Purple Diamond Skrevet 4. august 2013 #41 Skrevet 4. august 2013 http://www.bmi-calculator.net/waist-to-hip-ratio-calculator/ Anonymous poster hash: 5828e...b43 Takk
Auroressa Skrevet 4. august 2013 #42 Skrevet 4. august 2013 Normal BMI er mellom 19 og 25. Så du er nærmere overvektig enn undervektig. Anonymous poster hash: 1d748...50c Ikke ifølge denne siden hvor jeg regnet det ut , men alle kan ta feil ; http://www.allevo.no/Allevometoden/BMI/?gclid=CKqDtKLo5LgCFTF2cAodWlMAfA
Auroressa Skrevet 4. august 2013 #43 Skrevet 4. august 2013 Nei du forstår tydeligvis ikke BMI greier, for dette er jo veldig feil. Hentet fra wiki BMI på under 18,5 = undervektig. BMI på mellom 18,5 og 24,9 = normal kroppsvekt. BMI på mellom 25 og 29,9 = overvektig. BMI på mellom 30 og 34,9 = fedme. BMI på mellom 35 og 39,9 = fedme, klasse II. BMI på 40 og over = fedme, klasse III (ekstrem fedme). Så det du mener er undervektig BMI er altså bare tullball!! BMI sier dog veldig lite om hvordan kroppen vår ser ut, og BMI er en ganske så latmanspedagogikk på å finne ut om kroppen vår er sunn og god nok. Det sier seg selv at en sykelig undervekt og en sykelig overvekt ikke er optimalt, men man kan fint være litt overvektig uten at det er sykelig og litt undervektig uten at det er sykelig. Man kan ikke mene at BMI er sprøyt i den øvre klassen om man mener BMI ikke er sprøyt i den nedre klassen. Om man er 160 cm og 76 kg så får man til svar at man er overvektig, http://www.bmi-kalkulator.no/?v=76&h=160, men det sier ingenting om helsen til en person med denne BMIèn, (sykelig fedme er med en BMI på over 35, og da kan vi faktisk snakke om helseproblemer pga vekt) Ts dette er en helt normal kvinnekropp, kvinnekropper kommer som sagt i ulike former og størrelser og denne kroppen er like normal som hvilken som helst annen kropp, det skal mye til for at en kvinnekropp ikke er normal. Fungerer kroppen din til sitt bruk? Er DU fornøyd med kroppen din? Viss ja så er det det som betyr noe, men for hva det er verdt jeg synes du bør være strålende fornøyd med kroppen din. Men jeg er litt uenig i at folk bør være misunnelig på denne kroppen, eller at denne kroppen er den kroppen alle bør ønske seg, det blir bare fjasete og feil. Folk bør lære seg å bli glad i sin egen kropp, og om de ikke er det så bør de gjøre noe for å bli det, bli mer "fit", trene, legge på seg, slanke seg osv men med så mange forskjellige kvinnekropper i verden blir det helt tullete å si at folk bør være misunnelig på ts. Vel jeg googlet bare bmi kalkulator og gikk inn på første siden som kom opp , men her blir man jo skutt med en gang man sier noe som ikke er 110 prosent fakta. ; http://www.allevo.no/Allevometoden/BMI/?gclid=CKqDtKLo5LgCFTF2cAodWlMAfA 1
Auroressa Skrevet 4. august 2013 #44 Skrevet 4. august 2013 Normal BMI er mellom 19 og 25. Så du er nærmere overvektig enn undervektig. Anonymous poster hash: 1d748...50c Ja jeg er snart overvektig jeg, nei ta deg en bolle. 3
Alina X Skrevet 4. august 2013 #45 Skrevet 4. august 2013 Noen ganger kunne jeg ønske jeg bodde i Brazil der normen ikke er syltynn strek med utstikkende ben...jada,hun har nok litt mage og kan karaktiseres som chubby, men egentlig er det en helt flott og normal kropp....det er bare kropp...strammer hun opp blir hun vel trent,slanker hun seg blir hun anorexia norsk og feiter hun seg opp blir hu amerikansk....kropp er kropp folkens..... 2
Gjest Belle âme Skrevet 5. august 2013 #46 Skrevet 5. august 2013 du ekje feit men eg som e 161 cm og veie 58 kg e d
Gjest badeand1 Skrevet 5. august 2013 #47 Skrevet 5. august 2013 du ekje feit men eg som e 161 cm og veie 58 kg e d Nei. 1
Labbefrøken Skrevet 5. august 2013 #48 Skrevet 5. august 2013 (endret) Ifølge bildet var hun super slank i mine øyne, markert midje og kvinnelige lår. Flott kropp. Kan derfor ikke skjønne at vekten er 76 kilo når hun er 160 høy, syntes det er litt rart at hun ser så slank ut da? Jeg er nemlig 171 høy og 69 kilo å jeg er ikke akkurat en flat liten sak. Regnet nettopp ut min bmi ( ikke at jeg skjønner de greiene der ) men ifølge den så er bmi'en min på 23,3 med andre ord nesten undervektig da den skal ligge mellom 24 og 25. Når jeg regnet ut 160 høy og 76 kilo så var bmi'en på 29, 7 altså overvektig. Nei BMI måling er noe sprøyt. For du ser langtifra overvektig ut på bildet ditt. Og det tviler jeg på at du er og. Ikke er jeg undervektig heller. Endret 5. august 2013 av Bekengelen
AnonymBruker Skrevet 5. august 2013 #49 Skrevet 5. august 2013 Ikke ifølge denne siden hvor jeg regnet det ut , men alle kan ta feil ; http://www.allevo.no/Allevometoden/BMI/?gclid=CKqDtKLo5LgCFTF2cAodWlMAfA Det står at 24-25 er øvre normalvekt. Men jeg er enig i at det er klønete formulert på denne siden, og svakt at de ikke skriver hva hele normalvektskalaen er. Men regner med det er fordi de fokuserer på å selge slankeprodukter. Neste gang du googler bør du ta det øverste treffet som ikke prøver å selge deg noe. Hvis din BMI lander på 24-25, ligger du i området normal vekt, men det kan være grunn til å være oppmerksom på at du nærmer deg overrvekt mot overvekt. Anonymous poster hash: 58205...59f
Gjest Belle âme Skrevet 5. august 2013 #50 Skrevet 5. august 2013 Nei. Du...Når mor mi begynner å klage over vekta mi så e eg d
AnonymBruker Skrevet 5. august 2013 #51 Skrevet 5. august 2013 Du...Når mor mi begynner å klage over vekta mi så e eg d Nei, mødre kan ha like forvridd kroppsbilde og fokus som hvem som helst. Dessverre. Anonymous poster hash: 5828e...b43
Purple Diamond Skrevet 5. august 2013 #52 Skrevet 5. august 2013 Du...Når mor mi begynner å klage over vekta mi så e eg d Nei, det er du ikke! Og btw var det utrolig stygt sagt av moren din!
Gjest Belle âme Skrevet 5. august 2013 #53 Skrevet 5. august 2013 Nei, det er du ikke! Og btw var det utrolig stygt sagt av moren din! Ho e ganske frekk men d går innpå meg
Purple Diamond Skrevet 5. august 2013 #54 Skrevet 5. august 2013 Ho e ganske frekk men d går innpå meg Det hadde gått innpå meg også om moren min hadde sagt sånt til meg, så det skjønner jeg godt! Har du snakket med moren din om dette? Har du sagt at det går innpå deg når hun sier sånt til deg?
Gjest Belle âme Skrevet 5. august 2013 #55 Skrevet 5. august 2013 Det hadde gått innpå meg også om moren min hadde sagt sånt til meg, så det skjønner jeg godt! Har du snakket med moren din om dette? Har du sagt at det går innpå deg når hun sier sånt til deg? Jepp d har eg, d e vel 5 månda sida sist eg skreiv brev til ho faktisk, men sefølgelig ho gir seg ikkje...Til og med venninnene mine liker henne ikkje, og d skjønner eg...
skreppamedleppa Skrevet 5. august 2013 #56 Skrevet 5. august 2013 (endret) Vel jeg googlet bare bmi kalkulator og gikk inn på første siden som kom opp , men her blir man jo skutt med en gang man sier noe som ikke er 110 prosent fakta. ; http://www.allevo.no/Allevometoden/BMI/?gclid=CKqDtKLo5LgCFTF2cAodWlMAfA Nei ærlig talt så har jeg ikke skutt deg ned, jeg rettet på en gedigen feil du selv gjorde. Du sa du ikke hadde greie på BMI og jeg sa meg helt enig i at du ikke hadde. Du kan ikke hevde BMi er sprøyt når du ikke har peiling på det. Det står ingen plasser på den siden noen verdens ting at en BMI under 24 og 25 er undervektig så jeg fatter ikke hvorfor du trodde dette. Det er mange emner jeg ikke har peiling på men da pleier jeg vanligvis å Google i 5 minutter ekstra fremfor å ta den første og værste linken som dukker opp. Endret 5. august 2013 av skreppamedleppa
AnonymBruker Skrevet 5. august 2013 #57 Skrevet 5. august 2013 Er ikke rart at den norske befolkningen blir tykkere når man ikke ser at denne kroppen er lubben. Noen kilo til så snakker vi overvekt. Her må det mange kilo av før vi snakker slank. Om ts er fornøyd så er det greit. Vil uansett anbefale trening før å få strammet opp.Anonymous poster hash: d9337...af2 Jeg er 168 cm og veier 56 kg (19,8 i BMI), jeg har kun fett på magen og anser meg som lubben. Anonymous poster hash: b2d50...9c5 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå