Gå til innhold

Kisskiss med guttelus

kisskissbangbang

Anbefalte innlegg

Helt enig jeg og!

Vi er veldig likestilte, og han PRØVER jo, det er bare det at husarbeid er han satans treig på. Han gjør alt så seeint, så når han har "holdt på hele dagen" så har han gjort det samme som jeg gjør på et par timer :ler:

Men på nattevåk er det nok 70/30 til ham, og det samme med sjukt tidlige morgener, så det jevner seg jo ut.

Men jeg kjente jeg ville spy på hm i dag, da jeg kom hjem med begge ungene og han var sååå sliten av det lillr han hadde gjort. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror menn er lollinger på det der ass. Mrdior bruker gjerne 5 timer på å tømme oppvaskmaskinen og vaske opp stekepannene. Tar ut 3 ting av maskinen, spiller kabal i en halvtime.. Tar ut et par ting til, leser på vgnett. Jeg får totalt sponk av sånn der, for jeg gjør det bare ferdig!!! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har holdt så mange taler i så mange år til mannen her om hva jeg synes var skilsmissegrunn og totalt uakseptabelt når man fikk barn, at det liksom ikke var så mye å lure på når ungen først kom.

La kvinnen ta alt husarbeid? Skilsmisse. La kvinnen ta all nattevåk? Skilsmisse. Nekte skifte bleier og tørke spy? Skilsmisse. Tro at kvinnfolk digger å bysse alene på unger i timesvis og oppføre seg som om man "hjelper til litt"? Skilsmisse. Eller: si ifra nå så vi slipper plage hverandre i fremtia.

13 år faktisk - på ett tidspunkt der tror jeg det sank inn ganske greit :ler:

Og så er det jo fordel at han er i fulltidspermisjon nå fremfor når ungen er langt over året og kun deltid - nå som ungen våkner 5 og enda er fuzzy på babymåten og ikke på "jeg er en stor baby som snakker litt og spiser selv". Men jeg er litt snurt over at han "ikke synes det er slitsomt foreløpig" - det var fårråsidetsånn litt mer helvete med soving før. Men det var han jo klar over, han fikk prøvd seg i helgene og hver kveld ellers. Er litt sur sånn sett over at kvinnfolka jo på en måte på ta den verste perioden - for det er det virkelig i forskjell synes jeg. Jeg begynte liksom å senke skuldra først sånn 3 uker før jobbstart eller noe :roll:

Ulempen er av vi begge har vært jæææææævlig sure samtidig til tider :P

Altså, dette var jo bare utrolig lurt og godt skrevet! :nigo:

Her er det jeg som gjør alt husarbeid, og det er en kamel jeg rett og slett har gitt opp for husfreden sin del. Han gidder i det minste å gjøre LITT hvis jeg ber han om det :ler:

Men ja, er litt tøvent at mannen tar over når ungen er ni mnd (O var mellom 9 og 10 mnd da han begynte pappaperm), for da er det meste av det utmattende nattevåket over, selv om det enda er litt igjen. Og når han da presterer å si "dette var jo ikke så ille, da. Deilig med fri fra jobb", så får man egentlig mest lyst til å fike til han :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror menn er lollinger på det der ass. Mrdior bruker gjerne 5 timer på å tømme oppvaskmaskinen og vaske opp stekepannene. Tar ut 3 ting av maskinen, spiller kabal i en halvtime.. Tar ut et par ting til, leser på vgnett. Jeg får totalt sponk av sånn der, for jeg gjør det bare ferdig!!! :bond:

Haha, ja ikke sant! Men R "klarer jo ikke å rydde kjøkkenet SAMTIDIG som han passer O på morgnenen" Etterfulgt med "jeg er ikke like flink som deg på det der. Akkurat som at du er håpløs når det kommer til bil!" Øh..Jo takk? :P

Nå tror jeg at jeg kanskje dobbelposter i dagboka di Kisskiss... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg er takknemlig for at min er god på husarbeid, altså. Litt flaks må man ha! :ler:

Det ville jeg også vært, hvis jeg var deg :fnise: Menn virker jo til å bli generelt flinkere til å bidra med husarbeid og sånt, men tror nok ganske mange forhold fortsatt henger litt igjen på det der, og har et mer "gammeldags" kjønnsrollemønster. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AllisHagtorn

Mannfolket her er misfornøyd med min innsats på både middagslaging og rydding :P

Jeg er bare middels god til å lage mat mens han er relativt god, jeg er jæææævelsk treig - så treig at jeg blir plaget av det(det tar jo så helvetes lang tid bare å få vasket dusjen - og så har man liksom hele kåken igjen), mens han ninjavasker på nullkommaniks og langt bedre enn meg.

Jeg tok meg selv i å tenke "herrejesus så rotete det er her da" en av de første dagene jeg kom hjem etter jobbstart, mens klarte heldigvis å holde det inni meg siden jeg raskt kom på at det så ut som et bombet horehus når jeg var hjemme. Vi snakker HOREHUS.

Og han sa jo aldri noe, klokelig nok :ler:

Gud som det hadde klikket for meg om noen skulle prestert å kommentere rotet når jeg var i permisjon asså. Min innerste indre PMSultrabitch hadde nok holdt en tordentale som inneholdt noe med "vask den jævla ***¤%&¤%& sjøl, ser jeg ut som en vaskeslave født for å stelle for andre di r**æ**** KJEFTENPÅSÆ" og noe med at "ei gang til så var det faenmegbare å snu i døra før kjeften såmyeesom tenkte på å åpne sæ!"

Jeg ser dette levende for meg, og ble nesten så gira at jeg har lyst at det skal skje bare så jeg kan holde en sånn tale til noen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AllisHagtorn

Du er nå bare sånn passeli' riktig navla, men jeg liker det! :hoho:

Jeg holdt en nesten lik tale den ene ganga han klagde over klesvasken.

Jeg hadde visstnok lagt hans 40 gradersgreier ved feil i 60(selv jeg sorterer det altså vanligvis) og og ikke separert hvite tskjorter fra farger - og jeg informerte da tørt at "Står du virkelig og klager over klesvasken til meg? Ser jeg ut som en hushjelp? Vask sjæl" Og jeg så det gikk opp for han hva konsekvensene av å bli sammen med frekke feministdamer var. Han vil jo helst ligge med sånne type damer, men vet ikke hvor gøy det er i husarbeidssammenheng :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ææh, jeg har SÅ lyst ut i kveld. Bare pynte meg og gå en liten tur ut og se andre mennesker :ler:

Men alle jeg kjenner er jo mødre sjøl, og spantantur på byen er liksom ikke et tema lengre.

Jeg trenger noen single venninner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det hørtes egentlig ganske godt ut. Sminke, fint hår, sko med HØY hæl (mæææn så lei av flate sko...), kjole, vin og skravling. Savn på sånne kvelder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og! I stedet ligger jeg på gulvet i joggisen med husmortopp på hodet og spiser pottis og drikker et glass vin. Jeg protesterer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ææh, jeg har SÅ lyst ut i kveld. Bare pynte meg og gå en liten tur ut og se andre mennesker :ler:

Men alle jeg kjenner er jo mødre sjøl, og spantantur på byen er liksom ikke et tema lengre.

Jeg trenger noen single venninner!

Jeg er ikke singel da, men er ganske artig selskap etter noen enheter altså! :nigo: Såee..Vi kan snakkes om ett år + eller noe sånt :ler:

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke singel da, men er ganske artig selskap etter noen enheter altså! :nigo: Såee..Vi kan snakkes om ett år + eller noe sånt :ler:

Æ tar kontakt! For å si det sånn! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil også bli brisen og gå ut! Rigga meg til med vin i kveld, så da våkna selvsagt lillebror hver time. :roll:

Skulle forresten likt å høre den talen til Allis live. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil også bli brisen og gå ut! Rigga meg til med vin i kveld, så da våkna selvsagt lillebror hver time. :roll:

Skulle forresten likt å høre den talen til Allis live. :hoho:

Mine gutter pleier å føle på seg at mamma skal kose seg,og gjøre det de kan for å sette en stopper for det. Men i går de greie. ;)

Søndag, og vanligvis turdag. Men etter å ha avtalt tur med et vennepar spurte L meg pent om vi ikke heller kunne være hjemme. Ikke likt ham, akkurat, og bare noen minutter etterpå hadde småsnørrete gått over til feber og superslapp. Rart hvor fort det kan gå.

Storgutten min,som ellers er høyt og lavt, har sett på film og lekt rolig for seg sjøl, og tatt to dupper i senga si på eget initiativ. Åpenbart ikke i form. ;)

Jeg har vaska soverommet, og organisert boden, vasket et tonn med klær, kjørt en rens på stoler og sovesofa, og ellers prøvd å få litt orden her. Jeg gjør husarbeid hele tiden, men det er tydelig mye brannslukning jeg gjør, for det er mye å ta tak i når jeg er litt grundigere.

Mannen mener han har rydda badet, men bortsett fra en tømt tørketrommel ser jeg ikke forskjell. :ler:

Nå sover begge miniene,og pappan og. Jeg drikker brus og sitter litt på rumpa for første gang i dag.

Etterpå skal jeg sette opp sprinkelsenga til lillebror. Den ble brukt først ved åtte måneder av L, og forhåpentligvis fra i kveld av J. Han har blitt så flink til å legge seg at han like gjerne kan legges der som i vår seng. Så slipper jeg kanskje å vekke ham når jeg legger meg og. Men han havner nok i min seng etter nattmat uansett, ikke klar til å gi opp nattkosen med den der lille fyren enda. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg veldig nysgjerrig på hva slags rensedings dere har til sofaen? :klo: Jeg er sannsynligvis på nivå med mannen din når det kommer til husarbeid. :ler: (Bare litt flauere over det, så jeg faktisk gjør en innsats fordi jeg føler at jeg MÅ.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så effektiv og flink du er da! :jepp: Men kjedelig med syk storebror :( Håper formen drar seg til ganske kjapt.

Sushi, ang rensedings til møbler, vi pleier å låne en kärcher dampvasker av svigersøster, genial! :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...