Gå til innhold

Om han synes du har hatt sex med for mange, signaliserer det at han har lav sosial verdi


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Typisk jentetaktikk. Dersom en gutt avviser en jente som potensiell kjæreste, er det noe galt med han og ikke henne. Enten er han for lav, liten kuk, har for dårlig jobb, for lite selvtillit, lite trygg på seg selv etc.

Vi vet alle hvorfor dette skjer. Fordi kvinners ego er så skjørt og svakt at de må fortelle seg dette for å rett og slett takle avvisning. Det er bare å lese de uttallige trådene her inne på kg, der kvinner er livredde for å ta det første steget og risikere avvisning.

Kan ikke du ta å ha ansvar for deg selv, i stedet for hvordan andre går rundt og oppfører seg. Ta ansvar for din egen oppførsel og rekaksjon. Du reagerer jo ikke noe særlig smart i forhold til hvordan du er ute på sjekkemarkedet, kaller jenter for horer og billige fordi du ikke klarer det osv. Slutt å prøv å endre andre, pass på deg selv og din egen oppførsel. For i dette innlegget, beit du deg selv kraftig i leggen.

Slutt å dum deg ut, smarten.

Anonymous poster hash: 7585f...f4f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, herre. Jenter er ikke redd for å takle avvisning mer enn andre. Problemet vårt er å vise oss tilgjengelige for å bli sjekket opp av den vi liker, at vi er passive og ventende, eller at vi liker han hvis han liker oss, osv. Det er våres problem. Ikke det tom1986 sitter å preiker om :P

Dessuten VIL mannen gjerne jakte. Ikke for at det er til VÅRT favør, men fordi mannen gjerne føler at jenta er litt vanskeligere å sjekke opp, at han føler seg heldig etterpå når han har klart å få jakta på henne osv. Det går tilbake på mannens ego. Han vil bli likt fordi han har klart å imponere jenta, ikke bare fordi han er en kjekk kar i første øyeblikk. Han vil vise henne hvor flink han er til å spille tv-spill og få henne til å like han for den han er. Osv.

Tom1986, gå å legg deg.



Anonymous poster hash: 7585f...f4f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lol, når ble gode vibber eksperter på noe som helst?

Jeg synes at de har en viss fordypning i emnet de snakker om, pluss en viss personlig distanse og lite negative egen intensjoner, i motsetning til visse andre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at de har en viss fordypning i emnet de snakker om, pluss en viss personlig distanse og lite negative egen intensjoner, i motsetning til visse andre.

det er en businessmodell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er en businessmodell.

Vel, hva så? Man kan ikke akkurat klandre folk for å lage business og blogge om det man er flink til. Du kan jo starte opp din egen blogg, og se om den treffer de fleste av oss mye bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Menn som er lite sjalu, og ikke dømmer jenter for at de har sex med mange partnere eller sex på første date, signaliserer at de har høy sosial verdi og at de antageligvis er trygg på sin egen popularitet hos jenter."

Disse to tingene har jo ikke noe med hverandre å gjøre. Man kan jo fint være veldig lite sjalu og samtidig mene det er feil å ha mange sexpartnere. Det er ikke bare troende som har en noe mer restriktiv holdning til antallet sexpartnere enn Dagbladet o.l. fremmer. Jeg har fint lite problemer med sjalusi, men forbeholder meg fint retten til å ikke like en potensiell ny partners sexforhistorie. Nå har jeg ikke noen prinsipielle problemer med antall partnere, men har hun ligget med paradise hotel-deltakere eller enkelte typer gutter skal det veldig mye til for at hun ikke er uaktuell. På samme måte som man i min bok diskvalifiserer seg ved en del andre idiotiske valg som fyllekjøring, Ottar-medlemskap e.l.

edit: Når det er sagt, kan det godt være at enkelte med lav selvtillitt er redde for at hun skal ha hatt mange sexpartnere tidligere fordi han er redd for å ikke være god nok i senga. For meg blir det veldig merkelig. Den beste sexen har man jo i de aller fleste tilfeller i forhold. Å måtte måle meg med en full random ONS er ikke så veldig skremmende - det er langt mer sannsynlig at hun hadde bedre sex med exen hun hadde hatt sex med i fire år enn de første gangene med han nye. Sånn sett burde de jo heller være redd for folk som har vært i langvarige forhold.

Endret av guttemann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"signaliserer" at de har høy sosial verdi og at de antageligvis er trygg på sin egen popularitet hos jenter.

Du er nok tryggere på din popularitet hos kvinnene enn en som er helt nede i søppeldunken om hva selvtillit angår. Som bruker er det i hvert fall det du signaliserer for meg. Du er kanskje ikke verdens mest selvsikre mann, men du er ikke helt barfot, tøffel, urimelig osv.

Anonymous poster hash: 88aad...166

Neida, jeg er ikke verdens mest selvsikre mann, og det hadde heller ikke kledd meg et sted heller, for det har jeg ingen grunn til å være....Jeg har akkurat passe med selvtilltit i forhold til det jeg burde ha, kanskje litt for mye også t.o.m.... Ser at jeg ikke fikk helt med meg det at det var lagt vekt på å "signalisere" og "antageligvis", MY BAD, men er det virkelig bra å "signalisere" noe som ikke er tilfelle da?

For meg er det viktigere at jeg skal "signalisere" noe som avspeiler realiteten og meg selv... Har jo ikke lyst til å bli likt for noe man ikke er eller har.

Så om jeg hadde trodd dette hadde noe hold og jeg skulle dra noe lærdom ut av dette så blir det jo da

-jeg må bli langt mer sjalu, dømmende og kritisk når det kommer damers antall sexpartnere og hvor lenge de venter med å ha sex med meg, pluss skrive lange triader på DB selfølgelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Menn som er lite sjalu, og ikke dømmer jenter for at de har sex med mange partnere eller sex på første date, signaliserer at de har høy sosial verdi og at de antageligvis er trygg på sin egen popularitet hos jenter."

Disse to tingene har jo ikke noe med hverandre å gjøre. Man kan jo fint være veldig lite sjalu og samtidig mene det er feil å ha mange sexpartnere. Det er ikke bare troende som har en noe mer restriktiv holdning til antallet sexpartnere enn Dagbladet o.l. fremmer. Jeg har fint lite problemer med sjalusi, men forbeholder meg fint retten til å ikke like en potensiell ny partners sexforhistorie. Nå har jeg ikke noen prinsipielle problemer med antall partnere, men har hun ligget med paradise hotel-deltakere eller enkelte typer gutter skal det veldig mye til for at hun ikke er uaktuell. På samme måte som man i min bok diskvalifiserer seg ved en del andre idiotiske valg som fyllekjøring, Ottar-medlemskap e.l.

edit: Når det er sagt, kan det godt være at enkelte med lav selvtillitt er redde for at hun skal ha hatt mange sexpartnere tidligere fordi han er redd for å ikke være god nok i senga. For meg blir det veldig merkelig. Den beste sexen har man jo i de aller fleste tilfeller i forhold. Å måtte måle meg med en full random ONS er ikke så veldig skremmende - det er langt mer sannsynlig at hun hadde bedre sex med exen hun hadde hatt sex med i fire år enn de første gangene med han nye. Sånn sett burde de jo heller være redd for folk som har vært i langvarige forhold.

Du sier mye vettugt her. Og det er en av de tingene jeg misliker ved denne sort/hvitt debatten. Dette evinnelige temaet, spesielt drevet frem av enkelte brukere her inne (skal ikke nevne hvilke) er så totalt unyansert at jeg blir ganske lei av å lese om det. Jeg avviser ikke at det finnes en del menn som er bitre fordi de ikke får seg noe, men det er da ikke den eneste grunnen til å foretrekke kvinne med færre partnere. Alle har en fortid, men antall partnere sier unektelig noe om ens syn på seksualitet hvilket igjen kan bety noe for kompatibilitet med seg selv. Det finnes ikke alltid noen fasit, men en fortid med veldig mange seksualpartnere kan indikere vansker med å forholde seg til et stabilt forhold og kanskje et ønske om noe annet. Det må selvfølgelig ses opp mot hvor lenge siden denne fortiden utspant seg og andre indikatorer, men det kan faktisk spille inn.

Anonymous poster hash: 8ddfe...8ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan se poenget deres og de har kanskje litt rett, men her snakker de da om gutter med lav sosial verdi, mens jentene slipper litt billig unna? Har alle jenter så høy sosial verdi at gutter skal bare finne seg i alt de gjør for å ikke virke desperate?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan se poenget deres og de har kanskje litt rett, men her snakker de da om gutter med lav sosial verdi, mens jentene slipper litt billig unna? Har alle jenter så høy sosial verdi at gutter skal bare finne seg i alt de gjør for å ikke virke desperate?

Neida, de slipper ikke billig unna.

Det sørger guttene med lav sosial verdi for (de som ikke får seg noe, selv om de vil) ved å stemple de jentene som har et rikt seksualliv som "billige, løse, tøser, horer" etc.

NB, NB. Lett generalisert. Må jo ikke glemme å opplyse om det når man er på Kvinneguiden.

Endret av Flair
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, de slipper ikke billig unna.

Det sørger guttene med lav sosial verdi for (de som ikke får seg noe, selv om de vil) ved å stemple de jentene som har et rikt seksualliv som "billige, løse, tøser, horer" etc.

NB, NB. Lett generalisert. Må jo ikke glemme å opplyse om det når man er på Kvinneguiden.

Men i følge 0330 har disse kvinnene høy sosial verdi? Fordi de er så seksuelt frigjorte?

Edit: synes denne tankegangen til disse folka virker lett å plukke fra hverandre.

Endret av Perseverer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eric of Hlathir

Hør på ekspertene, jenter:

http://www.0330.no/2011/10/er-sex-pa-frste-date-en-god-ide.html#.UgHK_pKpWHM

Men, og her kommer det et temmelig stort men, det er forskjell på gutter. Gutter som anser sin egen sosiale verdi som høy ser på andre gutter som en mindre trussel. Johnny Depp er sjeldent urolig for at dama hans skal være utro, han vet at han uansett er det beste hun kan få. Videre vet han at det finnes en milliard jenter som gjerne vil ta over. Derfor kan vi si at:

  • Menn som er lite sjalu, og ikke dømmer jenter for at de har sex med mange partnere eller sex på første date, signaliserer at de har høy sosial verdi og at de antageligvis er trygg på sin egen popularitet hos jenter.
  • Menn som lett blir sjalu, skriver lange tirader i debattfeltet på Dagbladet nett om hvordan likestillingen har gått for langt, som synes at jenter har alt for mye sex med alt for mange, signaliserer at de har lav sosial verdi og at de ikke er populære blant jenter.

Gå inn på Usminket også :)http://www.usminket.no/

Anonymous poster hash: 7585f...f4f

Pisspreik.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du sier mye vettugt her. Og det er en av de tingene jeg misliker ved denne sort/hvitt debatten. Dette evinnelige temaet, spesielt drevet frem av enkelte brukere her inne (skal ikke nevne hvilke) er så totalt unyansert at jeg blir ganske lei av å lese om det. Jeg avviser ikke at det finnes en del menn som er bitre fordi de ikke får seg noe, men det er da ikke den eneste grunnen til å foretrekke kvinne med færre partnere. Alle har en fortid, men antall partnere sier unektelig noe om ens syn på seksualitet hvilket igjen kan bety noe for kompatibilitet med seg selv. Det finnes ikke alltid noen fasit, men en fortid med veldig mange seksualpartnere kan indikere vansker med å forholde seg til et stabilt forhold og kanskje et ønske om noe annet. Det må selvfølgelig ses opp mot hvor lenge siden denne fortiden utspant seg og andre indikatorer, men det kan faktisk spille inn.

Enig, og jeg synes det er stuerent å foretrekke et mindre antall partnere - dersom man har samme standard for seg selv. På samme måte må det være lov å se på folk som mindre egnet kjærestemateriale på grunn av ting de har gjort selv om disse tingene er seksuelle. Manglende kritisk sans er jo ikke noe positivt karaktertrekk.

Endret av guttemann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så logikken er:

Hvis en jente har hatt mange sexpartnere, KAN hun signalisere at hun har vansker med forpliktelser i fine ord, eller er billig eller hore/ikke kjærestemateriale pga dette.

Hvis en fyr signaliserer at han er bitter eller usikker, er han populær

Det er lett å plukke dette i fra hverandre.



Anonymous poster hash: 7585f...f4f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi jenter KAN, men som regel liker vi ikke, menn som signaliserer at de er bitre sure og svake og snakker usympatisk om kvinnens seksualitet. Og ja, jenter KAN ha problemer med forpliktelser.

Men nå er det ofte mannen som har dette problemet. Generelt tror jeg de som har forpliktelsesvansker kommer i alle former og situasjoner.



Anonymous poster hash: 7585f...f4f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror man blir litt skremt av det, egentlig. Jeg hadde f.eks vært litt skrem om jeg skulle date Andreas eller hva de nå heter, disse gutta i bloggen. MEN de har jo fast partner nå og har det jo stabilt og godt. Så jeg tror det er mest i hodet, at jeg føler meg litt trua.



Anonymous poster hash: 7585f...f4f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, og jeg synes det er stuerent å foretrekke et mindre antall partnere - dersom man har samme standard for seg selv. På samme måte må det være lov å se på folk sim mindre egnet kjørestemateriale på grunn av ting de har gjort selv om disse tingene er seksuelle. Manglende kritisk sans er jo ikke noe positivt karaktertrekk.

Det er der greia kommer inn. Ingen bryr seg om hvem de velger.

Men hvis jeg hadde hatt lyst på en jomfru av en mann og sagt at menn med 7 sexpartnere er løse og har vansker med forpliktelser, kommer nok jeg også til å få høre "men, come one" ikke "ja, de mennene burde spare seg til de møter kona si, ikke være så løse og ekle"...de får svar som fortjent. Ellers er det jo ingen som bryr seg, for man vil jo ikke ha dem selv, og alle må jo finne seg noen. Ønsker dem lykke til jeg, sikkert noen som ønsker det uten å ned snakke andre.

Men å kalle oss billig, horer, tøs, løs, uegnet som partnere...de er bare ute etter å sverte vår verdifølelse

Anonymous poster hash: 7585f...f4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og de sier gjerne Ja takk til offer kappen når de får den ufortjent.



Anonymous poster hash: 7585f...f4f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er der greia kommer inn. Ingen bryr seg om hvem de velger.

Men hvis jeg hadde hatt lyst på en jomfru av en mann og sagt at menn med 7 sexpartnere er løse og har vansker med forpliktelser, kommer nok jeg også til å få høre "men, come one" ikke "ja, de mennene burde spare seg til de møter kona si, ikke være så løse og ekle"...de får svar som fortjent. Ellers er det jo ingen som bryr seg, for man vil jo ikke ha dem selv, og alle må jo finne seg noen. Ønsker dem lykke til jeg, sikkert noen som ønsker det uten å ned snakke andre.

Men å kalle oss billig, horer, tøs, løs, uegnet som partnere...de er bare ute etter å sverte vår verdifølelse

Anonymous poster hash: 7585f...f4f

Edit: man passer ikke sammen uansett mente jeg

Anonymous poster hash: 7585f...f4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...