Gå til innhold

Gaver fra andre.


Gjest Gavmild

Anbefalte innlegg

Gjest Gavmild

Hei.

Hva synes dere om at kjæresten går rundt med smykker, klær, ringer eller andre ting som hun har fått fra andre menn?

Og ting hun får fra meg må jeg spørre henne om å bruke?

Selv om hun sier det er nydelige ting jeg gir henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville ikke likt det, nei.



Anonymous poster hash: a50a8...d24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sannsynligvis ikke brydd meg noe særlig nei.



Anonymous poster hash: a0da3...94d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du at hun har fått de smykkene av andre?

Anonymous poster hash: bc2b4...dce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gavmild

Hvordan vet du at hun har fått de smykkene av andre?

Anonymous poster hash: bc2b4...dce

Ts her.

Nå er det kun snakk om ett smykke.

Jeg la merke til at hun hadde ett nytt smykke på seg en dag og spurte henne rett ut vennlig hvor det kom fra. Hun sa hun hadde fått det av en for lenge siden og at hun nettopp fant det igjen.

Tenkte ikke noe mer over det, men hun går med der hver dag. Og har gjort det de siste tre mnd etter hun fant det igjen.

Før pleide hun bruke forskjellige smykker men nå er det kun dette hun går med.

Smykkene hun har fått av meg går hun ikke med lengre. Og det synes jeg er trist. Kjøpte dem jo for at hun skulle bruke dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En smule psycho eller?

Gaver fra andre (og seg selv) burde ikke prioriteres over hverandre. Man burde ta helheten av mengden gaver en har fått og bruke det som en selv føler for.

Spesielt gaver fra venner da. Om det er gaver fra eksen sin, så blir det jo noe annet igjen.



Anonymous poster hash: a0da3...94d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Min mening er at ting man har fått fra ekser kan man pakke ned å ta vare på som minner, men at man ikke bruker det/setter det frem. Når hun i tillegg ikke går med ting hun har fått fra deg, syns jeg det er veldig rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ts her.

Nå er det kun snakk om ett smykke.

Jeg la merke til at hun hadde ett nytt smykke på seg en dag og spurte henne rett ut vennlig hvor det kom fra. Hun sa hun hadde fått det av en for lenge siden og at hun nettopp fant det igjen.

Tenkte ikke noe mer over det, men hun går med der hver dag. Og har gjort det de siste tre mnd etter hun fant det igjen.

Før pleide hun bruke forskjellige smykker men nå er det kun dette hun går med.

Smykkene hun har fått av meg går hun ikke med lengre. Og det synes jeg er trist. Kjøpte dem jo for at hun skulle bruke dem.

Det er mistenkelig at hun har endret på sine vaner om bytting av smykker.

Hun hadde fått det "av en".

Det er mulig at hun går med smykket fordi hun tenker på han som ga det til henne (ja, mange kvinner gjør nettopp det noen ganger. Men ikke bestandig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gavmild

En smule psycho eller?

Gaver fra andre (og seg selv) burde ikke prioriteres over hverandre. Man burde ta helheten av mengden gaver en har fått og bruke det som en selv føler for.

Spesielt gaver fra venner da. Om det er gaver fra eksen sin, så blir det jo noe annet igjen.

Anonymous poster hash: a0da3...94d

Ts her.

Psycho? Jeg?

Tror ikke jeg skjønte helt det du skrev ang prioriteringer..

Nå vet jeg ingenting om dette er fra en eks eller en venn eller hvem det er fra. Spurte henne ikke noe mer og har ikke tenkt over det før jeg la merke til at hun går med det hver dag.

Derfor jeg nå spør her for å høre hva dere mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ts her.

Nå er det kun snakk om ett smykke.

Jeg la merke til at hun hadde ett nytt smykke på seg en dag og spurte henne rett ut vennlig hvor det kom fra. Hun sa hun hadde fått det av en for lenge siden og at hun nettopp fant det igjen.

Tenkte ikke noe mer over det, men hun går med der hver dag. Og har gjort det de siste tre mnd etter hun fant det igjen.

Før pleide hun bruke forskjellige smykker men nå er det kun dette hun går med.

Smykkene hun har fått av meg går hun ikke med lengre. Og det synes jeg er trist. Kjøpte dem jo for at hun skulle bruke dem.

Har du foto av smykket, så kan vi sikkert hjelpe deg å finne ut om smykket var i salg "for lenge siden", eller om det må være kjøpt ganske nylig.

Da finner du ut om hun lyver eller ikke, i hvert fall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ts her.

Psycho? Jeg?

Tror ikke jeg skjønte helt det du skrev ang prioriteringer..

Nå vet jeg ingenting om dette er fra en eks eller en venn eller hvem det er fra. Spurte henne ikke noe mer og har ikke tenkt over det før jeg la merke til at hun går med det hver dag.

Derfor jeg nå spør her for å høre hva dere mener.

Men hvis hun først skulle ha løyet om smykket og hvor det kom fra, kunne hun jo ha sagt at hun hadde kjøpt det selv for å unngå at du skulle fatte mistanke om noe.

Har hun forandret på andre ting de siste mndene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gavmild

Men hvis hun først skulle ha løyet om smykket og hvor det kom fra, kunne hun jo ha sagt at hun hadde kjøpt det selv for å unngå at du skulle fatte mistanke om noe.

Har hun forandret på andre ting de siste mndene?

Ts her.

Ja, du sier noe her..

Ting har forandret seg ganske mye i det siste ja..

Men det er det mange faktorer for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Konklusjon: aldri fortell hvor dine gamle smykker kommer ifra.

Anonymous poster hash: bc2b4...dce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mening er at ting man har fått fra ekser kan man pakke ned å ta vare på som minner, men at man ikke bruker det/setter det frem. Når hun i tillegg ikke går med ting hun har fått fra deg, syns jeg det er veldig rart.

Jeg hadde seriøst begynt å lure om mannen min hadde hatt en eske med minner fra eksene sine.

Anonymous poster hash: d9716...12e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mening er at ting man har fått fra ekser kan man pakke ned å ta vare på som minner, men at man ikke bruker det/setter det frem. Når hun i tillegg ikke går med ting hun har fått fra deg, syns jeg det er veldig rart.

Merkelig holdning synes jeg. Jeg var gift i 10 år og fikk av og til øredobber, klokker, smykker, vesker, sko osv i f eks bursdags eller julegaver fra han som da var mannen min. dette er ting jeg bruker fortsatt selvom jeg er gift på nytt. At det skulle være feil å bruke vinterstøvlene jeg fikk av eksmannen min har aldri streifet meg en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Konklusjon: aldri fortell hvor dine gamle smykker kommer ifra.

Anonymous poster hash: bc2b4...dce

På direkte spørsmål så er alle smykkene fra bestemor

:rosaengel:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig holdning synes jeg. Jeg var gift i 10 år og fikk av og til øredobber, klokker, smykker, vesker, sko osv i f eks bursdags eller julegaver fra han som da var mannen min. dette er ting jeg bruker fortsatt selvom jeg er gift på nytt. At det skulle være feil å bruke vinterstøvlene jeg fikk av eksmannen min har aldri streifet meg en gang.

Synes det er ganske stor forskjell på vinterstøvler og smykker jeg da. Et par vinterstøvler har som regel begrenset varighet .. det har ikke smykker. Skikkelige smykker ses på som kjærlighetsgaver i motsetning til bruksgjenstander.

For meg er i hvert fall ringer og smykker gaver med symbolsk verdi og ikke kun økonomisk verdi. Og så grisk er jeg ikke at jeg hadde fortsatt å bruke kjærlighetsgaver fra min eksmann etter skilsmissen selv om disse er mye verd.

Anonymous poster hash: d9716...12e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Merkelig holdning synes jeg. Jeg var gift i 10 år og fikk av og til øredobber, klokker, smykker, vesker, sko osv i f eks bursdags eller julegaver fra han som da var mannen min. dette er ting jeg bruker fortsatt selvom jeg er gift på nytt. At det skulle være feil å bruke vinterstøvlene jeg fikk av eksmannen min har aldri streifet meg en gang.

Var vel mest smykker og sånt jeg tenkte på. Jeg hadde følt det litt rart å gå med ringer og smykker som en annen mann hadde gitt meg. Men skal ikke være helt bastant heller, det kommer litt an på hva det er, i hvilken anledning det er gitt og av hvem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...