Gå til innhold

Slemt barn?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Alvorlige atferdsproblemer hos barn utløser meldeplikt til barnevern hos helse-og skolepersonell. Barnets mor forbekter at gutten har et problem, og svikter dermed gutten og ikke minst den stakkars søsteren. Dette kan ende med alvorlige fysiske og psykiske men hos jenta, og gutten har allerede sterke psykopatiske trekk. Far må heller ikke få leve i troen på at ha kan kontrollere gutten fremover, og at dette er et normalt barn som trenger lutt ekstra tilsyn. Dette overgår vanlig oppdrahelsesevne og det må profesjonell hjelp inn. Få far med på å kontakte varnevernet. BUP går tregere med legehenvisning, og mor vil nok ikke gå med på at barnet henvises til BUP frivillig.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Alvorlige atferdsproblemer hos barn utløser meldeplikt til barnevern hos helse-og skolepersonell. Barnets mor forbekter at gutten har et problem, og svikter dermed gutten og ikke minst den stakkars søsteren. Dette kan ende med alvorlige fysiske og psykiske men hos jenta, og gutten har allerede sterke psykopatiske trekk. Far må heller ikke få leve i troen på at ha kan kontrollere gutten fremover, og at dette er et normalt barn som trenger lutt ekstra tilsyn. Dette overgår vanlig oppdrahelsesevne og det må profesjonell hjelp inn. Få far med på å kontakte varnevernet. BUP går tregere med legehenvisning, og mor vil nok ikke gå med på at barnet henvises til BUP frivillig.

Enig.

Denne gutten kan utvikle seg til å få enda mer sadistiske og psykopatiske trekk, og det er faktisk ikke bare snakk om hans søken. Det er snakk om i fremtiden, hvis ingen gjør noe, kan denne gutten skade andre mennesker og dyr på brutalt vis. Man hører alltid om "han var jo bare et barn, hva skulle vi ha gjort", ja man skulle ikke ha dysset dette ned til sjalusi, men se på fakta. Barnet er faktisk allerede nå på god vei til å bli psykopat i ung alder. Hvem vet hva man har å gjøre med når han har utviklet seg som voksen, og ingen av hans omsorgspersoner gjorde noe som helst.

Anonymous poster hash: ee856...235

AnonymBruker
Skrevet

Ts her!

Takk for svar, alle sammen! Det er godt å høre at det ikke er jeg som er en 'gal' stemamma! Jeg har nå gitt beskjed til far om at det ikke er aktuelt at mitt barn er der alene så lenge de ikke klarer å se at gutten har et problem. Jeg kommer til å kontakte bv anonymt og informere om dette, da ingen av de ser på det som noe annet enn 'vanlig rampeoppførsel'.

Jeg har fryktelig vondt av begge barna til min eks samboer, kanskje spesielt gutten. For jeg vet at innerst inne så er han en god gutt, som plutselig kan finne på å kaste seg om halsen på meg fordi han trengte en klem og fordi han er så innmari glad i meg, og som er en så bitteliten gutt når kvelden kommer og han er redd for mørket. Han trenger å få hjelp for dette nå, før det er for sent. Jeg er bare redd for at det fort blir for sent fordi mor setter seg fullstendig på bakbeina :(

Anonymous poster hash: d887c...f23

Gjest Gjest
Skrevet

Hvordan fungerer han ellers i skolen og med andre barn? Er dette de eneste episodene hvor han har skadet andre?

Tenker også litt på hvor han har det med å holde hånden til noen under varmt vann fra ? Er det noe han selv har blitt straffet med feks, barn lærer jo mye ved å imitere andre.

AnonymBruker
Skrevet

Han forstyrrer og klarer ikke å sitte rolig på skolen. Han har også dyttet en gutt i bakken og sparket han i magen. Erter, slår og dytter andre barn. Midt i første klasse så begynte læreren å skrive rapport til mor hver dag, og å ha klistremerkesystem på han (et klistremerke for hver 'gode' dag).

Han blir så vidt meg bekjent ikke fysisk straffet hos mor. Hos oss har han aldri opplevd det. Han sier selv at de leket i vasken også klarte han uheldigvis å komme borti varmtvannet. Problemet er at hos oss så tar det tid før vannet blir ordentlig varmt, pluss at jeg vil tro at det tar mer enn et halvt sekund (ca reaksjonstid fra man oppdager at det er varmt, til man trekker til seg hånden), for at det skal bli blemmer og sår. Selv på hånden til en toåring!

Anonymous poster hash: d887c...f23

• 1 år senere...
Skrevet

2,5 år gammel tråd men hvordan gikk det med saken her egentlig TS?

Anonymous poster hash: 1f7f4...2ee
Skrevet

Som forelder har mann et (ofte fullstendig ignorert) uforbeholdent ansvar for at sine barn ikke skader andre barn. Det betyr selvsagt at dersom en får vite at et av sine barn mobber eller (enda verre) fysisk bruker vold mot andre så plikter en å holde dem under oppsyn. I verste fall betyr det at en må holde barnet i hjemmet (under konstant oppsyn) i fritiden og inne med en lærer på skolen.

Foreldre av agressive barn ignorerer denne plikten (selvsagt, det er jo det enkleste - og barn er ikke agressive uten at noe er galt med oppdragelsen), og lar barnet sitt skade andre. Skal pappaen ha en 7-åring som har vært agressiv sammen med sine søsken så må han rett og slett holde gutten under oppsyn. HELE TIDEN. Ingen sa det er lett å være forelder: her må far (og mor) vinke farvell til all personlig tid fremover og gjøre sin plikt.

Selvsagt, har gutten vært problemfri et halvårs tid så kan en sllippe han kontrollert av syne. Men ikke før. Og selvsagt skal man i denne perioden også arbeide aktivt for å få barnet til å fungere. Men ikke noen sinne og under noen omstendighet slik at det medfører fare for andre (inkludert barnet selv). Å etterlate en 2-åring med en bror som kan slå henne er ikke mindre ille enn å snu ryggen til at en voksen slår et barn: barn har rett på vern uansett hvem som mishandler dem. Og er ikke mishandleren myndig så er det far/mor som er den ansvarlige.

Anonymous poster hash: df50e...231
  • 2 år senere...
Skrevet

Sitter med noe av det samme, hvordan gikk dette Ts? 

Anonymkode: 982ae...245

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...