Gå til innhold

Folk som velger partner med lavere sosial status enn dem selv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva tenker du om par der den ene åpenbart har høyere "sosial status" enn den andre? Feks.dersom en veldig pen og intelligent kvinne eller mann med høy utdanning, statusjobb og gode sosiale ferdigheter finner seg en partner som er mindre pen, har lavere utdanning og lønn og er mindre sosialt begavet?



Anonymous poster hash: a828a...7b9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Første reaksjon er nok en skjult latter.

Andre rekasjon er at det gjør jo faktisk ingenting om de har slike forskjeller seg imellom, så lenge de selv er fornøyde med hverandre.



Anonymous poster hash: b6102...1b5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det man ser av sosiale ferdigheter "ute i verden" er ikke nødvendighvis representativt for hvordan noen er på privaten. Hvis veldig "ulike" folk er i sammen så er det ofte fordi de faktisk er veldig like privat. Og trives i hverandres selskap.

PS: Fy faen hvor ignorant du er.



Anonymous poster hash: c8211...45c
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at den med god sosial status undervurderer seg selv. At den personen kunne ha fått noen som var så mye bedre!



Anonymous poster hash: 94268...899
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe jeg tenker over, det er ikke min business. Hvis jeg skulle tenkt noe som helst hadde det nok heller vært "så fint for dem!".

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenkte overhode ikke på sosial status da jeg traff mannen i mitt liv. Det viktige for oss er at vi behandler hverandre med respekt og omtanke, at vi har samme humor og verdier i livet, og liker mange av de samme tingene.

For min del trumfer kjærlighet sosial status any day ;-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Hva tenker du om par der den ene åpenbart har høyere "sosial status" enn den andre? Feks.dersom en veldig pen og intelligent kvinne eller mann med høy utdanning, statusjobb og gode sosiale ferdigheter finner seg en partner som er mindre pen, har lavere utdanning og lønn og er mindre sosialt begavet?

Anonymous poster hash: a828a...7b9

Tenker om dem ?

Ja nå er det ikke min oppgave her i livet å avsi dom over hverken enkeltmennesker eller over par....

- den jobben er det alt for mange andre som tar seg av.

Og la meg spørre hva som ligger i å "åpenbart ha høyere sosial status" ?

Hva ville du sagt dersom en kvinne som meg (helt normal å se til, godt utdannet, påstått intelligent, er i en statusjobb, godt over middels inntekt i mitt eget distrikt og med ganske gode sosiale ferdigheter.... hva ville du sagt om jeg f.eks. hadde valgt en mann som var taxisjåfør ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker du om par der den ene åpenbart har høyere "sosial status" enn den andre? Feks.dersom en veldig pen og intelligent kvinne eller mann med høy utdanning, statusjobb og gode sosiale ferdigheter finner seg en partner som er mindre pen, har lavere utdanning og lønn og er mindre sosialt begavet?

Anonymous poster hash: a828a...7b9

Savner du India?

Anonymous poster hash: c3a59...1cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker

"det er håp for meg ennå"

hehe neida.

Så fint for dem tenker jeg! Og ja, tenker kanskje litt ekstra på at det er spesielt fint for den som ikke er like "velykket" om det er med utseende, jobb eller intellekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg vil vel ikke si at utseende gir noen 'sosial status'. Sosial status er knyttet til failiebakgrunn, oppvekst, utdannelse, livsstil, inntekt/formue (og som regel henger interesser sammen med dette).

Kvinners sosiale status betyr lite for menn (med visse unntak - som denne kvinnen som skrev inn om hennes mann og hans fanatiske tanker om Oslo Vest). Menn ser etter kvinner som er vakre, søte, sympatiske, morsomme og intelligente. Kvinner som tenker annerledes misforstår ofte.

Kvinner er mindre visuelle og ser etter maskulinitet, status, suksess og selvsikkerhet hos menn. Er en grunn til at kvinner ofte vil "gifte seg opp".

Jeg har ikke noe imot hva andre velger. Men av erfaring ser jeg ofte at kvinner som velger menn med mindre utdannelse og penger enn dem selv ofte ender opp misfornøyd - mennene deres også ettersom de føler seg mindreverdige.

Jeg har aldri vært i situasjonen selv. Jeg velger selvsagt ikke menn på bakgrunn av dette - man vet jo ikke hva en mann tjener og jobber som når han kommer mot deg i en bar. Men jeg har simpelthen bare følt meg tiltrukket av menn med samme bakgrunn som meg selv eller "høyere" og vice versa - det er disse mennene som ber meg ut. Jeg er ikke spesielt visuell, en selvsikker mann med makt og kulturell bagasje vil fremstå "kjekk" for meg selv om han objektivt sett kan være middels utseendemessig. Mange kvinner er slik og det er ingen grunn til å dømme dem for det. Vi aksepterer menns preferanser for kvinner som er pene, hvorfor kan vi akseptere at kvinner liker menn med makt og suksess på samme måte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil vel ikke si at utseende gir noen 'sosial status'. Sosial status er knyttet til failiebakgrunn, oppvekst, utdannelse, livsstil, inntekt/formue (og som regel henger interesser sammen med dette).

Kvinners sosiale status betyr lite for menn (med visse unntak - som denne kvinnen som skrev inn om hennes mann og hans fanatiske tanker om Oslo Vest). Menn ser etter kvinner som er vakre, søte, sympatiske, morsomme og intelligente. Kvinner som tenker annerledes misforstår ofte.

Kvinner er mindre visuelle og ser etter maskulinitet, status, suksess og selvsikkerhet hos menn. Er en grunn til at kvinner ofte vil "gifte seg opp".

Jeg har ikke noe imot hva andre velger. Men av erfaring ser jeg ofte at kvinner som velger menn med mindre utdannelse og penger enn dem selv ofte ender opp misfornøyd - mennene deres også ettersom de føler seg mindreverdige.

Jeg har aldri vært i situasjonen selv. Jeg velger selvsagt ikke menn på bakgrunn av dette - man vet jo ikke hva en mann tjener og jobber som når han kommer mot deg i en bar. Men jeg har simpelthen bare følt meg tiltrukket av menn med samme bakgrunn som meg selv eller "høyere" og vice versa - det er disse mennene som ber meg ut. Jeg er ikke spesielt visuell, en selvsikker mann med makt og kulturell bagasje vil fremstå "kjekk" for meg selv om han objektivt sett kan være middels utseendemessig. Mange kvinner er slik og det er ingen grunn til å dømme dem for det. Vi aksepterer menns preferanser for kvinner som er pene, hvorfor kan vi akseptere at kvinner liker menn med makt og suksess på samme måte..

Ha ha ha. Yeah right. Dere gjør jo f##n ikke noe annet enn å klage over utseendet og kroppspress jo. Forøvrig har du rett i det du skriver, det er bare ingen som sier det høyt. Jeg mener det gjelder å kjenne sin egen plass i hierarkiet. Er man en stygg dame går man ikke etter direktøren liksom og er du en stakkarslig mann går du ikke etter berteguri. Kjenn din plass, det er en kunst det.

Anonymous poster hash: d982c...b57

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke på å rangere mennesker etter såkalt sosial status. Tenk at her bor vi moderne Norge hvor folk fordømmer andre kulturer som vi oppfatter som undertrykkende, og så finnes det faktisk nordmenn som tror de er bedre enn andre pga. utdannelse og jobb.

BAH!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ha ha ha. Yeah right. Dere gjør jo f##n ikke noe annet enn å klage over utseendet og kroppspress jo. Forøvrig har du rett i det du skriver, det er bare ingen som sier det høyt. Jeg mener det gjelder å kjenne sin egen plass i hierarkiet. Er man en stygg dame går man ikke etter direktøren liksom og er du en stakkarslig mann går du ikke etter berteguri. Kjenn din plass, det er en kunst det.

Anonymous poster hash: d982c...b57

"Dere"? Snakk om å ha møtt få kvinner / skjære alle over en kam.

Det er ekvivalent til å si at alle menn er drittsekker, alle menn eier ikke følelser eller alle menn er hunder.

JEG har ingenting imot at menn er visuelle, jeg aksepterer det og jeg legger tilsvarende innsats inn i å holde meg attraktiv. Nå dater jeg stort sett ikke norske menn (med god grunn), de er altfor vant til radikale norske feminister og derfor negative til kvinner. De har heller ikke særligtil horisont.

Norske menn klager over at norske kvinner er for maskuline og det har de fullstendig rett i. Men problemet er at dersom du er en kvinne med feminine egenskaper så er det ikke menn i Norge til å sette pris på det.

Endret av Marie90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Dere"? Snakk om å ha møtt få kvinner / skjære alle over en kam.

Det er ekvivalent til å si at alle menn er drittsekker, alle menn eier ikke følelser eller alle menn er hunder.

JEG har ingenting imot at menn er visuelle, jeg aksepterer det og jeg legger tilsvarende innsats inn i å holde meg attraktiv. Nå dater jeg stort sett ikke norske menn, de er altfor vant til radikale norske feminister og derfor negative til kvinner.

Vel du gjorde jo det samme selv "Menn ser etter kvinner som er vakre, søte, sympatiske, morsomme og intelligente. Kvinner som tenker annerledes misforstår ofte.

Kvinner er mindre visuelle og ser etter maskulinitet, status, suksess og selvsikkerhet hos menn" sånn er kvinner og slik er menn, de som ikke er slik blir misforstått!! Når man selv generaliseringer må man vel også gjøre seg kjent med at andre også skjærer alle over en kam.

Anonymous poster hash: 65ec4...494

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel du gjorde jo det samme selv "Menn ser etter kvinner som er vakre, søte, sympatiske, morsomme og intelligente. Kvinner som tenker annerledes misforstår ofte.

Kvinner er mindre visuelle og ser etter maskulinitet, status, suksess og selvsikkerhet hos menn" sånn er kvinner og slik er menn, de som ikke er slik blir misforstått!! Når man selv generaliseringer må man vel også gjøre seg kjent med at andre også skjærer alle over en kam.

Anonymous poster hash: 65ec4...494

Og si at menn liker vakre og sympatiske kvinner er ikke en generalisering. Det er common sense. Les deg opp på litt fakta i mellomtiden. Start med hookingupsmart.com der refererer de undersøkelser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tenker automatisk at det er flott at noen kan se forbi overfladiske faktorer og forelske seg i en person uavhengig av slikt.



Anonymous poster hash: 287bb...22a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og si at menn liker vakre og sympatiske kvinner er ikke en generalisering. Det er common sense. Les deg opp på litt fakta i mellomtiden. Start med hookingupsmart.com der refererer de undersøkelser.

Du generaliserer, det skulle jeg tro du klarer å se selv også, hvis du vet hva ordet betyr.

Anonymous poster hash: ef500...a34

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...