Gjest Funky Punk Skrevet 1. august 2013 #1 Del Skrevet 1. august 2013 Nå er det flere ganger jeg har lest at folk skriver dysje istedenfor dusje. Hva er greia med det? Vet ikke om det er en enkelt person eller flere forskjellige, men har iallefall lest det i ganske mange forskjellige innlegg. Kan ikke folk skrive noenlunde grei norsk lenger? Skrivefeil er jo en ting, men enkelte ord eller skrivemåter som går igjen gang på gang, da er det jo ikke snakk om en skrivefeil lengre. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2013 #2 Del Skrevet 1. august 2013 Irriterer meg over dette jeg og. Og det som irriterer mest er "sambo" Det heter samboER på norsk. Vi er faktisk ikke i Sverige. Anonymous poster hash: 23ec6...fd6 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zek Skrevet 1. august 2013 #3 Del Skrevet 1. august 2013 Det er jo brukere her som ikke har norsk som førstespråk. Kanskje det er lett å blande sammen dusje og dynke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zek Skrevet 1. august 2013 #4 Del Skrevet 1. august 2013 Det verste JEG ser for tiden er folk som skriver 'bump' og ikke kul når de omtaler en gravidmage. For det heter kul på godt norsk, bump er engelsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HappyWaffle Skrevet 1. august 2013 #5 Del Skrevet 1. august 2013 tråd om skrivefeil! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2013 #6 Del Skrevet 1. august 2013 Ja, og *snap* er også plagsomt. Anonymous poster hash: 23ec6...fd6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2013 #7 Del Skrevet 1. august 2013 Jeg irriterer meg mest over "sakt", det heter sagt! Anonymous poster hash: b025c...f4c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2013 #8 Del Skrevet 1. august 2013 Jeg synes sjipt, var kongefeil, jeg da. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Funky Punk Skrevet 1. august 2013 #9 Del Skrevet 1. august 2013 Irriterer meg over dette jeg og. Og det som irriterer mest er "sambo" Det heter samboER på norsk. Vi er faktisk ikke i Sverige.Anonymous poster hash: 23ec6...fd6 Her er jeg en stor synder, men unnskylder meg med at halve familien er svensk, min mann er svensk og jeg er mye i Sverige, men skal prøve å ta meg sammen når jeg skriver på norske forum. Så takk for påminnelsen 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flekk Skrevet 1. august 2013 #10 Del Skrevet 1. august 2013 Jeg synes det burde skrives dysje. Jeg sier dysje ikke dushæ. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Funky Punk Skrevet 1. august 2013 #11 Del Skrevet 1. august 2013 Jeg synes sjipt, var kongefeil, jeg da. Den var grusom. Helt ærlig, det gikk kaldt nedover ryggen når jeg leste det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zek Skrevet 1. august 2013 #12 Del Skrevet 1. august 2013 Jeg synes sjipt, var kongefeil, jeg da. Den reflekterer vel språkendringen i yngre generasjoner, hvor stadig flere ikke kan skille mellom kj- og skj-lyden. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Funky Punk Skrevet 1. august 2013 #13 Del Skrevet 1. august 2013 Jeg synes det burde skrives dysje. Jeg sier dysje ikke dushæ. Aldri hørt noen som uttaler dusje med 'y'. Jeg sier vel noe likt som 'dushje' 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2013 #14 Del Skrevet 1. august 2013 Den var grusom. Helt ærlig, det gikk kaldt nedover ryggen når jeg leste det. Jeg lo så jeg ramlet av stolen omtrent. Den reflekterer vel språkendringen i yngre generasjoner, hvor stadig flere ikke kan skille mellom kj- og skj-lyden. Du, jeg retter på alle de som ikke bruker korrekt lyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zek Skrevet 1. august 2013 #15 Del Skrevet 1. august 2013 Jeg lo så jeg ramlet av stolen omtrent. Du, jeg retter på alle de som ikke bruker korrekt lyd. Jeg får håpe du ikke bor i Oslo, her florerer det av tenåringer med talefeil. Nytter ikke å prøve å rette på dem heller når de nærmer seg tjue år. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2013 #16 Del Skrevet 1. august 2013 Også sett denne dysje, hvor i pokker kommer y-en fra!? Anonymous poster hash: 5c768...f40 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2013 #17 Del Skrevet 1. august 2013 Jeg får håpe du ikke bor i Oslo, her florerer det av tenåringer med talefeil. Nytter ikke å prøve å rette på dem heller når de nærmer seg tjue år. Du, de i rundt meg passer seg på for å bruke korrekt lyd når de snakker til meg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2013 #18 Del Skrevet 1. august 2013 Mange som dysjer i Rogaland. Anonymous poster hash: 447fb...b6b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Crazycatlady Skrevet 1. august 2013 #19 Del Skrevet 1. august 2013 Dysje?Hvor i landet er det man sier det? Dessuten bare fordi man sier det,så er det faktisk ikke sånn det skrives. Lærer forresten ikke unger forskjell på "kj" og "sj" lenger? Husker det var stort fokus på det når jeg gikk på skolen. Fikk det omtrent banket inn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Funky Punk Skrevet 1. august 2013 #20 Del Skrevet 1. august 2013 Lærer forresten ikke unger forskjell på "kj" og "sj" lenger? Husker det var stort fokus på det når jeg gikk på skolen. Fikk det omtrent banket inn Samme her. Uttalte man de feil så var det jo nesten så man ble utvist på stedet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå