Gå til innhold

Seperasjon, er deprimert og alt ser mørkt ut


Visningsnavn123

Anbefalte innlegg

Mannen min vil skilles, jeg blir alene med 2 småbarn på 2,5 og 1 år. Jeg er redd for at jeg ikke har nok styrke eller ressurser til å tilby dem en bra fremtid. Sliter med selvmordstanker nå. Jeg har ingen god utdannelse og vil aldri få huslån, ei heller lån til en enkel leilighet. Med min bakgrunn kan jeg kun håpe på en årsinntekt på 280 000 om jeg har full jobb.

Blir sannsynligvis tvunget til å bo i dårlige kommunale leiligheter resten av livet sammen med ungene mine. Er redd for at de skal bli ertet på skolen fordi moren deres er blakk. Har heller ikke familie som kan avlaste meg, hvordan skal jeg leve videre? Merker at jeg ikke har nok tålmodighet i det siste, føler meg langt fra tilstrekkelig som mor. Jeg har alltid vært redd for å få barn siden det å være alenemor har vært noe jeg alltid har fryktet. Og nå er jeg altså her, med ikke bare 1 barn men 2. Hurra for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Før du tenker på selvmord, så tenk på de to små unge du har. Du har ikke rett til å gjøre noe sånt mot dem, ikke tenke på det engang. Ellers veit jeg ikke hva man skal si, men du er ikke det eneste med problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette klarer du! Fordi du må klare det! Det er normalt å være lei seg og deperimert i starten, det blir bedre ettersom tiden går. Dine barns liv er helt avhengig av at du er sterk og skaper et godt liv for dere. Penger, utdannelse og en flott bolig er ikke nødvendig for lykke og kjærlighet. Det å være nær og tilstede for barna dine og la dem hver dag få vite at du elsker dem er mer enn nok for at de blir flotte mennesker. Det økonomiske må du bare klare, du er ikke alene om å slite økonomisk, let etter løsninger, be om hjelp, vær kreativ mht møbler, ferier, klær og sånt. Det ordner seg hvis du er innstilt på det.

Be om samtaler alene på familievernkontoret for å få hjelp og støtte til veien videre. Livet til dine barn ligger foran deg, og det er du som setter betingelsene for et godt liv. Du må ikke ødelegge barndommen deres ved å ta valg som er katastrofale. Da må du heller gå til legen og få antidepressiva.

Lykke til! Dette klarer du! Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk lån i bergen kummune til bolig.. du vil jo bli aleinemor med to små og sånn prioterer de..3 måneders behandlingstid tar det.. om du ikke har jobb så er det best og ha det så du får mest mulig lån..er jo 3 roms du bør ha..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre roms er for mye å forvente selv med to barn. Kommer an på hvor du bor og boligpriser der, men søk startlån gjennom boligkontoret. Du kan få opptil ca. 650 tusen i tilskudd, dette avskrives med fem prosent i året. Det er ikke kommunen som yter lån og tilskudd, men husbanken.

Har hørt at enkelte boligkontor /saksbehandlere liker å gi avslag, som om de sitter på pengene fra husbanken, men gi aldri opp.

Ville også snakket med fastlegen, familierådgivningskontoret og fortalt at du føler barna tilbys et for lite nettverk, om de kan hjelpe til med avlastningshjem /støttekontakt eller hva de kan tilby. De kan tilby barnehageplass, det må være et krav du har.

Barnevernet er ikke farlige som media vil ha de til, de skal i alle fall gjøre alt de kan for å hjelpe til for at barna skal bo hjemme. Men ikke fortell barnevernet om selvmordstanker, det må du ta opp med legen din. Husk, hjelper du deg selv, hjelper du også dine barn som jeg tror du elsker høyere enn alt. Det kan høres ut som du har fødselsdepresjon. Prat med legen. Ring i dag og be om en hastetime.

Hvilken idiot har du rotet deg i og fått barn sammen med, mener ikke at det er noe galt med deg, men har han familie som kan avlaste deg og passe barna? Ville pratet med eks-svigermor /far og evt hans søsken og fortalt hva som har skjedd.

Flytt til hjemplassen din, gjør hva som helst og minn deg selv på at det alltid er løsninger.



Anonymous poster hash: 64877...6e9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ihvertfall ikke gi opp, du har to små å kjempe for. Det finnes så utrolig mange muligheter her i verden, det er kun fantasien som setter begrensninger. Du kan ta mer utdannelse, jeg tar selv utdannelse med to små barn. Ja det er hardt, men det åpner så mange dører på lang sikt! Du har vel noen økonomiske rettigheter som alenemamma også, som kan holde dere på beina mens du tar utdannelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han må jo betale for disse barna må han ikke? Barnebidrag.. Så du blir jo ikke økonomisk ruinert bare fordi du ikke har råd til å kjøpe leilighet med en gang:) hvorfor skilles dere da? Har to barn på kort tid tatt knekken på forholdet eller er det andre årsaker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditt minste barn er bare 1 år, ikke rart du synes dette er en nesten uholdbar situasjon! Det er viktig at barnefaren også tar ansvar videre, at dere får til gode samværsavtaler og at han betaler det han skal i bidrag til deg. Samtidig må du bruke det nettverket du har av familie og venner til å finne på ting. Mange hyggelige ting koster lite, og det er hyggelig å gjøre noe med andre barnefamilier når man har så små barn.

Tunge år foran deg, men det vil bli bedre etterhvert. Akkurat i månedene rett etter bruddet lever man i en boble og ting er stort sett bare triste og leie, men etterhvert blir dagene lettere når du får bruddet litt på avstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig leit å lese, TS, men dette kommer du til å klare. Man MÅ ikke eie egen bolig, man kan leie uten at man ender opp i en kommunal bolig. Bostøtte vil du også har krav på hvis du leier, så om jeg var deg ville jeg leid en leilighet først og fremst og søke om bostøtte. Etter hvert kan du tenke på å søke om startlån osv, men livet er ikke over selv om man ikke eier boligen sin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har flere valg i livet. Du kan velge å dø.

Du kan overlate barna til sin far( noe som likevel er sannsynlig om du velger det første)

Du kan velge å kjempe for dine barn,stå oppreist,skaffe deg jobb,videreutdanne deg.

Verdiene en skaper i sitt liv kan ikke måles i penger. verdien av barna,gleden av jobben og deg selv er det som gjør livet verd å leve.Du vil ikke ha brukt for å kjøpe dyre ting til barna,kravene blir større med årene og da har du nok alt saffet deg bedre råd og ett nettverk av venner som hjelper til(kansje også ny kjæreste)

Den som lever får se sine barn vokse,den som lever vil oppleve nye gleder og nye sorger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min vil skilles, jeg blir alene med 2 småbarn på 2,5 og 1 år. Jeg er redd for at jeg ikke har nok styrke eller ressurser til å tilby dem en bra fremtid. Sliter med selvmordstanker nå. Jeg har ingen god utdannelse og vil aldri få huslån, ei heller lån til en enkel leilighet. Med min bakgrunn kan jeg kun håpe på en årsinntekt på 280 000 om jeg har full jobb.

Blir sannsynligvis tvunget til å bo i dårlige kommunale leiligheter resten av livet sammen med ungene mine. Er redd for at de skal bli ertet på skolen fordi moren deres er blakk. Har heller ikke familie som kan avlaste meg, hvordan skal jeg leve videre? Merker at jeg ikke har nok tålmodighet i det siste, føler meg langt fra tilstrekkelig som mor. Jeg har alltid vært redd for å få barn siden det å være alenemor har vært noe jeg alltid har fryktet. Og nå er jeg altså her, med ikke bare 1 barn men 2. Hurra for meg!

Her er bostøttekalkulator hvor du kan regne ut hva du vil få i bidrag:

https://tjenester.husbanken.no/bostotte-kalkulator/index.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvordan det går med deg, TS? Om du føler du har fått noen gode råd og tilbakemeldinger på innlegget du skrev?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...