Gå til innhold

Kisskiss med guttelus

kisskissbangbang

Anbefalte innlegg

Jeg kjøper litt brus, begrenser min og satser på at andre foreldre begrenser sine. Men jeg setter frem eplejuice og,og det er vel så populært.

Jeg syntes det var veldig greit å se i den bursdagen vi var i at foreldrene der hadde satt frem jordbær, blåbær og druer, og at ungene forsynte seg masse av dette. Veldig greit at det ikke rant over av godteri og kake, da føles det litt greiere å gjøre det samme sjøl når den tid kommer. 3-4-åringer har jo tross alt ikke forventninger om godis når de skal i selskap, det er jo et behov vi voksne skaper.

Jeg er ikke hysterisk på sukkerinntak altså, vi spiser så sjelden sånt ellers at litt i selskap ikke skader, men jeg synes det ser fælt ut med bord som bugner og av godis og unger som går amokk når de tross alt hadde vært like fornøyd med et stykke kake og noen nonstop. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Saft er like greit i bursdag, ja!

Vi skal feire O sin bursdag i november, og da er planen å ha en bursdagskake, som nok blir sjokoladekake, gjerne montert som et tog eller noe sånt, også blir det to kaker til (blir 30 gjester totalt med både barn og voksne :S ). Også skal vi først servere enten pizza eller pølse med brød, i tillegg til å ha ei stor skål med fruktsalat. Noe sånt noe. Har hittil aldri hatt smågodt i bursdagene til O, og det blir nok en stund til også. :P

Edit: Vi skal altså låne et lokale på stefar sin jobb for å feire bursdagen :ler: De andre årene har vi hatt det hjemme, men oppdelt i TRE selskaper på ei helg. Det funker bare ikke.. :P Huff...Mye familie og mange vennepar med barn..Da blir det konfirmasjonsstørrelse på hver eneste bursdag :P

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cola og saft på tutkopp :sjokkert::daane:

Ja! Det skjønner jeg bare ikke. Husker da jeg var på åpen bhg med O. Der var det ei med en gutt på 10 mnd (O var vel bare 5 mnd), og hun fortalte hjertelig om at han hadde spist KLUBBE i helga! Dette snakket hun om samtidig som ungen satt og spiste sånn safari-kjeks som stod på bordet til de voksne.. :P Klarte ikke la vær å tenke mitt, altså. Selv om jeg prøver å ikke være en dømmende hysterisk mamma. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger meg også minst mulig borti andres oppdragelse, og det skal litt til før jeg dømmer, men cola på tutkopp og godis til babyer er to av tingene jeg tillater meg å heve øyebryn av :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger meg også minst mulig borti andres oppdragelse, og det skal litt til før jeg dømmer, men cola på tutkopp og godis til babyer er to av tingene jeg tillater meg å heve øyebryn av :ler:

Absolutt...Hva er vitsen liksom? :P

Første gang O smakte kake, tror jeg må ha vært en uke før han ble ett år gammel, og det var da pappaen hans hadde bursdag, og små mengder. uansett så foretrekker han veldig ofte frukt framfor kake. I alle fall om han får druer. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på besøk hos en venninne av søster en lørdag for noen uker siden. Og altså...jeg fikk sjokk! Jeg HOLDT ikke bare på å få sjokk, jeg fikk sjokk. :fnise:

Venninnen meddelte da altså at så lenge ungene hennes (hun har tre gutter, en nyfødt, en på 2 og en på 6) spiste frokost på lørdagene, fikk de så mye snop og brus de ville ha resten av dagen. I kjøleskapet hadde de type tax free-store pakker med sjokolade og ungene gikk og forsynte seg som de ville. Vi var på besøk i et par timer, og på den tiden spiste 6-åringen 3 hele plater med kvikk lunsj! 2-åringen drakk minst en halvliter med cola. Dette var rundt klokken 12, og jeg bare :daane: . De var flinke å dele, da! Men altså...å dele ut en hel kvikk lunsj-plate til hver av mine jenter trengs ikke. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, herregud. Stakkars unger! Jeg vet ikke helt om jeg hadde klart å la være å kommentere jeg heller. Men igjen, hva sier man? Det er jo ikke sånn at de ikke skjønner hva det er de propper i ungene ...

Hjemmedag med to stk har gått greit hittil, men J får ikke sove, så han er litt på felgen nå :ler: Han sovner i meitaien,men våkner fort når han kommer over i senga, så det har vært to timinuttersdupper så langt i dag.

L er egentlig ikke syk lengre, ingen feber, men han har enda litt hoste. Blir nok barnehagen igjen i morra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er nesten barnemishandling og ville sagt akkurat det, hvis det var noen jeg slapp å treffe noe særlig etterpå. :P

Bra at L allerede er nesten-frisk. Snuppa har hosta i flere dager (og særlig netter) nå, men hun blir liksom aldri syk likevel. Bare hoster og herjer videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke barnemisshandling Sushi, så kan man i alle fall si en form for omsorgssvikt.

Så flott L er frisk! Sånn er O også ofte. Plutselig blir han snørrete og i dårlig form, men han kommer seg like fort. :) Håper J har sovet litt nå da. ;)

Jeg trodde forresten du hadde Ergo jeg, eller har du begge deler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske konfliktsky (med fremmede, vel å merke), så jeg hadde sikkert ikke sagt noe i det hele tatt. :glare:

J hadde nesten 39 i feber da han ble lagt. Var snørrete og trøtt, men ellers i grei form. Får se hvordan det utvikler utover natta. L er frisk igjen, med unntak av litt snørr. Han har alltid vært en sånn som er sjuk i én dag, og så er det over. Jeg er også sånn, veldig greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...men J sover åpenbart mye dårligere når han er sjuk. Han fikk ikke sove hele formiddagen, og bare hang i meitaien og døste/småsutra (ja, Teriyaki, har både ergo og meitai, meitaien er greiest til innebæring synes jeg!). Nå hører jeg at han småvåkner hele tiden, men sovner heldigvis igjen av seg sjøl.

Håper han får ei god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sikkert sagt "Hehe, jøss, det var mye godis det. Er du ikke redd de skal få vondt i magen? Hehe." på en sånn helt latterlig usikker måte, bare for å prøve å få frem hvor utrolig ugreit jeg syntes det var, men uten å tråkke noen for hardt på tærne. :ler: Skikkelig pyse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, sånt er så flaut. Kan forestille meg stillheten og ansiktsuttrykkene hvis jeg hadde sagt noe. Måtte bare løpt ut døra etterpå. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AllisHagtorn

Jeg fordrar ikke "synes du ikke at" forkledning. Si det rett ut, men på en grei måte.

Hvertfall i den sammenhengen.

"hei, sukker dagen lang er usunt hilsen helsedirektoratet og tannlegen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nettopp derfor jeg ikke ender opp med å si en dritt, fordi jeg ellers bare sier "hehe, atte, ehe". I tilfelle venninne som helte cola i tutkopp ble jeg så perpleks at jeg ble stum. Trudde hun kødda.

Dessuten, de vet jo at det er usunt, men velger å gjøre det likevel. Ikke sikker på at en klønete kommentar fra en perifer bekjent vil endre hva de gjør.

Lillemann har vært våken tre ganger alt, og sover veldig urolig. Stakkars liten, det må være rart å være sjuk for første gang. Skal egentlig på helsestasjonen på kontroll i morra, men bør vel ringe å flytte timen? Ser an i morratidlig om han fortsatt har feber, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...