Gå til innhold

Trenger litt råd om alkohol og toleranse.


kaktusfruen

Anbefalte innlegg

Jeg er litt bekymret for en venninne av meg. Hun har ekstremt liten toleranse for alkohol, men velger likevel å drikke mye og relativt ofte.

Hun blir veldig fort sørpefull, og det kan være etter bare noen øl. Hun har ingen hemninger på fylla og er både frekk og slitsom når hun har drukket. Hun husker aldri noe av hva hun har gjort selv, og hele kvelder er vanligvis et eneste stort hull.

Poenget er at jeg begynner å tro at det kanskje kan være noe annet som virker inn på toleransen hennes. Kan f.eks blodtrykk, blodsukker, stoffskiftet ha noen påvirkning på dette? evt. hva annet bør hun undersøke? Selvsagt bør en som reagerer slik på alkohol holde seg unna, men hun nekter og kommer nok ikke til å slutte å drikke dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir full etter noen få cider, og det er ganske normalt. Kjenner mange jenter som er som meg, og det er fordi at vi ikke tåler alkoholen like mye som de som er store.

Men grunnen til oppførselen hennes er at alkohol gjerne forsterker det man føler før man blir full.



Anonymous poster hash: fe258...bff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir full etter noen få cider, og det er ganske normalt. Kjenner mange jenter som er som meg, og det er fordi at vi ikke tåler alkoholen like mye som de som er store.

Men grunnen til oppførselen hennes er at alkohol gjerne forsterker det man føler før man blir full.

Anonymous poster hash: fe258...bff

Ja, alle tåler jo ikke like mye, men jeg synes likevel det er merkelig at hun blir såå vekke av to øl+. Hun er ikke en stor jente, men hun er i hvert fall litt større enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei venninne som blir fullstendig gal etter to øl. Kan starte en krangel helt uten sidestykke med kjæresten, få helt sammenbrudd og etterhvert sitte for seg selv og synge på kjøkkenet mens vi andre fortsatt bare er såvidt småbrisne.

Denne dama har en mor som var pillemisbruker (og som tok livet sitt på den måten). Etter hva jeg forstår, så kan barn av pillemisbrukere være slik at de ikke tåler alkohol (uten at jeg skal påstå at dette gjelder din venninne). Hun har også en del personlige issues, som da gjør at det skal lite til før hun ramler sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske liten og nett, og jeg blir full av 4 glass vin... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...