Gå til innhold

Fortid er fortid


Gjest Kåre

Anbefalte innlegg

Gjest Kåre

Kompisen min fant ut at hans samboer, og mor til hans to barn, har i tenårene ligget med to av hans tidligere klassekamerater. I følge kompisen min så var også disse gutta skikkelige rasshøl.

Dette tærer på, og har nå ødelagt forholdet deres. Tror det går mot brudd.

Kan ikke si annet enn at jeg er glad jeg er personlig kristen og gift med ei jente som er like sterk i troen som meg. Vi var begge jomfru før ekteskapet, og kan ikke komme utfor et slik dillemma, noensinne.

Jeg vet at det er trendy i dag, blant mange unge, å ligge rundt, men det er ikke så gøy når fortiden innhenter dere i voksen alder?

Det er sikkert mange som kommer til å si at kompisen min er trangsynt, og fortid er fortid, men det er faktisk slik de fleste menn og kvinner reagerer når de finner ut at partneren har tidligere ligget med noen de sterkt misliker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kompisen din høres ut som har forsatt går på ungdomskolen. Å bryte opp familien sin fordi samboeren for mange år siden hadde sex med noen han misliker vil jeg ikke bare betegne som barnslig, men nesten som skammelig. Litt av en partner og familiemann gitt!

Jeg er også gift, men heldigvis med en voksen mann.



Anonymous poster hash: 6b900...70c
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kåre

Kompisen din høres ut som har forsatt går på ungdomskolen. Å bryte opp familien sin fordi samboeren for mange år siden hadde sex med noen han misliker vil jeg ikke bare betegne som barnslig, men nesten som skammelig. Litt av en partner og familiemann gitt!

Jeg er også gift, men heldigvis med en voksen mann.

Anonymous poster hash: 6b900...70c

Det er ikke som om bruddet skjer der og da. Det er slikt som tærer på et forhold over tid, hvor små krangler (om andre ting) kan bli til store, og har man mange store nok krangler over tid, så kan ethvert forhold gå mot et brudd.

Jeg har sett lignende skje før. Ei venninne fant ut at mannen hennes hadde hatt sex med søstera hennes før de ble kjærester. Dette hadde de da altså ikke fortalt henne, nettopp fordi de visste at det ville ikke føre til noe godt.

Også en annen kompis av meg fant ut at dama hans hadde vært i en firkant med tre andre menn.

Mange er naive og tror at seksuell fortid er fortid, og trekker på skuldrene, men når sannheten kommer frem for en dag, så er ikke ting så enkelt som mange vil ha det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man er voksen nok er det faktisk helt naturlig at man takler slike ting. Jeg bodde i mange år på et ganske lite studiested, der folk var pent nødt til å takle at folk visste hvem som hadde vært til sengs med hvem og ekser ble nødt til å treffes på byen med ny partner - også fremtidige kjærester.

Min mann vet for eksempel at jeg har hatt sex med en av hans venner etter en fuktig kveld på byen, samt et par andre jeg har vært til sengs med og jeg vet om et par stykker som han har vært til sengs med. Vi klarte helt fint å ha et forhold der vi så bort fra dette, selv om vi hadde alle sammen i omgangskretsen rundt oss - det taklet 90% av de andre som var ute for samme " problemstilling" .

Når man er i et forhold med noen, er det kun det som har skjedd i forholdet som gjelder og folk som ikke takler at kjæresten har hatt andre partnere før, har et seriøst problem.

Anonymous poster hash: da8e1...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv trekker jeg på skuldrene om jeg skulle finne ut noe sånt. Alt jeg sier er "So?" (kort for "So what?", men gidder ikke å si so what en gang)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eric of Hlathir

Fortid er ikke bare fortid når det gjelder all mulig annen adferd, hvorfor skulle sex være noe unntak?

Med det sagt bør kompisen til TS få med kona til familievernskontoret snarest, en familie bør være verdt mer enn såret stolthet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For alle er ikke fortid fortid. Har e kompis som sliter veldig i forholdet fordi han fant ut at samboeren hadde hatt en ganske utsvevende sexliv før. Hatt trekant, sex med jenter, swingersklubb osv. Tror ikke det forholdet holder. Selv har jeg brent meg på at gutter ikke har taklet mitt sexliv så har valgt i mitt forhold nå og ikke nevne noe. Hadde noen måneder mellom mitt forrige samboerskap og dette hvor jeg var singel og var på date med 25 menn på 3 mnd. Hadde sex med 14 av de. Ikke akkurat stolt av det og skjønner at det kan være hardt for en mann å takle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortid ER fortid

Hahaha....hadde du funnet ut at samboeren din hadde sittet inne for

voldtekt en vakker dag, så hadde nok ikke fortid vært fortid.

Anonymous poster hash: d6937...1f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det godt om det forholdet går til helvete, stakkars mann.



Anonymous poster hash: 46d14...d9d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha....hadde du funnet ut at samboeren din hadde sittet inne for

voldtekt en vakker dag, så hadde nok ikke fortid vært fortid.

Anonymous poster hash: d6937...1f0

Alle kan forandre seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor jeg kartlegger fortiden til mine partnere slik at jeg unngår slike episoder. Da kan jeg utelukke at jeg har ligget med noen som kjenner noen som kjenner noen som kanskje kjenner partneren min.

Ærlig talt. Om man ikke takler at partneren har en fortid, da passer man ikke til å være i et forhold. Og om man i tillegg ødelegger et forhold med barn pga noe som skjedde lenge før man ble sammen - ja da er man rett og slett idiot.

Tror konen til din venn har det langt bedre uten ham.



Anonymous poster hash: 581e5...b5b
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fortid er fortid, ja.

Men det betyr ikke at fortiden er uten betydning.

Mye avhenger selvfølgelig av om personen har endret seg eller ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...