde. Nå gruer jeg meg litt til å begynne på jobb og bli utslitt igjen.

Vesla i magen har blitt mye mer aktiv de siste dagene også. Nå kan jeg følge foten hennes rundt i magen.

I dag har jeg lyst til å lage makroner eller noe annet snadder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake på jobb etter en fantastisk uke hvor jeg har kost meg (nesten) glugg i hjel. Barnerommet er ferdig, så nå gjenstår bare kosejobben. Sengetøy skal vaskes og legges på etterhvert, pynt og stæsj må kjøpes inn, klær skal vaskes, sorteres og legges i kommoden og stelleprodukter må kjøpes inn. Angående stelleprodukter så er jeg litt usikker på hva jeg skal gå for. Jeg er veldig for "rene" produkter, og har tittet endel på Weleda sine produkter. Ulempen med disse er at de er dyre og litt vanskeligere å få tak i enn vanlige apotekvarer. På en annen side så har jeg god erfaring med å bestille fra iHerb, og det pleier ikke å ta så lang tid før varene kommer. Jeg tenker at jeg må teste ut litt forskjellig etterhvert når snuppa kommer. Noe jeg synes er litt rart er dette med våtservietter. Min mor har jobbet som dagmamma i mange år da jeg var yngre, for rundt 12-15 år siden, og da var våtservietter det eneste hun brukte til rengjøring ved bleieskift og jeg anså dette som helt normalt. Nå virker det helt fyfy, noe jeg forsåvidt kan skjønne, for jeg har god erfaring med bruk av våtservietter som malingsfjerner :sjokkert: Rart hvordan tidene forandrer seg. Mamma himler forresten bare med øynene når jeg forteller om alt man skal være obs på, ikke spise osv., for "de fikk da friske barn før også!" Da jeg prøver å forklare det med at vitenskapen og forskning har kommet mye lengre og før så skjedde det mye som ingen kunne forklare, noe de kanskje kan nå FORDI det er forsket på, så får jeg bare et grynt tilbake :fnise:

Jeg drømmer så sykt mye rart for tiden. I natt så drømte jeg først at vi holdt på å ta i mot griseunger. De var egentlig døde hele gjengen, men på et eller annet teknologisk vis så fikk vi liv i dem igjen.

Så var jeg en tur på do, før jeg sovnet igjen og drømte om at jeg hadde en motorsykkel som gikk vilt bra. Motorsykkelen var egentlig en slags pute som jeg måtte sitter å fylle på "bensin" underveis. Drivstoffet hadde jeg i en pose/bag over skulderen og det skvulpet da jeg kjørte. Drivstoffet så ut som og luktet buljong :icon_lol: Jeg brukte 30 minutter fra mine foreldre og ut på riksveien. Dette er en distanse på 3,5 km. Motorsykkelen(puta) var nok ikke så sprek allikevel, gitt..

Så våknet jeg.
Absolutt ikke klar for å begynne på jobb igjen, men jeg må bare bite tennene sammen og tenke at hver dag som går er jeg en dag nærmere permisjon. Jeg tror jeg er nedi noen og 50 dager igjen i dag.
Jeg vil mye heller være hjemme og kose meg med magen min *stryke seg over magen, og få et lite dytt tilbake*..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arrrrrg,jeg irriterer meg over opplegget rundt permisjon og røde dager. Jeg VET at jeg skal være takknemlig for permisjonsordningen vi har her i Norge, men allikevel. For ikke å snakke om den avspaseringen jeg har opparbeidet meg i forbindelse med sommerferien som blir borte. Det er snakk om 3 uker det! Jeg vet at man enkelte steder kan få godkjent fra arbeidsgiver slik at man "får for" denne avspaseringen, men jeg er redd det er mye frem og tilbake, og jeg vet ikke om jeg orker å gå inn i den papirmølla.

Jeg gleder meg til papirene er stemplet og godkjent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våtservietter er ikke noe poeng i. Nyfødte barnerumper trenger bare vann og en klut. Så kan valget stå mellom engangskluter eller kluter som man vasker. Så får din mor bare grynte i vei, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker våtservietter på bæsjerumper, men vann etterpå. Syns at våtservietter fjerner bæsjen bedre. Tipper at våtservietter er bedre for babyhud i dag enn for 15 år siden :) Ellers bruker vi veldig lite, bruker shampoo en gang i blant når han har fått gulp i håret, ellers bader han i bare vann. Bruker en fuktighestkrem på et utslett. Ellers ingenting.

Ennå noen uker igjen til du går ut i permisjon, kan du ikke bruke noe av avspaseringen før da? Enkeltdager? Det hadde jeg spurt om. Hva tenker du på med røde dager i forhold til permisjonen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trenger forresten ikke kjøpe en skit. Bestill de der babypakkene, så får du massevis av greier. Så kan du finne ut hvilke du trenger og hvilke du ikke trenger og kjøpe det etter du har prøvd produktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger forresten ikke kjøpe en skit. Bestill de der babypakkene, så får du massevis av greier. Så kan du finne ut hvilke du trenger og hvilke du ikke trenger og kjøpe det etter du har prøvd produktene.

Enig :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker våtservietter på bæsjerumper, men vann etterpå. Syns at våtservietter fjerner bæsjen bedre. Tipper at våtservietter er bedre for babyhud i dag enn for 15 år siden :) Ellers bruker vi veldig lite, bruker shampoo en gang i blant når han har fått gulp i håret, ellers bader han i bare vann. Bruker en fuktighestkrem på et utslett. Ellers ingenting.

Ennå noen uker igjen til du går ut i permisjon, kan du ikke bruke noe av avspaseringen før da? Enkeltdager? Det hadde jeg spurt om. Hva tenker du på med røde dager i forhold til permisjonen? :)

Godt å høre at man ikke behøver å kjøpe inn hele apotekbeholdningen.

Den avspaseringen rundt sommerferien er nok øremerket tiden hvor elevene ikke er her. Og så fornøyde med at jeg er borte innimellom som de er her, så hadde nok ikke en slik forespørsel falt i god jord. Men det hadde vært veldig fristende. Angående de røde dagene så tenkte jeg på f.eks røde dager i jula hvor disse dagene bare blir bakt inn i permisjonen. Det er jo dager som vi hadde hatt fri uansett :fnise: Det hadde utgjort ihvertfall 3 dager!

Godt å høre, for jeg har vært ivrig på å "samle" inn slike :plystre: Har også kjøpt inn et lite "start-kit" fra "Earth mama, angel baby", med små flasker av ulike sort, så kan jeg se om jeg liker produktene uten å måtte ut med en hel haug penger. Jeg har strekkmerkeoljen fra samme serie, og selv om jeg tviler på at den hindrer strekkmerker, så er det veldig god på tørr og stram magehud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kom på en ting tidligere i dag som vi har brukt litt, sinksalve :) S har ikke blitt sår før i dag men har brukt den som smøring på termometeret når jeg har målt tempen. Utenpå en sånn beskyttergreie, husker ikke hva de heter. Husk å kjøpe termometer :) Og sinksalver får man i de gratis pakkene, trur jeg har 4 tuber :)

Lucy Duck her jeg bor har en hudpleieserie for babyer, husker ikke hva den heter, men den er naturlig og organisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aff,legge seg tidlig for å være uthvilt til en 10 timers arbeidsdag i morgen!! Jeg gleder meg ikke..:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov å si at jeg allerede er lei av å være på jobb? "Bare" 5 timer og 45 minutter igjen! Grunnen til den voldsomme arbeidstiden er utviklingssamtaler og arbeid med disse. Jeg har ikke utviklingssamtaler, siden jeg er faglærer, men må skrive uttalelser til kontaktlærerne slik at de bringer det videre til foreldrene. Greit nok, jeg måtte selvfølgelig ha gjort arbeidet uansett, men det hadde vært deilig å disponert tiden selv.. Jeg kunne sikkert "grini" meg til å få jobbe hjemmefra, men jeg orker ikke å mase med det. Liker ikke å være den svake..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor må du være der for å skrive det? Er det noe samarbeid bak de kanskje? :)

Uff, håper resten av dagen flyr forbi! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...