Gå til innhold

Når man begynner å akseptere at man er deprimert


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vært deprimert for lenge føler jeg. Eller nedfor, jeg vet ikke. Jeg finner trøst i trist musikk og det å bare ligge time etter time i senga om nettene og bare stirre opp i taket. Det er en dyster, men vakker stemning. Jeg ser ingen mening med livet lenger. Jeg bare er her, jeg bare eksisterer, det er greit, det er det samme om jeg er her eller ikke. Musikken er for vakker for meg å forlate verden. Jeg trenger ikke smile om dagene, det er greit. Jeg trenger ikke le, det er greit. Jeg trenger heller ingen, det er greit.

http://www.youtube.com/watch?v=PxeHfB-udlI&list=RD028x7Ta89QLo4&shuffle=278



Anonymous poster hash: 294dc...3b9
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg hadde det slik en lang periode, og følte meg faktisk bedre. Men etter en stund innså jeg at jeg ikke kunne leve helt uten forventninger, håp og tilknytning til andre



Anonymous poster hash: 015a2...cb4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det slik en lengre periode i tenårene, men det gikk over faktisk.

Jeg innså det jo der og da, men så det nok tydeligst i etterkant når jeg begynte å bli "meg selv" igjen, og at jeg faktisk hadde vært ganske langt nede.



Anonymous poster hash: d698b...751
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten blir man seg selv, eller så endrer man noe slik at man blir en bedre versjon av seg selv. Et slags ego 2.0.

Endringene trenger ikke være store, men for guds skyld gi deg selv litt tid. Innse at du trenger å ligget i sengen og se i veggen en stund, men sett en stopper for det en dag. Enten det er smakk om 2 uker, 2 mnd eller 2 år. Deretter bør du møte mennesker, gjerne gamle venner men også nye folk. Reis, se nye steder. Fordyp deg i noe som interesserer deg. Dersom du er interessert i musikk, kanskje du kan like kunst også.

Ta vare på deg selv. Lag skikkelig mat, helst fra bunnen av. Det vil gjøre deg meget godt. Vær aktiv, tren gjerne. Når man har mange triste tanker, er treningen en veldig god pause fra de. Begynn gjerne med løping, det er faktisk veldig fint å se landskapet gli forbi mens man løper. Ha gjerne god musikk på ørene.

Stå opp om morgenen. Ikke sov til langt ut på dagen. Kom deg opp, lag deg frokost og ha på deg ordentlige klær, om du så bare skal på butikken eller skole/jobb, ta vare på utseendet ditt. Når kvelden kommer, legg deg og sov godt. Ikke sitt oppe, da grubler du bare. Grubling er sunt i små doser, for mye grubling er bortkastet tid. De virkelig store tingene er ikke ditt bord uansett.

Se etter små gleder. Gled deg over tilstedeværelsen av planter og dyr. Lag deg en kopp te, gjerne sammen med en god venn.



Anonymous poster hash: 41078...e1b
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra svar, siste anonym bruker! Men når man er deprimert tror jeg at man ofte ikke bryr seg om å komme seg ut av depresjonen eller gjøre situasjonen bedre. Ofte betyr ingenting noe,og man er bare i ett tomrom. Så det kan være vanskelig å komme seg ut av hvis man ikke har forpliktelser man fortsatt bryr seg om, ni på den måten skifter innstilling etter hvert. Men det er bare min erfaring da. Ofte bryr man seg ikke om forpliktelser heller, om man er skikkelig deprimert.

Til ts- kjenner til den med å ligge i sengen å høre på musikk, gjerne én sang på repeat!

Klem til deg og god bedring:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...