Gå til innhold

Jeg er 100% sikker på at jeg har fått bakteriell vaginose. Et spørsmål.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er sikker på jeg har fått BV. Kan jeg ringe ned til legekontoret å spørre om jeg kan få en resept av legen min eller må jeg få en time? Hvis jeg må bestille time, så må jeg vel vente lenge. Ventetiden på mitt legekontor er lang.

Jeg har fått time hos min gynokolog om en måndde til ca, Bestilte time siste uke. men jeg vil da ikke gå rundt med BV i en månde. Ikke vil jeg ha sex med samboeren min. Yuuuki.

Hjelp?



Anonymous poster hash: cb80f...c96
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd reseptfrie melkesyretabletter fra apoteket? Feks vivag. Kan hende de kan hjelpe til du har vært hos gynekolog. Tviler på at du får resept uten å bli undersøkt, men du kan jo alltids ringe og høre :)

Anonymous poster hash: f82db...c86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke dra til en privat gynekolog? Ofte kan man få time på dagen.

Edit: ellers skal alle legekontorer ha akutt timer. Du kan ringe og få time på dagen.

Endret av Missy1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så ville jeg ha troppet opp på legevakten, slik at jeg ASAP fikk resept på det som trengs. Ikke svarte om jeg hadde gått rundt å stinka fiskesøppel lengre enn nødvendig...

Lykke til :)



Anonymous poster hash: acdc5...12d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så ville jeg ha troppet opp på legevakten, slik at jeg ASAP fikk resept på det som trengs. Ikke svarte om jeg hadde gått rundt å stinka fiskesøppel lengre enn nødvendig...

Lykke til :)

Anonymous poster hash: acdc5...12d

Legevakten skal brukes til akutte sykdommer.

Anonymous poster hash: 7a884...419

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må ha time hos legen for å få resept for å bli kvitt BV. Jeg var ganske sikker på forkant at jeg hadde BV men måtte ha en gynkelogisk (?) undersøkelse, og fikk svar på prøven et par uker senere. Det er heller ikke mulig å gå akkutt-time til dette. Jeg prøvde, men siden det ikke er akutt så fikk jeg et nei.

Prøv vivag i mellomtiden



Anonymous poster hash: 7ed44...d10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legevakten skal brukes til akutte sykdommer.

Anonymous poster hash: 7a884...419

.. Og til mennesker som ikke har lege i samme kommune, så da kan jo TS dra til nabokommunen og bruke legevakten der :nigo:

Anonymous poster hash: 49f2b...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be om en akuttime hos fastlegen. De setter av tid innimellom de vanlige timene til ting som haster mer/er veldog plagsomt.

Anonymous poster hash: 6ce65...849

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. Og til mennesker som ikke har lege i samme kommune, så da kan jo TS dra til nabokommunen og bruke legevakten der :nigo:

Anonymous poster hash: 49f2b...b3f

Stemmer ikke. Da er det fastlegekontorene som skal ta imot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart man kan få akutt time pga en slik plage. Det er opp til hvert enkelt legekontor hvordan de bruker timene, hos min lege hadde jeg garantert fått time på dagen hvis jeg hadde hatt BV som plaget meg så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så ville jeg ha troppet opp på legevakten, slik at jeg ASAP fikk resept på det som trengs. Ikke svarte om jeg hadde gått rundt å stinka fiskesøppel lengre enn nødvendig...

Lykke til :)

Anonymous poster hash: acdc5...12d

Idiotisk å misbruke tjenesten til sånt.

Het hadde du forøvrig blitt sendt hjem, da det ikke er noe som man må til legevakt for.

Anonymous poster hash: 87305...e72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går da vanligvis bort av seg selv..



Anonymous poster hash: b8640...3ff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går da vanligvis bort av seg selv..

Anonymous poster hash: b8640...3ff

Det gjør ikke alltid det. Ofte må man ha en lokalbehandling med antibiotika. Ikke bra å gå rundt med bakteriell ubalanse over lang tid. Nedsetter immunforsvaret og om man blir gravid er det heller ikke iproblematisk for fosteret.

Anonymous poster hash: 6ce65...849

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...