Gå til innhold

Livet med Minibikini

Bikini

Anbefalte innlegg

Samboer var og litt tafatt, helt til ungen var født, da begynte han å google masse om babyer og satte seg inn i det med utstyr :) Håper det skjer med din mann og ;)

Jeg tror det ikke er så lett for disse mannfolka å ta graviditeten helt innover seg siden de ikke føler det på kroppen slik som oss. Tilogmed jeg, som kjenner spark og romestering, synes det er uvirkelig at det nå ligger et ferdig barn i magen min nå som bare skal bli litt tjukkere før hun kommer ut. Og da vil jeg tro det er enda med uvirkelig og sært for mannen. Men, dere skulle sett hvor gira han ble på forrige ultralyd da snuppa lå med bena over hodet og turnet rundt :fnise:

Helgen har gått veldig fort, som alltid. På fredag dro jeg avgårde rett etter jobben, og var ikke hjemme igjen før midnatt. DA var jeg trøtt da!

Jeg sover veldig dårlig om nettene nå, særlig om jeg har vært mye i aktivitet på dagen. Nesa er supertett for tiden, jeg tror det er en blanding mellom teite slimhinner og pollenallergi. I tillegg så blir jeg fort støl og stiv i bekken om natten om jeg har gått mye på dagtid, så det er vanskelig å snu seg uten å høres ut som en hvalross på land :laugh:

På lørdag så var vi avgårde og kjøpte inn siste rest til frøkna. Stellematte, bleiebøtte og ammepute ble da med hjem. Nå blir det bare småinnkjøp av diverse ammeting og klær frem mot fødsel. Jeg skal gå til innkjøp av en brystpumpe, men jeg vil følge med litt på tilbud fremover, for jeg har sett diverse tilbud med jevne mellomrom. Har lest et sted at dette kan være kjekt å ha klart før fødsel, så jeg bør vel ikke vente for lenge.

Når jeg kom hjem på lørdag så var jeg så sliten og tett i nesa at jeg lå som et slakt resten av dagen. All ære til dere som er så utslitt gjennom hele svangerskapet! :blomst: Jeg hadde ikke holdt ut!

I går var formen heldigvis bedre og jeg fikk både trimmet ponnis og meg selv. Jeg og mannen gikk en laaang tur(det føltes ihvertfall slik ut for meg..) i et flott turområde i nærheten av der vi bor. Myke sandveier hvor man kan traske og gå i flere timer uten å gå samme veien flere ganger. I den perioden hvor jeg trente opp igjen kneet mitt etter korsbåndsskaden for halvannet år siden så brukte jeg det turområdet mye. Skånsomt og passe tungt for et sårbart kneledd. Tipper det blir en del gåturer der til sommeren også, med barnevogn i strålende solskinn :rodmer: (jeg har nemlig bestilt en solrik og varm sommer!)

Jeg lurer sånn på hvordan vesla ligger nedi her jeg. På forrige jm-kontroll så lå hun på skrå, med hodet ned mot høyre. Jeg tror hun ligger sånn ennå, for rett som det er så har jeg en steinhard kul rett på nedsiden av navelen på høyre side. Og de siste dagene så har jeg hatt noe som jeg tror er et kne glidende ved siden av navelen på venstresiden. Håper hun finner veien ned mot bekkenet mitt snart, den riktige veien. Hvordan merker man at hodet er festet egentlig?

Jeg skal på kontroll hos legen neste mandag, og angrer bittert på at jeg valgte legen denne gangen. Har de to siste gangene vært hos jordmor, og tenkte i et "lurt" øyeblikk at det var greit å variere litt. Jeg kan aldri tenke meg at han kan kjenne leiet på samme måte som jordmor kan. Også er han helt ny i tillegg, og ganske ung.. Det viktigste er selvfølgelig bt og urin, og det stoler jeg på at de skal klare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest roseduft

Dersom legen din har hatt andre gravide, så klarer han nokk å finne ut hvordan babyen ligger :jepp:

Jordmor plasserte hendene mine på magen/nede med beinet (som jeg ikke kommer på hva heter, der hodet festes og de måler magen fra), så kjente jeg at hodet var der.

De tar i ett godt tak og kjenner at hodet ikke kan beveges.. Jeg tørr nokk ikke kjenne på selv og gjøre noe slik i tillfelle jeg gjør det feil, men legen din skal nokk klare å finne ut det :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan virke som om hun har snudd seg litt nå, etter voldsom romstering de siste dagene. Nå kjenner jeg de fleste spark øverst i magen, og kan kjenne "noe" gli under håndflaten om jeg holder hånden ovenfor navelen og opp mot mellomgulvet. Også kjenner jeg innimellom grafsing ned mot symfysebeinet.

I går fikk jeg over 20 kg med babyklær! Jeg har kjøpt i fra ei på Finn og fra en bekjent av en bekjent. Og tilfeldigvis så fikk jeg alt i går. Gjett hva jeg gjorde i hele går kveld!? Jeg var helt gåen i ryggen etter å ha sittet på gulvet og brettet og sortert babyklær i flere timer. De fleste av klærne var i størrelse 68, og noe i 62 og 74. Så jeg mangler fortsatt en del tøy i str 50 og 56. Vi kommer ikke til å kjøpe så mye i størrelse 50, kun "basisklær" som bodyer og bukser, samt et par tynne jakker/gensere. Strømpebukser fikk jeg forresten mer enn nok av i går, sånn rundt 20 strømpebukser :fnise: Og de var det vanskelig å finne størrelsen på for lappen var klippet av på mange, men jeg får bare prøve ut litt på snuppa når hun kommer.
Ikveld så skal jeg vaske de klærne som jeg har kjøpt tidligere, og sortere disse i riktige kasser. Jeg er et sorteringsmenneske som blir lettere til sinns om jeg har orden rundt meg..(til mannens fortvilelse innimellom :laugh: ) Jeg må en tur til Ikea igjen en dag for å kjøpe noen bokser til å ha i kommoden hennes, til oppbevaring av sokker og andre småting. Sokkene er jo så små at de vil ikke "holde seg i ro" blant det andre i kommoden. Jeg liker godt oppbevaringsboksene som heter "Skubb" fra Ikea :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk vi båret vugga opp i stua, så nå står den der og venter. J har malt og gjort seg virkelig flid med den, så nå er den blitt så fin. Det er en vugge vi har arvet etter min søster, så begge niesene mine har sovet i den da de var små :rodmer: Vuggen skal brukes til dagsoving, da vi har sprinkelseng som hun skal sove i på natta.

I natt har jeg hatt første natt hvor hun har holdt meg våken. Makan til organisering hun har bedrevet i leiligheten sin. Jeg våknet av at jeg fikk en reklamemelding litt over ett, og ble liggende lenge å beundre denne rare magen og lengte etter å få frøkna på utsiden :hjerte: Det føles så lenge til, samtidig som jeg ser på kalenderen at det nærmer seg veldig. Husker jo da jeg var 5 uker på vei. Da tenkte jeg ikke på at det var lenge igjen.. Nå skal det jo sies at jeg tillot ikke meg selv å føle meg gravid før etter uke 12, eller egentlig senere enn det også.

Jeg kjøpte visst enda litt mer babytøy i går jeg :lur: Mangler fortsatt litt i størrelse 50 og 56, og da jeg kom over en annonse med "pent brukte prinsesseklær" så kunne jeg ikke motstå det. Også 300 kr da!! Er ikke mye nytt man får for den prisen :opplyser: De skulle bli sendt i dag, så da får jeg pakken over helgen. Gleder meg :hjerte:
Merker at denne babynestingen koster litt penger, så da er det fint å kunne spare der man kan.. Æsj, fikk lønning for litt over en uke siden, og synes det har minket skummelt mye på kontoen bare på denne uka. Til mitt forsvar så har det vært mange store utgifter de siste månedene med studielån forrige mnd, og veiavgift denne mnd, så vi skylder på det :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Koselig å få litt klær for pengene ja :) særlig hvis økonomien ikke er helt på topp i samme slengen!

Er ikke ofte klær i str 50 og 56 vil bli brukt likevel, så vidt jeg har skjønt, så de klærne man evnt arver eller kjøper kan umulig være slitt eller noe i veien med :)

Håper du blir fornøyd, og at du i det minste får en bedre natts søvn i natt :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, jeg gleder meg sånn til minibikini kommer! Det er jo fødeboom her på kg om dagen, og for hver dagbok jeg leser jo mer ser jeg frem til det er vår tur. Jeg gleder meg til fødselen, selv om jeg vet det kommer til å gjøre så vondt som jeg aldri har opplevd før. Jeg har aldri hatt noe særlig vondt, jeg. Opererte kneet i 2012, og alle sa at det kom til å gjøre veldig vondt, men jeg slapp unna all smerte og slapp å ta så mye som en tablett mer enn hva jeg måtte. Har aldri vært syk heller, annet enn kyssesyken for 12 år siden. Kanskje jeg egentlig er skikkelig pinglete? Jeg har aldri vært redd for smerte heller og er vant til å presse meg selv ganske langt i forhold til trening.

Jeg må vel bare ta det som det kommer. Samme hvor mye mental forberedelse jeg foretar meg så kan jeg vel ikke bli klar på noe vis. Ut skal frøkna, uansett hva!
Jeg har en følelse på at hun kommer den 15.mai, 5 dager før termin. J er fast bestemt på at hun kommer på termindatoen sin. Vi får bare vente og se. Jeg går sikkert her og vagger langt på overtid, og tester ut alt av (dårlige) kjerringråd.

Men, åh...fortsatt 8 uker igjen..

Formen er på topp da, så jeg skal ikke klage. Merker selvfølgelig at jeg er litt ekstra sliten når helgen kommer. Sånn fysisk så har jeg ingen plager, så jeg føler meg veldig heldig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, vi har termin samtidig, her må jeg bare følge med ;)

Jeg grugleder meg til fødsel! Tenker mer og mer på den, spesielt siden alle gravidetsdagbøkene jeg snikleser i er skrevet av folk som har termin i mars, så skjønner hva du mener med fødselsboom :fnise: Jeg og vil møte babyen min! Selv om jeg noen ganger ikke føler meg klar i det hele tatt. Herregud, JEG skal bli MAMMA :babysmokk:

Blir spennende å følge med deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, vi har termin samtidig, her må jeg bare følge med ;)

Jeg grugleder meg til fødsel! Tenker mer og mer på den, spesielt siden alle gravidetsdagbøkene jeg snikleser i er skrevet av folk som har termin i mars, så skjønner hva du mener med fødselsboom :fnise: Jeg og vil møte babyen min! Selv om jeg noen ganger ikke føler meg klar i det hele tatt. Herregud, JEG skal bli MAMMA :babysmokk:

Blir spennende å følge med deg :)

Så koselig med nye lesere :duskedame:

Fødselen blir spennende. Jeg lurer på hvordan jeg kommer til å takle den. Blir jeg en sånn som hyler og skriker, eller går jeg helt inn i meg selv? Jeg tipper egentlig på det siste, men man vet jo aldri. For mannens del så håper jeg på det siste :icon_lol:

Åh, jeg kjenner at jeg sliter litt med kostholdet mitt. I morgen så skal jeg på vanlig svangerskapskontroll, og jeg kjenner at jeg er nervøs for de ulike testene. Jeg spiser alt for mye søtsaker, og får dårlig samvittighet for hver eneste lille sjokoladebit. Jeg greier ikke å la vær og spise sukker! Så om jeg utvikler svangerskapsdiabetes så blir jeg ikke overrasket :( Jeg blir så skuffet over egen viljestyrke, eller mangelen på viljestyrke. Har ikke hatt noe sukker i urinen, sf-målet mitt er på den røde streken og jeg har gått opp 10 kg hittil, men samvittigheten min er på bånn.

Så nå har jeg begynt å skrive ned alt jeg spiser i løpet av en dag, bare for å kartlegge hva jeg putter i munnen. Ikke lett å holde helt oversikt når jeg er sulten hele tiden. Ikke kun for å få oversikt over sukkerinntaket, men også sånn generelt i forhold til grønnsaker/frukt(5 om dagen) osv.. Lett å bli surrete og glemsk i denne gravidetåka :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var nok en svangerskapskontroll unnagjort. Denne gangen så var jeg hos legen, etter å ha vært de to siste gangene hos jordmor.
Timen gikk egentlig fort unna, og vi gjorde ikke mer enn hva vi "måtte". Alt var i sin skjønneste orden.
Blodtrykk: 128/82 - litt høyere undertrykk enn tidligere, men fikk beskjed om at det var helt normalt. Så da stoler jeg på det.

Vekt: +2 kg siden forrige kontroll(uke 28). Har nå gått opp 10 kg til sammen.

Urin: Uten merknader, heldigvis, med tanke på forrige innlegg.
Ødem: Littepittegranne, men ikke mer enn at jeg får merker etter sokker.

Hjertelyd: 145 - sterk og fin

Leie: Hodet ned, men ikke festet og ryggen mot høyre.
Hb: 12,3 - økt litt siden sist, så det hjelper nok å spise mye grovt brød, kornblandinger og grønt. Var nede i 11,3 en periode

Symfysemål: 29 cm - på den røde streken. Jeg ser at legen har krysset av på uke 31, så på skjemaet så ligger jeg litt over, men på riktig uke så ligger jeg rett på.

Veldig deilig når alt er i orden! :Nikke:

Neste time er hos jordmor den 23.4 - da er det ammeinfo som står på programmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Godt at alt var i orden ja :kose:

Ammeinfo hadde jeg også, gangen etter det var det fødsels fasene som sto på programmet :)

Ha en herlig dag :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde "ammetimen" sist jeg var hos jordmor. Mye informasjon, men og litt greit å få snakket om det. Jeg har jo aldri ammet før :P .

Når det kommer til snopet, så er jeg helt lik. Føler meg helt råtten, men samtidig så MÅ jeg ha! Nå har plutselig mannen min fått det for seg at han ikke skal spise snop lenger, så nå er det plutselig lettere å holde seg unna, for vi har ikke så mye snop i hus. Men godt å høre at det ikke bare er meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde "ammetimen" sist jeg var hos jordmor. Mye informasjon, men og litt greit å få snakket om det. Jeg har jo aldri ammet før :P .

Når det kommer til snopet, så er jeg helt lik. Føler meg helt råtten, men samtidig så MÅ jeg ha! Nå har plutselig mannen min fått det for seg at han ikke skal spise snop lenger, så nå er det plutselig lettere å holde seg unna, for vi har ikke så mye snop i hus. Men godt å høre at det ikke bare er meg :P

Det er nok lurt det å droppe den godteriskuffen :P Mannen her er helt vill etter godis, men har en forbrenning av en annen verden så han er tynn som en strek for det..dårlig gjort..

Nå merker jeg at det nærmer seg permisjon her. Jeg har fått vite hvem som skal være vikar for meg ut skoleåret, og er i gang med å legge en føring for disse sånn i forhold til hva elevene jeg har skal gjøre fremover. I tillegg så har jeg noen 10.klassinger som skal ha en standpunktkarakter etterhvert som jeg må vurdere før jeg forlater området, og før den tid så er det tentamener. Jeg vet ihvertfall hva påskeferien min kommer til å bestå av. Håper på fint vær da, sånn at jeg kan sitte ute og rette de 36 besvarelsene.

Når jeg er ferdig på jobb i dag så har jeg 16 dager igjen på jobb! :danse:

Ah, i dag så har jeg lyst til å dra til byen og kjøpe meg ny bukse etter jobb. Er på utkikk etter en "slappisbukse" som samtidig ser litt fin ut sånn at jeg kan bruke den på jobb. Strikken på gravidbuksene mine begynner å bli alt for trange over magen :laugh: Men jeg kan ikke kjøpe større gravidbukser, for da er de ikke passe for resten. Har kikket litt på slike "loose fit" bukser med masse fancy trykk på(vet ikke helt hva det kalles), for de kan jeg bruke etter at snuppa har kommet ut også. Så jeg får se litt hva jeg finner. Jeg gleder meg veldig til å kunne kjøpe og bruke normale klær igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest roseduft

Jeg gleder meg også til å bruke vanlige klær igjen :bond:

Ble nysgjerrig på hvilke loose fit bukser du mener? Hørtes behagelig ut :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg også til å bruke vanlige klær igjen :bond:

Ble nysgjerrig på hvilke loose fit bukser du mener? Hørtes behagelig ut :jepp:

Jeg har funnet noen på BikBok, men har ikke sett de live ennå. Disse :) Får dem med ulike print, og ensfarget svart og rød. Ser mange av ungdomsskoleelevene går i slike bukser, og de ser veldig behagelige ut :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Ah! Ja, de er nokk ikke dumme! :) så lenge strikken i livet er løs nokk for min del :ler: hater bukser som strammer.. Er veldig glad i slike kosebukser som kan knyttes :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg endte opp med å kjøpe nesten tilsvarende bukse på HM. Har den på i dag, og den er meget behagelig. Kjenner nesten ikke at jeg har på meg bukse :fnise:

Aff, jeg kjenner at jeg ikke liker helt at blodtrykket mitt har økt fra forrige kontroll til den jeg var på nå. På første kontroll i uke 5 så lå bt på 120/70, på kontroll i uke 22 og 28 så lå det på 130/70, og nå på mandag(uke 32) så lå det på 128/82. Legen sa at det var veldig bra for normalen var 120/80, men bør man ikke se på hva jeg har ligget på før og ikke normalen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodtrykket ditt er helt fint. Du må tenke på at du har mer blod å få rundt, samt baby og ekstra vekt, så det er helt normalt at blodtrykket øker noe. Du er fremdeles godt innenfor normalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#denfølelsen når du plutselig kommer på at lille bebis KAN finne på å komme ut om kanskje bare to uker!

Sykehuset mitt tar imot fødende før etter uke 35,så jeg tillater ikke frøkna å komme ut før da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørild

Nei, hun kan da vente i hvertfall to uker til :jepp: Lurer på hva grensen her er? 34 uker tror jeg. Håper virkelig ikke jeg må finne det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...