Gå til innhold

Fjerne reseptene?

Fremhevede innlegg

Gjest Summers
Skrevet

Haha, skulle tatt seg ut.

Hei, sykehuset, jeg tror jeg har kreft, kan jeg få strålebehandling? Hvor, sier du? Nei, bare ett eller annet sted så jeg blir kvitt kreften.

Hvem sin kropp er det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem sin kropp er det?

Hvem sine penger er det?

AnonymBruker
Skrevet

:scorpis:

Anonymous poster hash: 9da71...3f5
Gjest Summers
Skrevet (endret)

Hvem sine penger er det?

Greit, så lenge han betaler for behandlingen/medisinen så burde det være lov?

Endret av Summers
Skrevet

Greit, så lenge han betaler for behandlingen/medisinen så burde det være lov?

Nei, selvsagt ikke. Uansett hvordan du vrir og vender på det der så går det ut over felleskassa. Hvis denne personen kjøper seg sitt eget medisinske utstyr, til flerfoldige millioner kroner og utfører behandlingen i sitt eget hjem, så skal ikke jeg sende politiet i den retningen. Men det er jo en unødvendig dyr og omstendelig prosess for å begå selvmord da.

Gjest Summers
Skrevet

Nei, selvsagt ikke. Uansett hvordan du vrir og vender på det der så går det ut over felleskassa. Hvis denne personen kjøper seg sitt eget medisinske utstyr, til flerfoldige millioner kroner og utfører behandlingen i sitt eget hjem, så skal ikke jeg sende politiet i den retningen. Men det er jo en unødvendig dyr og omstendelig prosess for å begå selvmord da.

Så du er enig i at det ikke burde være ulovlig, det er bare sløsing i dine øyne og det vil du ikke nekte noen å gjøre med ressursene sine.

Skrevet

Så du er enig i at det ikke burde være ulovlig, det er bare sløsing i dine øyne og det vil du ikke nekte noen å gjøre med ressursene sine.

Hehe, nei. Jeg er ikke enig i det.

Gjest Summers
Skrevet

Hehe, nei. Jeg er ikke enig i det.

Så hva mener du?

Gjest Eurodice
Skrevet

Hadde folk vært så dumme så måtte legen gitt pasienten en pille om gangen og passet på at ha svelget den.

En pille hjelper mot alt som er ille, mener du?

Skrevet

Så hva mener du?

At dette er fint som det er, og at det er sesong for troll.

• Liker 4
Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Hvis folk er så dumme, hvorfor svarer alle her at man ikke må fjerne reseptordningen? Det er jo tydelig at dere forstår at det er dumt å gå bananas på apoteket.

Vi vet jo at legene gir antibiotika til personer med virusplager selv om antibiotikaen ikke gir dem noe hjelp. Mange leger ønsker ikke fortelle pasienten at de ikke kan hjelpe og gir heller etter for press og kanskje et lite lacebohåp. Men om det virkelig er ille så kan vi ha resept på antibiotika og frislipp på resten.

Sprit er et godt eksempel, det er bare noen få som blir alkoholikere selv om spriten er reseptfri.

Hvordan vet du dette? Selv har jeg hjerteflimmer. Tror du antibiotika hjelper mot det? Frislipp på hjertemedisiner og annet?

Endret av Arabella
  • Liker 1
Gjest Summers
Skrevet

Hvordan vet du dette? Selv har jeg hjerteflimmer. Tror du antibiotika hjelper mot det? Frislipp på hjertemedisiner og annet?

Vet hva? du siterer flere påstander.

Gjest Eurodice
Skrevet

Vet hva? du siterer flere påstander.

Alt du skriver i det avsnittet.

AnonymBruker
Skrevet

Å tro at det vil bringe noe som helst positivt med seg å slutte med resepter er så kunnskapsløst og naivt at jeg har ikke ord. Man går til legen for å få vite hva som feiler en og hvilken behandling man bør få. Leger er ikke allvitende og tar noen ganger feil, hvordan i all verden skal da vanlige folk uten noen som helst medisinsk kunnskap kunne diagnostisere og behandle seg selv uten at det vil få drastiske konsekvenser og ta livet av massevis av folk? Hvordan kan det komme noe som helst positivt ut av dette annet enn at de som ønsker å fråtse i b-preparater (og a preparater) får tak i alt de vil ha og overdoserer på dette istedet for noe kjøpt på gata? Dette må være et troll, eller en person som virkelig ikke skjønner hvordan verden fungerer...

Anonymous poster hash: 6e8e6...5d6
  • Liker 1
Skrevet

Skjønner du irriterer deg over at du må til legen, men du kan faktisk bare ringe legekontoret og få skrevet ut resept som du har hatt tidligere samme dag, helt uten kostnad. Elektronisk resept :)

Gjest JakeGreen
Skrevet

Nei.

Folk flest må beskyttes mot seg selv og sin dårskap.

:)

AnonymBruker
Skrevet

Men du er klar over at selv om en medisin er gratis på resept etter frikortet på 2000 i året, så kan den medisinen faktisk koste titusenvis for en 3 mnd kur. Skal folk fritt kunne kjøpe medisiner så må de betale hva medisinen reelt koster. Jeg gidder i hvert fall ikke jobbe ekstra for at hypokondere skal kunne kjøpe kreftmedisin til kanskje 100 000. Da får hypkondere som TS faktisk betale hva medisinen virkelig koster.

Anonymous poster hash: bd8a2...be4
  • Liker 2
Gjest Summers
Skrevet

Alt du skriver i det avsnittet.

ntibiotika ble opprinnelig fremstilt av mikroskopiske sopparter, men produseres i dag syntetisk. Antibiotika brukes kun mot bakterie- og amøbeinfeksjoner, men ikke virus siden virus ikke er levendehttp://no.wikipedia.org/wiki/Antibiotika

Alternativet til at legene gir antibiotika til virussykdommer for å hjelpe pasienten psykisk er jo at de enten ønsker resistente bakterier eller at de ikke vet at antibiotika ikke hjelper, synes min teori er mest plausibel.

AnonymBruker
Skrevet

ntibiotika ble opprinnelig fremstilt av mikroskopiske sopparter, men produseres i dag syntetisk. Antibiotika brukes kun mot bakterie- og amøbeinfeksjoner, men ikke virus siden virus ikke er levendehttp://no.wikipedia.org/wiki/Antibiotika

Alternativet til at legene gir antibiotika til virussykdommer for å hjelpe pasienten psykisk er jo at de enten ønsker resistente bakterier eller at de ikke vet at antibiotika ikke hjelper, synes min teori er mest plausibel.

Du er vel ikke så dum at du er seriøs????

Anonymous poster hash: f0d3d...87d

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Hahaha jeg lo :fnise:

Klart man ikke kan selvmedisinere seg selv. Herrefred - folk hadde daua som fluer eller hatt de villeste bivirkningene. Folk hadde kjøpt medisiner fordi de tror at de kanskje trenger ditt og datt for en sykdom de kanskje tror de har, og så sett en reklame for en vidundermedisin, med pen pakning, og håpt på det beste.

Hvor mange tror du gidder lese hele Felleskatalogen fra perm til perm?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...