Gå til innhold

Var hos gynekolog.. verste jeg noen gang har vært borti


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vært hos gynekolog for første gang, og det er som sagt det verste jeg har vært borti. Mannen var jo veldig forsiktig og fortalte meg hva han gjorde osv, så han var flink, men uansett..

Først stakk han inn to sølvgreier som ligner på hylleknekt (til alle som ikke vet hva hylleknekt er:http://www.biltema.no/ProductImages/20/large/20-155_l.jpg) og dro de til hver side slik at han så inn, og så skulle han kjenne inni der med to fingre, og jeg var så nervøs at jeg tørka helt ut der nede så han måtte reise seg opp og ta skikkelig i for å komme inn med fingrene ( :sjokkert:) og det gjorde ikke vondt altså, men det synet når han tok i så mye og at sykepleieren holdt meg i hånda da.. Herre jesus.

Og så skulle han bruke sånn innvendig ultralyd og så stakk han tuppen mot eggstokkene mine og det gjorde så vondt at jeg nesten begynte å grine.

Det var bare ultralyden som gjorde vondt, men det andre var litt.. ja..

Jeg synes i alle fall det var helt fælt og jeg gruer meg litt til neste gang, selv om jeg nå vet hva som venter meg.

Er det noen som har opplevd sånn ca det samme på ultralyd, eller er det bare jeg? For jeg leser her inne at det går veldig greit, men for min del så synes jeg det var ganske fælt. Har vært hos lege på gynekologisk undersøkelse før, og det gikk veldig greit da forsåvidt.



Anonymous poster hash: 5dde9...2fb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har tatt ultralyd, og syntes ikke det var vondt, nei. Man kjenner jo at de stikker apparatet inn, men det er jo bare en tynn greie. Kanskje du burde sagt fra at det fjorde vondt, for det kunne jo akyldes neo (cyster, betennelse m.m). Me om han ikke så noe feil, så er nok alt normalt. Kanskje du apente deg. Den metallgreia er et spekulum, det bruker de alltid.

Anonymous poster hash: 78230...9a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HappyWaffle

du strammet musklene i hele kroppen å da blir det sånn. jeg har jo hatt fingre oppi både her og der da jeg hadde blindtarmsbetennelse å ja det er jo ubehagelig der og da men det blir mye bedre om du klarer å slappe av :)

spectumet er å heeelt normalt. de er nødt til å kunne se inn (enda så ekkelt det er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ultralyd-delen faktisk er litt deilig. Den er jo som en liten dildo, ihvertall den de har brukt på meg. Jeg synes ikke spekulum er ubehagelig heller. Men det som er vondt, er når de tar celleprøver og graver den q-tipsen inn i livmorhalsen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt ultralyd, og syntes ikke det var vondt, nei. Man kjenner jo at de stikker apparatet inn, men det er jo bare en tynn greie. Kanskje du burde sagt fra at det fjorde vondt, for det kunne jo akyldes neo (cyster, betennelse m.m). Me om han ikke så noe feil, så er nok alt normalt. Kanskje du apente deg. Den metallgreia er et spekulum, det bruker de alltid.

Anonymous poster hash: 78230...9a4

Han sa det kom til å gjøre vondt fordi han skulle stikke borti eggstokken. Med meg så så han etter endometriose, så kan være han gjorde det på en annen måte enn det som man gjør på helt ordinære undersøkelser.

du strammet musklene i hele kroppen å da blir det sånn. jeg har jo hatt fingre oppi både her og der da jeg hadde blindtarmsbetennelse å ja det er jo ubehagelig der og da men det blir mye bedre om du klarer å slappe av :)

spectumet er å heeelt normalt. de er nødt til å kunne se inn (enda så ekkelt det er)

Nei, speculum er en sånn ting, og den brukte de på gynekologisk undersøkelse hos fastlegen, men gynekologen brukte ikke det :)

-TS

Anonymous poster hash: 5dde9...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

702100-l.jpg
Spekulum heter det.



Anonymous poster hash: 052ef...dcb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ultralyd-delen faktisk er litt deilig. Den er jo som en liten dildo, ihvertall den de har brukt på meg. Jeg synes ikke spekulum er ubehagelig heller. Men det som er vondt, er når de tar celleprøver og graver den q-tipsen inn i livmorhalsen.

Usj, ja!

Anonymous poster hash: 5dde9...2fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HappyWaffle

702100-l.jpg

Spekulum heter det.

Anonymous poster hash: 052ef...dcb

fæl sak...

Endret av HappyWaffle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4df3993aa8cb09a14d8c84da5d080cce_5.jpg

Anonymous poster hash: 052ef...dcb

Ja, sånn var det!

Anonymous poster hash: 5dde9...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ultralyd-delen faktisk er litt deilig. Den er jo som en liten dildo, ihvertall den de har brukt på meg. Jeg synes ikke spekulum er ubehagelig heller. Men det som er vondt, er når de tar celleprøver og graver den q-tipsen inn i livmorhalsen.

Er det en q-tips?! Jeg syntes det heller føltes ut som om det var en plastkniv på tuppen av tingen, jeg.

Uansett, jeg selv synes bare ultralydgreien var bare ubehagelig.. Ikke noe smerter der. Var bare celleprøven som var skikkelig au..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en q-tips?! Jeg syntes det heller føltes ut som om det var en plastkniv på tuppen av tingen, jeg.

Uansett, jeg selv synes bare ultralydgreien var bare ubehagelig.. Ikke noe smerter der. Var bare celleprøven som var skikkelig au..

For meg gjør den q-tipstingen mye mindre vondt enn ultralyden, men som sagt kan det være pga at han så etter endometriose, for det gjorde ikke vondt når han holdt den normalt inni, men når han poket eggstokkene mine med den..

-TS

Anonymous poster hash: 5dde9...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en q-tips?! Jeg syntes det heller føltes ut som om det var en plastkniv på tuppen av tingen, jeg.

Uansett, jeg selv synes bare ultralydgreien var bare ubehagelig.. Ikke noe smerter der. Var bare celleprøven som var skikkelig au..

Det så ut som en lang q-tips, men jeg fikk bare sett den kjapt. Men den kjennes ut som en kniv ja. Eller en hard plastikkbit. Skikkelig ekkel følelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det så ut som en lang q-tips, men jeg fikk bare sett den kjapt. Men den kjennes ut som en kniv ja. Eller en hard plastikkbit. Skikkelig ekkel følelse.

Når de tar celleprøve blir det brukt en lang qtips lignende sak som er helt myk på midten. Helt rart at det kjenner så vondt ut.

Anonymous poster hash: 052ef...dcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de tar celleprøve blir det brukt en lang qtips lignende sak som er helt myk på midten. Helt rart at det kjenner så vondt ut.

Anonymous poster hash: 052ef...dcb

Kanskje det er veldig følsomt inni der. Og de må sikkert gni den litt hardt for å få tatt en prøve, hvis den q-tipsen er myk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eg syns det virkar som om du har eit stort dramatisk talent.

Nei, men det er helt sant.. Jeg opplevde hele greia som dramatisk..

Kanskje det er veldig følsomt inni der. Og de må sikkert gni den litt hardt for å få tatt en prøve, hvis den q-tipsen er myk.

Selvsagt! Jeg har ikke opplevd det selv, men har hørt at det er veldig vondt om penis treffer livmortappen.

-TS

Anonymous poster hash: 5dde9...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så ut som en lang q-tips, men jeg fikk bare sett den kjapt. Men den kjennes ut som en kniv ja. Eller en hard plastikkbit. Skikkelig ekkel følelse.

Jepp.. Jeg kikket ikke så godt etter hva damen drev på med der nede, men.. Jeg følte meg rett og slett snittet opp innvendig etter celleprøven..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve smertene under en GU kan jeg takle, det verste for meg er å ligge blottet.



Anonymous poster hash: 6c36e...3fb
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sa det kom til å gjøre vondt fordi han skulle stikke borti eggstokken. Med meg så så han etter endometriose, så kan være han gjorde det på en annen måte enn det som man gjør på helt ordinære undersøkelser.

-TS

Anonymous poster hash: 5dde9...2fb

Han hadde ikke kunnet stikke borti eggstokken fra skjeden :) Han pekte nok apparatet i den retningen så du kjente trykket i skjedveggen.

Anonymous poster hash: 78230...9a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...