Gå til innhold

Lånekassen - når kommer pengene i august?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet noen det?



Anonymous poster hash: b6a0a...220
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det varierer litt, spørs både på lærestedet, betaling av semesteravgift og en tilsynelatende en dose tilfeldigheter. Jeg har pleid å få pengene litt før midten av måneden. I prisippet tror jeg ikke du skal få noen penger før selve studiet har begynt for året, men den policy-en har de i praksis ikke levd etter.

Anonymous poster hash: 222c6...a5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig heter det seg 1-2 uker etter studiestart, men jeg har fått før ved tidligere skolestart.



Anonymous poster hash: f1c6a...197
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs når du søker, søker du lenge før studiestart kan det hende du får lenge før og. Søker du lenge etter derimot

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått lånet innvilget, betalt semesteravgift, gjort alt som jeg må gjøre ..... det er bare å få pengene. Det blir fint hvis de kommer rundt 10.august, men kjipt hvis de kommer sent i august ... Derfor spør jeg om noen som har erfaring med dette vet ...



Anonymous poster hash: b6a0a...220
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer, jeg har fått de tidlig i august og i begynnelsen av september. Det året jeg fikk i september var det en feil hos LK som gjorde at mange fikk sent. Håper jeg får det tidlig i år =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spørs som andre har sagt på når du søker og ikke minst når du betaler semesteravgiften. Den er alt jeg går rundt og venter på nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bustyvel

Jeg har betalt, fått det innvilget og betalt semesteravgift for nesten en mnd. siden. Håper de kommer kjapt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dersom du gjør ting så knirkefritt som mulig (søker i juni, juli), fyller inn alle opplysninger rett, signerer gjeldsbrevet og betaler semesteravgiften, så er sjansene størst for at du får de innen 15.august.



Anonymous poster hash: b6ad7...7f3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også en stor mulighet for at du får dem ca 12.august



Anonymous poster hash: b6ad7...7f3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tviler sterkt på at du får dem første uka i august. Blir heller etter det engang.

Nå snakker jeg bare av erfaring da..



Anonymous poster hash: b6ad7...7f3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første mulige utbetaling for de som tar høyere utdanning i Norge er 8. august. Da må alt være i orden med betalt semesteravgift, kontonummer og signert avtale om støtte.

De som går på videregående, eller tar annen utdanning som ikke regnes som høyere utdanning, får første utbetaling først etter at de har møtt opp på lærestedet slik at lærestedet kan bekrefte oppmøtet til Lånekassen.



Anonymous poster hash: f320c...113
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første mulige utbetaling for de som tar høyere utdanning i Norge er 8. august.

Anonymous poster hash: f320c...113

Står dette på lanekassen.no? Finner ikke noe om det...

Anonymous poster hash: 2ffa0...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...