Gå til innhold

Rare retter man lager kun til seg selv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Putter litt rosiner i alle slags salater og middagsretter. Noen synes det er litt rart, men det er veldig godt!! I risgrøt liker jeg å strø noen salte peanøtter oppi grøten før jeg tar smør, rosiner, kanel og sukker.. Gjerne noen biter med ekte geitost oppi grøten, og noen biter med fårepølse som jeg bruker som en minitortilla som jeg fyller med grøt! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ikke sånn man skal dippe da?

Jeg tror det kommer ann på forholdet mellom dip og potetgull :fnise:

Bare for å gjøre det klart. Når jeg er alene spiser jeg dip med potetgull, ikke potetgull med dip.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rå Salmalaks som jeg deler i tynne skiver med soyasaus over og mozzarella ved siden av, spises med liten kakefaffel foran tv'en :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det kommer ann på forholdet mellom dip og potetgull :fnise:

Bare for å gjøre det klart. Når jeg er alene spiser jeg dip med potetgull, ikke potetgull med dip.

Altså det er såpass mange som spiser både potetgull og nachoschips slik. Når jeg var i Singapore, fikk man kjøpt nachoschips formet som ei lita skål for å få mest mulig dipp oppi.
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo en helt vanlig rett. Jeg spiser det hele tiden.

Anonymous poster hash: cde6f...7b8

Åja, visste ikke det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Annonse

Gjest Ennasus

Skjæer av stilken/bunnen på blomkål/brokkoli og skjærer den i skiver. Drysser på salt eller gastroma og har det i mikroen til det blir mykt :) Utrolig godt :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiller eggehviten fra egget, tar det oppi et glass og putter i mikroen til den er gjennomstekt.

 

Tar den ut og legger på en tallerken, og drysser masse sukker på...  :spise:

 

Hva i ALLE dager  :fnise:  Må bare spør hva som fikk deg til å begynne med det?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blander lasange babymat med grillkrydde,varmer opp i micro,smører MYE smør på brød og når maten er varm lesser jeg den opp på skivene.

Anonymous poster hash: 665f5...d5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ennasus

Hva i ALLE dager  :fnise:  Må bare spør hva som fikk deg til å begynne med det?

Sug etter noe søtt og er ikke glad i eggeplomme :P Også tenkte jeg at marengs er jo eggehvite og sukker så hvorfor ikke  :fnise:  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Annonse

Pasta med bernaisesaus (istedenfor pastasaus) med bacon

Brødskive med nugatti og hamburgerrygg

Kjæresten pleier å ha noen striper med kaviar på pizza, istedenfor rømmedressing

Rett i koppen blomkål og brokkolisuppe med en pakke nudler oppi. Alt krydderet fra nuddelpakken skal blandes med suppen :danser:

Pleier å kjøppe en boks hermetiske erter, helle det i en kasserolle, og koke helt til vannet er borte. Deretter slipper jeg en god klump meierismør neddi, og koker videre til det blir jevnt. Spiser det enten sånn eller tilsetter pølsebiter eller kjøttdeig.

Gå innom Burger King og kjøpe "hot cheese"-dip, og ta det med hjem og dyppe "baderinger" oppi. (Et sommerprodukt fra Maarud. Ringer med løksmak, kjempegodt!)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har jeg dilla på kald havregrøt (koker flere porsjoner om gangen) med eplebiter  (syrlig, rødt eple) og tørkede bær eller rosiner (eller begge deler) som koker seg møre/myke sammen med grøten. Har det i boller og dekker med plast og setter dem i kjøleskapet. Spiser den kald med bananbiter eller annen frukt og en skje hjemmelaget bringebærsyltetøy på toppen. Av og til har jeg kanel på i stedet.

Tror kanskje ikke jeg hadde servert det om jeg ikke var alene, men det fungerer veldig fint i sommervarmen og metter godt. Ikke er det usunt heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Khloe

Er ikke akkurat noe jeg lager, men spiser ofte sylteagurk rett fra glasset med gaffel :fnise: Elsker også ALT av deig. Brøddeig, kakedeig, bolledeig og you name it!
Ellers lager jeg ofte omelett med fiskekake eller brødskrive med kaviar og eggerøre :rodmer:

Endret av Khloe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Annonse

[1] Category widget

På 14.7.2016 den 14.33, Khloe skrev:
 

Er ikke akkurat noe jeg lager, men spiser ofte sylteagurk rett fra glasset med gaffel :fnise: Elsker også ALT av deig. Brøddeig, kakedeig, bolledeig og you name it!
Ellers lager jeg ofte omelett med fiskekake eller brødskrive med kaviar og eggerøre :rodmer:

Det er vel ikke rare retter som du bare lager til deg selv?🤔😊 Bortsett fra omelett

Anonymkode: 53097...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.12.2014 den 1.49, AnonymBruker skrev:
 

Jeg ELSKER fiskeboller i hvitsaus med tyttebærsyltetøy til! Sausen må lages av kraften fra fiskebollene, med masse smør og mel, og spe ut med litt helmelk slik at den blir skikk tykk og kraftig. Nam!

 

Anonymous poster hash: 760ad...933

Hvorfor lager du denne rettet bare for deg og ikke andre? Er jo kjempegodt, tror du fint kunne laget den for andre personer :)

Anonymkode: 53097...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Det er vel ikke rare retter som du bare lager til deg selv?🤔😊 Bortsett fra omelett

Anonymkode: 53097...a0b

Var det noe mer du ville påpeke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...