Gå til innhold

Kraftig kink i ryggen - hvordan bli bedre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk meg en skikkelig kink i ryggen i går, skulle lene meg inn i et skap og ta ut noe - sto litt vridd og når jeg løftet med den venstre hånda var det tyngre enn forventet og jeg kjente det "knakk" baki ryggen. Fikk umiddelbart nokså vondt og forsøkte å bøye/tøye og strekke litt men det ble bare verre.. Har hatt vondt i hele går og i natt, har sovet minimalt pga enhver bevegelse gjør vondt. Er hjemme fra jobb i dag pga har ikke sovet pluss ALT gjør vondt - sitte, stå og gå er vondt og spesielt vondt er det å lene seg fremover til siden eller løfte noe. Jeg mener bestemt det er noe muskulært for smerten sitter ikke i ryggraden men ut på siden av den (på venstre side). Kjennes ut som jeg har kraftig gangsperr i musklene på den siden.. Noen gode råd til hva jeg bør gjøre for å få det til å gå fort over? Har tatt smertestillende med paracet + ibux, forsøker å bevege meg litt hele tiden for det er vondt å sitte, stå eller ligge for mye... Ser i utgangspunktet ikke noe poeng i å gå til lege da det uansett ikke er noe han kan gjøre for å bedre dette - ser for meg at jeg bare må "stå han av" og evt kontakte legen om det ikke gir seg i løpet av et par dager for evt. henvisning til fysio... Noen gode tips eller råd?



Anonymous poster hash: 9d417...6fb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kom deg til lege.Få tatt bilder av ryggen.

Smertestillende samt betennelsesdempende. Rør på deg,men ikke løp maraton

En god kiropraktor tar ikke i deg uten å ha sett mri bilder av ryggen din

God bedring!

Har ryggplager selv og er ufør i dag.

Endret av Kårky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...