Gå til innhold

Slemt barn?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke fortalt at vi skal flytte fra hverandre ennå. Og det er ikke dårlig stemning her. Det var en felles avgjørelse og vi er verdens beste venner ennå :)

Det største problemet er at det er "bare" jeg som ser alvorligheten i dette. Alle andre bare fnyser av det og mener at det er no big deal. Og jeg er seriøst redd for min lille! Men jeg vil jo ikke nekte henne å se pappaen sin!

Anonymous poster hash: d887c...f23

Hvis du er "seriøst redd" for din lille, så har det vel lite å gjøre med saken om naboen din er uenig?

Da tar du grep!

Er ikke vanskeligere enn det.

Synes alle skal være mer obs på mobbing, mishandling av barn, barn som mishandler hverandre osv etter Kristoffer-saken.

Hva venter du på egentlig? At han skal sette fyr på henne osv? Tror du han kommer til å gå fra å prøve å skade henne til å begynne å klemme henne over natten? Ikke bli som politiet, som omtrent må se en voldtekt med egne øyne, for å ikke kunne henlegge saken. Her har du sett ting med egne øyne. Våkne opp!

Anonymous poster hash: e2b80...3b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel strengt tatt ikke verre enn at de har samvær ulike helger.

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Dere må på familievernkontoret for å få meklingsattest. Her fremsetter du ønske om at broren ikke får være deltakende i samvær.

En far som ikke ser alvoret i et barn med sadisitiske tendenser ville jeg vært bekymret for å overlate ansvaret for et forsvarsløst barn til.

Og dere i denne tråden som mener ungen bare utagerer litt for å få oppmerksomhet: han er ikke 3 år med sårålproblemer. Han er 7. En 7 åring vet hva det betyr å skade noen. Det er jo det han gjør - med vilje. Det kan godt være at han krever oppmerksomhet men det er ekstremt og helt uten empati det han gjør. Det betyr faktisk at han mangler vesentlige egenskaper og dette er faktisk en sak for BUP. Som far til dette barnet er det et krav at han søker denne hjelpen.

AnonymBruker
Skrevet

Når skal far da ha fri?

Skrevet

Når skal far da ha fri?

Når skal jeg ha fri? Jeg overlever uten barnefri jeg. Det gjør sikkert far også.

• Liker 5
Skrevet

Når skal far da ha fri?

Man har vel ikke fri fra å være far og mor? Har man fått barn er man forelder på fulltid. 110% hele tiden. Det er både fordelen og bakdelen ved å være forelder.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville satt krav om at barnet fikk oppfølging på BUP, og hadde samvær "omvendte uker" fra mitt barn.

Så hadde jeg faktisk gitt en bekymringsmld til barnevern angående moren - for dette barnet sliter åpenbart med noe alvorlig.

Barn kan reagere og gjøre ganske kjipe ting avogtil, men han nyter det og gjør det med overlegg.

Han trenger hjelp.

Man kan godt si at ingen barn har noe vondt i seg, men når man ser på de verste forbryterne her i landet så er det alltid historier fra barndommen man tenker at "herregud, hvorfor gjorde ingen noenting".

Jeg hadde selv blitt veldig skremt av dette barnet - det er ikke normalt å torturere sine søsken. Ulykker kan skje i krangler uten vilje, men som sagt; gutter nyter å se andre lide. Det er grusomt.

Anonymous poster hash: f6ea3...528
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

At det ikke er VERRE??????

Jeg tror nok TS bekymrer seg over bonusdatteren og her.....

Anonymous poster hash: f6ea3...528

• Liker 2
Skrevet

Nei, det er strengt tatt ikke verre i forhold til TSs bekymring over eget barn.

At det fra FAR OG MOR sin side bør tas tak, er noe helt annet. Akkurat det har TS ingenting med, utover å evt. levere en bekymringsmelding til BV.

Så det er ikke verre enn det, ikke få trusen din i krøll nå.

Gjest Gjest
Skrevet
. levere en bekymringsmelding til BV.

Jeg synes at TS bør levere en bekymringsmelding til BV

Jeg synes at folk bør ta mer ansvar og gjøre noe når de er vitne til eller har mistanke om barnemishandling, omsorgssvikt, barn som ikke har det bra.

Send heller en bekymringsmelding for mye, enn en for lite!

Bekymringsmelding kan rettes til Politiet, Barnevernet eller Kommunen,

Jeg synes at folk kan sende bekymringsmelding også når voksne blir mishandlet

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje han kan legges inn på psykiatrisk og få behandling der? For dette vitner på psykopati. Neste blir tortur av kattunger før det eskalerer til det som verre er. Ta tak NÅ.

Anonymous poster hash: 0dff3...838
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en slektning som viste lignende oppførsel allerede i barnehagealder. I dag er han voksen, voldelig og har alkoholproblem. Slik oppførsel MÅ tas tak i så tidlig som mulig for å unngå at barnet ender opp som psykopat.

Anonymous poster hash: ff46a...ce4
  • Liker 1
Skrevet

Bekymringsmelding, nå! Dette barnet sliter, la det få hjelp...

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har en slektning som viste lignende oppførsel allerede i barnehagealder. I dag er han voksen, voldelig og har alkoholproblem. Slik oppførsel MÅ tas tak i så tidlig som mulig for å unngå at barnet ender opp som psykopat.

Anonymous poster hash: ff46a...ce4

Enig!

Bekymringsmelding, nå! Dette barnet sliter, la det få hjelp...

Enig!

AnonymBruker
Skrevet

Denne 7-åring bør tas hånd om umiddelbart.

Anonymous poster hash: c7c0c...cb0
Skrevet

Det er vel egentlig ikke barnevernet som er rett instans men barne og ungdomspsykiatrisk (bup) for veiledning og utredning.

Skrevet

Og som ikke biologisk relasjon til barnet kan ikke TS gjøre noe med å henvise dit. Ergo er det BV som er rett instans for TS å henvende seg til.

Skrevet

Det er vel egentlig ikke barnevernet som er rett instans men barne og ungdomspsykiatrisk (bup) for veiledning og utredning.

Ja, men det er jo ikke noe som kommende eks-stemor kan sette i gang på egen hånd. Hvis mor og far ikke ser problemet er de en del av problemet slik jeg ser det, og da er barnevernet veien å gå.

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, men det er jo ikke noe som kommende eks-stemor kan sette i gang på egen hånd. Hvis mor og far ikke ser problemet er de en del av problemet slik jeg ser det, og da er barnevernet veien å gå.

Enig!

Og jeg håper at folk blir flinkere til å gi bekymringsmeldinger.

Det er selvfølgelig mulighet til å få være anonym når man gir bekymringsmelding til Barnevern, Politiet eller Kommunen.

Skrevet

Antageligvis er det bare et tidspørsmål før denne gutten begynner å torturere katter i nabolaget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...