Gjest Stjerner og planeter Skrevet 4. august 2013 #81 Del Skrevet 4. august 2013 Vi har dessverre ingen informasjon om ordet 'konstantert' i nynorskdatabasen korkje i ordlistene eller i ordboka. Anonymous poster hash: 6e5d3...de1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 4. august 2013 #82 Del Skrevet 4. august 2013 Å neida! Bærumsblærer er mykje meir enn "kaffe"! Dessutan var det ein assosiasjon (samband mellom tanker og førestellingar) Jeg tør ikke fortelle hvor jeg har bodd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
super-s Skrevet 4. august 2013 #83 Del Skrevet 4. august 2013 Jesus er et egennavn, og staves med stor forbokstav. Anonymous poster hash: 9e7bc...199 You got me there! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 4. august 2013 #84 Del Skrevet 4. august 2013 Jeg tør ikke fortelle hvor jeg har bodd det har eg skjønt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 4. august 2013 #85 Del Skrevet 4. august 2013 Ikke visste jeg at det var en regel for at man måtte nevne ALT som gir en assosiasjoner til en ting, Arabella, når en nevner en. Du får legge inn forslag på Ris og Ros om de kan legge det inne som en KG-regel. Men seriøst; er du så dum, eller bruker du bare liksomdumskap som et verktøy for å konstant ta folk? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Teta Skrevet 4. august 2013 #86 Del Skrevet 4. august 2013 Irriterer meg over dette jeg og. Og det som irriterer mest er "sambo" Det heter samboER på norsk. Vi er faktisk ikke i Sverige. Anonymous poster hash: 23ec6...fd6 Takler heller ikke dette ordet. Jeg grøsser når jeg leser/hører det..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 4. august 2013 #87 Del Skrevet 4. august 2013 Jeg trodde det var ille-verre-verst? Og dårlig-dårligere-dårligst? Det er riktig. Det var en lapsus av meg ikke å ta med "ille". Dårlig kan bøyes både regelmessig og uregelmessig. Hva skjedde med galt-verre-verst? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 4. august 2013 #88 Del Skrevet 4. august 2013 Hva skjedde med galt-verre-verst? Det er flere ord som kan bøyes på den måten. Vond(t), slett er ord jeg kommer på i farten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 4. august 2013 #89 Del Skrevet 4. august 2013 Hva skjedde med galt-verre-verst? Galt var ikke med i det innlegget jeg opprinnelig svarte på, beklager hvis jeg støtte deg! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 4. august 2013 #90 Del Skrevet 4. august 2013 Ikke visste jeg at det var en regel for at man måtte nevne ALT som gir en assosiasjoner til en ting, Arabella, når en nevner en. Du får legge inn forslag på Ris og Ros om de kan legge det inne som en KG-regel. Men seriøst; er du så dum, eller bruker du bare liksomdumskap som et verktøy for å konstant ta folk? Hvor er din humoristiske sans? Hvordan kan du mene at jeg "tar" noen? Morsomheter og humor skal man ikke kimse av. Det er tydeligvis milevis mellom deg og meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2013 #91 Del Skrevet 4. august 2013 Herregud. Språknazier, ass. Fatter bare ikke hvorfor dere gidder? Anonymous poster hash: 4e307...fd4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MilleVanille Skrevet 9. august 2013 #92 Del Skrevet 9. august 2013 "Kan noen holde meg med selvskap?" 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruBeist Skrevet 9. august 2013 #93 Del Skrevet 9. august 2013 Herregud. Språknazier, ass. Fatter bare ikke hvorfor dere gidder?Anonymous poster hash: 4e307...fd4 Språk er kommunikasjon. Felles forståelse er en forutsetning for kommunikasjon. Blir språket rasert raseres og kommunikasjonen. Du kan jo tenke deg hvordan samfunnet blir om folk ikke forstår hverandre lenger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rossin Skrevet 9. august 2013 #94 Del Skrevet 9. august 2013 Språk er kommunikasjon. Felles forståelse er en forutsetning for kommunikasjon. Blir språket rasert raseres og kommunikasjonen. Du kan jo tenke deg hvordan samfunnet blir om folk ikke forstår hverandre lenger. Men nå argumenter du jo ikke egentlig mot personen du siterer. Kritikken mot språknazier handler jo om at de bruker krefter og tid på å henge seg opp i uvesentlige skrivefeil. Ta f.eks. en titt i de ulike irritasjonstrådene på underforumet her, så vil du se at det svært sjeldent er snakk om skrivefeil der man faktisk ikke forstår hva som menes. I mine øyne er ikke denne irritasjonen en genuin interesse for å bevare språket. For nettopp i det du skriver om rasert språk, ligger nøkkelen. Menneskets evne til å kommunisere er så ufattelig mye større enn mange på forumet her tror. Man skulle trodd vi har evnen til å kommunisere fordi vi har språket. Virkeligheten er i midlertid det motsatte, nemlig den at vi har språket fordi vi har evnen til å kommunisere. Språket vil alltid overleve, nettopp fordi vi er avhengig av å kommunisere. Tror du virkelig at det at en person skriver "selvskap", tyder på at vi om 200 år slår oss på brystet som gorillaer fordi vi har mista evnen til å kommunisere språklig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #95 Del Skrevet 9. august 2013 Jeg sier dysj og trives med å være lower class. Sier dere duush sånn? Anonymous poster hash: e3af3...fa8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå