Gå til innhold

Rare retter man lager kun til seg selv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ELSKER fiskeboller i hvitsaus med tyttebærsyltetøy til! Sausen må lages av kraften fra fiskebollene, med masse smør og mel, og spe ut med litt helmelk slik at den blir skikk tykk og kraftig. Nam!

Anonymous poster hash: 760ad...933

Dette er jo en strålende hverdagsmiddag (gjerne med revne gulrøtter til), og en favoritt fra barndommen :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest incognita

Er dette en rar rett? :klo:

Anonymous poster hash: abbee...e30

Kan du ikke sende meg en pdf med en liste over hvilke retter som er rare for akkurat deg da, slik at jeg vet hva jeg har lov å skrive i denne tråden her.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brødskive med prim & nutella.... nam.. ^^
Pannekake med nutella.. :D


Men jeg kjøper sjeldent prim og sjokoladepålegg x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brød med brunost og oppskåret appelsin, pakket inn i folie og varmet på bål i skogen.

Underlig greie, jeg fant "oppskriften" i et eller annet blad på en hytte.

Smakte ikke så ille som det høres ut, men har ikke laget det flere ganger. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brødskive med prim & nutella.... nam.. ^^

Pannekake med nutella.. :D

Men jeg kjøper sjeldent prim og sjokoladepålegg x)

Er pannekake med nutella rart? :P Det spiser jeg ofte.

Anonymous poster hash: 916df...976

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fiskeboller rett fra boksen utradisjonelt stekt i smør med tomat, gurkemeie, fløte i panna, sylta røbet, en bit rå og stor agurk, litt pepper. Server og flatbrød med smør eller en skive. Viktig at det er ekte smør. Glem salt, fiskebollene har for mye innhold. Anonymous poster hash: d709e...b1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brødskive med majones og brunost

Ris og makrell i tomat

Meatza (ikke fullt så rart imo, men har fått mange reaksjoner på det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke sende meg en pdf med en liste over hvilke retter som er rare for akkurat deg da, slik at jeg vet hva jeg har lov å skrive i denne tråden her.

Forstår ikke hvorfor du svarer så krasst. Nå er ikke jeg den AB'en du siterte, men sjokoladepålegg og banan er jo en klassiker, så det er jo ikke spesielt merkelig at dette ikke blir oppfattet som en rar rett.

Anonymous poster hash: cde6f...7b8

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Forstår ikke hvorfor du svarer så krasst. Nå er ikke jeg den AB'en du siterte, men sjokoladepålegg og banan er jo en klassiker, så det er jo ikke spesielt merkelig at dette ikke blir oppfattet som en rar rett.

Anonymous poster hash: cde6f...7b8

Jeg ber så meget om tilgivelse. :blomst:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var student, og makrell i tomat var rimelig, spiste jeg veldig mye kokt pasta blandet med makrell i tomat, ost oppå, grillet i mikroen..... Spiser fortsatt en boks med makrell, men nå med en god håndfull salte peanøtter, ost på toppen, inn i mikroen, nam,nam .....



Anonymous poster hash: 3ef4d...eab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Hehe, jeg kjenner meg litt igjen her..

Jeg bor innimellom på en studenthybel hvor det ikke er særlig godt tilrettelagt for å lage mat, og jeg gidder heller ikke å kjøpe inn så mange matvarer når jeg er der.

Så hvis jeg har lyst på noe varmt men ikke vil bruke for mye penger, steker jeg en boks smørbønner, og har over 1 ss hvitløkspulver og 1 ss dill. Skikkelig gnien og stusselig studentmat :P

Endret av Badabing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Vafler med masse vaffelrøre på! Mmm!!

Vafler med vaffelrøre er helt himmelsk! Jeg kan nesten ikke ta meg av stekingen for da forsvinner både de ferdigstekte vaflene og røra underveis! :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rugbrød med nugatti og banan i skiver på! naaaam!! :danse:

Nugatti/nutella og banan er jo en klassiker, og et alternativ man finner i enhver crépes "resturant".

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest incognita

Nugatti/nutella og banan er jo en klassiker, og et alternativ man finner i enhver crépes "resturant".

Det er også viktig at det er på rugbrød. :opplyser:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager de rareste rettene hele tiden. Dagens middag står på bordet nå(jeg er nattevakt, eier ikke døgnrytme eller måltidsrytme). Den består av frossen sei, kokt i hermetiske tomater med hakket stangselleri og en pose vasket ruccola. Toppet med kvernet pepper og revet ekte geitost(skikkelig brunost). Rar kombinasjon, det smaker fortreffelig!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld hadde jeg reker, (tinte, frosne, pillede), i en blanding av mager kesam og grov sennep. Med masse oppkuttet tomat og agurk, + litt sølvløk(=syltet løk)til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers så spiser jeg veldig mye cheddarost, som jeg skjærer i biter som jeg legger oppi tortillachips :) Beste snacksen jeg kan få!! Liker best tortillachipsen fra maarud, med ostesmak. Den er litt dyrere enn santa maria, men mye bedre! :) Cheddarosten pleier jeg stort sett å kjøpe på meny i løsvekt, for da kan man kjøpe en liten bit.. Den er ikke dyrere per kilo enn den du får i pakning på rema eller kiwi, men har mer smak!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...