Gå til innhold

Hvor går veien videre? Noen med samfunnsvitenskapelige utdanninger her?


tko074

Anbefalte innlegg

Sliter litt med å finne ut "hva jeg skal bli" når jeg er "stor". Har en ba i Kulturvitenskap nå, og tenker på masteren for å bedre mulighetene når det gjelder jobb. En annen mulighet er å ta en bahcelor i medievitenskap i tillegg til bacheloren som jeg har. Vet jeg har valgt en "vrien" retning inn i arbeidslivet, nettopp fordi det er super vanskelig studenter som har fått samfunnsvitenskapelige og humanistiske fag å få seg faste/relevante jobber.

Er i grunn ikke kresen iht jobber, men vil selvsagt (som mange andre) ha noe spennende, utfordrende og kreativt. Elsker tanken på å kunne jobbe med prosjektarbeid, men samtidig få såpass bra betalt at jeg kunne leve av det.

Kommunikasjonsbransjen/mediebransjen er også noe jeg har tenkt en del på!

Mitt spm er egentlig om noen har tatt samfunnsvitenskapelige grader her, og hvor dere til slutt har "endt opp"? G

år å tenker på at jeg absolutt ikke har lyst til å "ende opp" i servicebransjen fordi jeg ikke får relevant jobb etter studier.

Noen som selv har samfunnsvitenskapelige utdanninger, med gode tips?

Har klart meg ganske greit karaktermessig. har hørt at de fleste arbeidsgivere ikke er så opptatt av vitnemålet, men mer det en har gjort ved siden av studiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kobber som organisasjonsutvikler. :)

Anonymous poster hash: 7b028...c16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kobber som organisasjonsutvikler. :)

Anonymous poster hash: 7b028...c16

Hvordan fikk du denne stillingen, og var du en aktiv type under studiene med tanke på verv, organisasjonsjobbing osv? Gikk du lenge uten jobb før du "endelig" fikk noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WendyClear

Sikker på at du ikke er ute etter erfaringer fra de som har humanistiske grader? Går ikke kulturvitenskap under humanoira?

Jeg har en samfunnsvitenskaplig grad, og har mange jobbmuligheter. For meg er veien videre å fortsette med forskning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kulturstudier og mediestudier er ikke samfunnsvitenskapelig - det er humanistisk og medierettet.

Og den bransjen er utrolig tøff, for å si det forsiktig(kultur&media altså).



Anonymous poster hash: 09854...31f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har på en måte både humanistisk og samfunnsvitenskapelig utdanning siden det da blir snakk om to grader; medievitenskap (SV-fakultetet) og Kulturvitenskap (Humaniora).

Er litt interessant å vite hva andre med "liknende" bakgrunner har endt opp med.

Kommer til å bli en master til syvende og sist, og mest sannsynlig innen kulturvitenskap,

Vet at mediebransjen er tøff, men kommer til å tenke litt bredt her, og kanskje sikte meg inn i kommunikasjonsbransjen.

Hvilken fagbakgrunn har dere?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fikk du denne stillingen, og var du en aktiv type under studiene med tanke på verv, organisasjonsjobbing osv? Gikk du lenge uten jobb før du "endelig" fikk noe?

Jeg hadde 2-3 verv studentpolitisk / i ungdomsorganisasjoner underveis og jobbet i samme rema-butikk fra 15-23 år. Fikk jobben ved å skrive en tolinjers arrogant søknad, faktisk. Et risikabelt stunt, men jeg skilte meg ut.

Skrev noe i retning av

Jeg søker jobben fordi jeg har de kvaliteter dere etterspør, og på tross av at jeg er nyutdannet vil dere aldri angre på å velge meg.

Anonymous poster hash: 7b028...c16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 2-3 verv studentpolitisk / i ungdomsorganisasjoner underveis og jobbet i samme rema-butikk fra 15-23 år. Fikk jobben ved å skrive en tolinjers arrogant søknad, faktisk. Et risikabelt stunt, men jeg skilte meg ut.

Skrev noe i retning av

Jeg søker jobben fordi jeg har de kvaliteter dere etterspør, og på tross av at jeg er nyutdannet vil dere aldri angre på å velge meg.

Anonymous poster hash: 7b028...c16

Var 2 måneder etter ferdig utdanning... :)

Anonymous poster hash: 7b028...c16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var 2 måneder etter ferdig utdanning... :)

Anonymous poster hash: 7b028...c16

Interessant! Viser at det lønner seg å skille seg ut i allefall:) er ikke alltid lett å vite hva arbeidsgiverne ser etter, og siden det ikke er karakterer så må det være personlige egeskaper og "obligasjoner" fra studietiden. (Sistnevnte er det liten tid til, med tanke på at jeg jobber deltid på butikk ved siden av studiene.) Men satser på at jeg finner meg noe interessant etter endte studier, og til nøden flytter jeg "bare" til mindre "lukrative" utkantsstrøk for arbeidserfaringen sin del:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var 2 måneder etter ferdig utdanning... :)

Anonymous poster hash: 7b028...c16

Ikke værst! Skal virkelig lønne seg å skille seg ut:D Har hatt liten tid til verv og den slags med tanke på at jeg har jobbet en del (irrelevant jobbing) ved siden av studiene, litt organisasjonsjobbing har det blitt vel og merke. Selv om det sikkert kunne og burde vært mer.. Menmen, satser uansett på at jeg finner meg noe interessant etter endt master, og skulle det være krise så flytter jeg heller nordover for arbeidserfaringen sin del:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...