Gå til innhold

Kisskiss med guttelus

kisskissbangbang

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er ikke så glad i foreldresamtaler..Selv om vi får mye positivt, så er det alltid noe negativt hun tar opp. Sånn som at han synes det er artig å "skape uro" ved matbordet, er alt for opptatt av at bestevennen er den eneste ene osv. osv. Sånne småting som i mitt hode er helt normalt for en treåring, men som vi så klart jobber med å "plukke av". :P Samtidig er jeg jo klar over at O er litt vel energisk, vimsete og sta, men ser liksom ikke hvorfor man skal fokusere på det hele tiden!

Jeg synes L virker så rolig av seg! :) I offentligheten i alle fall :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint med skryt! Det er ingenting som svulmer opp et mammahjerte like mye som skryt av ens eget barn altså. :ler:

Og Teriyaki, vår A er nok i samme kategori som O, og selv om vi alltid får vite hvilke utviklingsområder hun har, hva hun bør jobbe mer med osv, så blir det aldri fremstilt som noe negativt. Jeg har ikke en eneste gang gått ut fra foreldresamtale med en ekkel følelse i magen. Er dette noe du kan ta opp med ped.lederen? Eller er hun rett og slett typen som er veldig negativ av seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint med skryt! Det er ingenting som svulmer opp et mammahjerte like mye som skryt av ens eget barn altså. :ler:

Og Teriyaki, vår A er nok i samme kategori som O, og selv om vi alltid får vite hvilke utviklingsområder hun har, hva hun bør jobbe mer med osv, så blir det aldri fremstilt som noe negativt. Jeg har ikke en eneste gang gått ut fra foreldresamtale med en ekkel følelse i magen. Er dette noe du kan ta opp med ped.lederen? Eller er hun rett og slett typen som er veldig negativ av seg?

Jeg tror nok hun er litt for flink til å fokusere på det negative. Altså, hun framstiller det ikke som at han er skikkelig vanskelig osv. men det er nesten sånn at jeg merker det på måten hun framstiller det at O kanskje er litt mer krevende enn andre barn i bhg. ;) Sist gang gikk jeg derfra med en følelse av at PED-leder har begynt å følge ekstra med på han i forhold til om det kan være en form for konsentrasjonsvansker hos han, mens jeg selv bare tenker han er en skikkelig vimsete treåring som vil være med på alt. :P

(men nå skal ikke jeg kuppe dagboka di, kisskiss! ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig koselig med bare positive tilbakemeldinger på foreldresamtale :hjerte:

Ja, jeg synes det er så godt å høre at han er en like fin gutt i barnehagen som hjemme! :)

Herlig skryteinnlegg! Elsker foreldresamtaler, altså. Hittil i alle fall. :fnise: L høres kul ut.

Han er kul ::nigo:

Jeg er ikke så glad i foreldresamtaler..Selv om vi får mye positivt, så er det alltid noe negativt hun tar opp. Sånn som at han synes det er artig å "skape uro" ved matbordet, er alt for opptatt av at bestevennen er den eneste ene osv. osv. Sånne småting som i mitt hode er helt normalt for en treåring, men som vi så klart jobber med å "plukke av". :P Samtidig er jeg jo klar over at O er litt vel energisk, vimsete og sta, men ser liksom ikke hvorfor man skal fokusere på det hele tiden!

Jeg synes L virker så rolig av seg! :) I offentligheten i alle fall :fnise:

Ja, det ble jo tatt opp et par ting som L ikke nødvendigvis er så god på, han er tidvis dårlig på innestemme, og har lett for å si "fåkje teee" når han kler på seg, men det er jo ting vi vet godt sjøl og, og jeg er jo glad han ikke oppfører seg som ei dukke uten vilje i barnehagen.

Han er jo tre år, han skal jo ikke oppføre seg "perfekt". :)

:ler: Han er flink til å tilpasse seg, det er han. Han løper ikke villmann på butikken, eller raserer kafeer. Men han er høyt og lavt og vimser verre enn verst når situasjonen tillater det (=70% av tida hjemme, 90% av tida hos farmora :ler: ). Han er veldig aktiv og høylydt, veldig typisk gutt, sånn som en tenker at gutter er :ler:

Jeg digger det når andre ser det samme som jeg ser i ungene mine :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror nok hun er litt for flink til å fokusere på det negative. Altså, hun framstiller det ikke som at han er skikkelig vanskelig osv. men det er nesten sånn at jeg merker det på måten hun framstiller det at O kanskje er litt mer krevende enn andre barn i bhg. ;) Sist gang gikk jeg derfra med en følelse av at PED-leder har begynt å følge ekstra med på han i forhold til om det kan være en form for konsentrasjonsvansker hos han, mens jeg selv bare tenker han er en skikkelig vimsete treåring som vil være med på alt. :P

(men nå skal ikke jeg kuppe dagboka di, kisskiss! ;) )

Æsj, det er ikke noe gøy å føle på det! Jeg var litt redd det skulle bli sånn i dag, ped.-lederen på avdelinga har hittil slått meg som litt sånn negativ, men heldigvis tok jeg feil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, det er ikke noe gøy å føle på det! Jeg var litt redd det skulle bli sånn i dag, ped.-lederen på avdelinga har hittil slått meg som litt sånn negativ, men heldigvis tok jeg feil :)

Det var jo bra at det gikk så fint da! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, må le av hvor mye jeg kjenner meg igjen. "Klarikke å kle på mæææ!" og mye utestemme her også. I går prøvde jeg å få henne til å prate med normalt volum, så hver gang hun ropte spurte jeg "bruker du innestemme eller utestemme nå?". Da ble hun dritsur: "åååå, ikke si det hele tia! Æ får vondt i øran!" - jo takk du, det var liksom det som var problemet mitt også. :roll: Så tips for å få til innestemme mottas med takk! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, må le av hvor mye jeg kjenner meg igjen. "Klarikke å kle på mæææ!" og mye utestemme her også. I går prøvde jeg å få henne til å prate med normalt volum, så hver gang hun ropte spurte jeg "bruker du innestemme eller utestemme nå?". Da ble hun dritsur: "åååå, ikke si det hele tia! Æ får vondt i øran!" - jo takk du, det var liksom det som var problemet mitt også. :roll: Så tips for å få til innestemme mottas med takk! :laugh:

:ler: "Slutt å MAS, mamma!" sier L. Slutt å rop så æ kan ha sjans te å hør mine egne tanka da, trollunge! :ler:

L virker som en herlig gutt. Må være koselig å få det bekreftet av andre også :)

Greit å få bekrefta at det ikke bare er mammaøynene som ser ham som en fin fyr, ja. ;)

Han høres så herlig ut den fyren der, fint å få høre det samme fra barnehagen :Nikke: Skryt er bra!

:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer med at kroppen min har klikka etter at jeg begynte å trene litt igjen? Den bare "Noooo, vi hadde det jo så bra sammen her i halvanna år, ingen krav stilt og all good!" :ler:

Nå ble jeg først sjuk, så har jeg fått noe som kanskje er en strekk eller noe nederst i magen. Er rett under keisersnittarret, gjør VONDT, og jeg kjenner det hver gang jeg gjør en øvelse (eller bevegelse for øvrig :roll: ) som aktiverer de nederste magemusklene. Som jo er sånn ca alle ... håper det går fort over, og at det er bare en strekk. Selv om det ikke kjennes ut som om det er det det er. Føles som om noe ikke er helt som det skal, egentlig.

Uansett; trening i dag, en ganske dårlig en pga. nevnte irriterende smerte. Prøvde meg på en begynner-video med Yoga da jeg kom hjem, og det var jo veldig deilig! 40 min gikk unna som et knips, og jeg ble både litt svett og fikk litt sinnsro ;) Definitivt noe jeg kommer til å fortsette med. :)

J har en liten tann som kikker frem nede i munnen, sin aller første. Så da har vi vel forklaringa på surebaby de siste dagene. I tillegg har han nå veldig lyst til å gjøre mer enn det han egentlig får til. Han vil gjerne reise seg, og sette seg opp på gulvet. Så plutselig står han der med to hender, ett kne og en fot i gulvet, på vei til å reise seg, før han bare kollapser som en filledukke :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje du bør sjekke magen for å være sikker? Det kan ikke være noe med sammengroinga av magemusklene, da? :klo: Eller kanskje ikke, da hadde det vel gjort vondt mer på midten.

Hurra for tann! Det MÅ seriøst komme noen her også snart, for makan til tygging og sikling...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: "Slutt å MAS, mamma!" sier L. Slutt å rop så æ kan ha sjans te å hør mine egne tanka da, trollunge! :ler:

Haha! De er så artige disse små. Spesielt når de tar etter oss voksne. :P O har begynt å bli irritert når jeg vasker opp hvis han ser på barneTV da. "Mamma, slutt nuuu! Æ får ondt i øran! Æ hør ikke TV!!" med en skikkelig irritert tone. :P Trodde liksom de skulle bli litt eldre før de kom med slik klaging :fnise:

Btw; Jeg MÅ prøve den frozen yoghurt-isen på CN på torsdag! :nigo: Så hvis du ikke vil ha/ikke vil bli fristet til å ville ha, så må jeg dra til byen litt før deg så jeg rekker å prøve ut. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prøvde Eventyrlig i kveld.... omnomnomnom

Er det det kafeen heter? Å, jeg gleder meg. Masse frukt og annet digg å toppe med, ikke sant? :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det det kafeen heter? Å, jeg gleder meg. Masse frukt og annet digg å toppe med, ikke sant? :)

Er vel ikke kafé akkurat, mer et hull under rulletrappa, men ja! jaa, masse deilig frukt og sjokkis :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke kafé akkurat, mer et hull under rulletrappa, men ja! jaa, masse deilig frukt og sjokkis :nigo:

Ja, men det er jo Java også :P Synes jeg så det var stoler og bord der, men mulig jeg husker feil. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det er jo Java også :P Synes jeg så det var stoler og bord der, men mulig jeg husker feil. :)

Joda, to bord tror jeg! Men var ikke så koselig under der ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...