Gå til innhold

Kisskiss med guttelus

kisskissbangbang

Anbefalte innlegg

Starta dagen klokka seks, og korta totimersduppen ned til femti minutter ... Aner konturene av en dag lik dagen i går :ler:

Men jeg har i det minste både fått dusja og spist frokost, så skal ikke klage! :fnise:

Er snart på tur til ei venninne med en gutt på samme alder som J, satser på at annen baby+andre leker holder ham for opptatt til å surve noe særlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vant forresten prisen for dårligste mamma i natt.

L kom inn på rommet og la seg sammen med J og meg, og jeg syntes det var såå koselig, og prøvde å lage greit med plass til ham.

Så bråvåkna jeg jammen meg av et skikkelig dunk og et hyl; J over bord. :sjenert:

Så da måtte jeg vekke L og spørre om han kunne gå og legge seg med pappaen. Verdens tristeste treåring satt på sengekanten og gråt "mæn æ har jo så lyst te å ligg hær meddæ, mammami". Ævtsj :(

Heldigvis skvatt J mer enn han fikk vondt, og L sovna fort igjen, men jeg følte meg ikke særlig bra ei stund der!

Endret av kisskissbangbang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, som jeg kjenner følelsen. :( Høres ut som du takla det bra da, og godt det gikk bra med J! Drømte faktisk at jeg mista mini utfor senga i natt. Er blitt så opptatt av å lage plass bak meg i tilfelle storesøs kommer inn, men høres ut som det kanskje ikke er så lurt. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, herregud, jeg har seriøst ikke skjønt hva folk har snakka om når de har prata om å være sliten småbarnsmamma før i dag :ler:

Han her lille har vært en trollu..eh, utfordring i dag!

Nå er jeg S.L.I.T.E.N!

Mannen er på fest, storegutt sover hos farmor, og lillegutt har det med å være sjukt flink til å sove i natt, for jeg skal se en film og spise yoghurtnøtter!

Og siden jeg sa det kommer hele kvelden til å gå med til grinebaby! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit at natta ble som det ble :\ J her hadde også en tur utfor sengekanten her om dagen, såå ekkelt. Han bare "hæææ?", lo litt og ville opp :P Enten ble noe virkelig slått løst, eller så gikk det fint!

Håper han forstår at det er til alles beste at han sover resten av kvelden ;) Satser på at du får kost deg med film og nøtter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen er på fest, storegutt sover hos farmor, og lillegutt har det med å være sjukt flink til å sove i natt, for jeg skal se en film og spise yoghurtnøtter!

Og siden jeg sa det kommer hele kvelden til å gå med til grinebaby! :nigo:

Å nei du, du skal ikke ha grinebaby i kveld. Du skal ha sovebaby! :babysmokk: Så skal du kose deg masse :hoppe: Hvilken film skal du se?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, håper det blir en rolig og god kveld! :klemmer:

Kos deg med yoghurtnøttene (eller...Yoghurten på nøttene, hvis jeg ikke husker feil :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg med yoghurtnøttene (eller...Yoghurten på nøttene, hvis jeg ikke husker feil :P )

Helt riktig! ;)

Vært inne en tur allerede, så det lover ikke kjempegodt for rolig kveld :fnise: Han griner ikke da, bare våkner og vil ha meg der. Jaja. Bare en fase! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To ganger var jeg inne hos J i går/natt, og ellers har han sovet som en stein! Herlig! :)

Klokka seks våkna J og ville opp, og klokka 0610 fikk jeg mld fra mannen om at han satt i taxi på vei hjem fra jobbfest :ler:

Han er aldri ute, så det er helt greit at han tar den helt ut, men det føltes litt som å få fjortisen sin hjem :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aah, i dag har vært en fiin dag!

Vi dro ut i ellevetida, dro til et turområde her og bare lekte, spiste boller og utforska området. J fant det for godt å sove i vogna si, så jeg og L koste oss masse, bare vi to. :hjerte:

L blomstrer liksom sånn når han får alene(kvalitets)tid med en av oss, og det er både godt og vondt å se. Det er tydelig at han kanskje får for lite tid til å være bare han, og ikke bare "én av brødrene". Heldigvis er J så stor nå at det går an å imøtekomme det behovet til L litt bedre, det har jo vært vanskelig etter at J kom til verden siden han har vært så avhengig av nærkontakt. Og all ære til L for måten han takler alt på, han er en fantastisk snill, morsom og omsorgsfull storebror.

I alle fall har vi sunget masse, pratet masse - han har så mange fine og fascinerende tanker, og fått masse deilig frisk luft.

Etterpå dro vi til svigermor og spiste middag, før vi dro ut igjen og gikk på moloen og så på båtene og fiskene i havet. :) Med J på magen og L i armene til pappa - han var så sliiten - i deilig høstsol.

Vi kom hjem ca midt i barne-TV, og på det tidspunktet pleier jeg ofte å kjenne at det blir greit at ungene snart skal i seng ( :fnise: ), men i dag ville jeg bare ha de oppe så lenge som mulig. Jeg og L organiserte litt i skapene på kjøkkenet, han lekte streikevakt (lærersønn :ler: ) og lo, tulla og fjasa, og så slukna to trøtte unger i hver sin seng for en times tid siden. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig! Ja nå har jo storebror hatt en å dele oppmerksomheten med ei stund, så han er sikkert veldig glad for kvalitetstid med mamma eller pappa. Så flott at han takler det bra :) Ja nå er det høst. Håper dere får anledning til flere slike turer i et nydelig høst-vær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Ja,jeg føler jeg har fått masse deilig påfyll av god energi i dag. :hjerte:

I går fikk J seg en sånn sovepose, og jeg vet ikke om det er den eller bare tilfeldigheter som gjør det, men i går og i dag har han endelig hatt supre kvelder igjen.

De pleier jo å være helt ok, men de har krevd at jeg har vært der inne to tre ganger i løpet av kvelden, den første bare en halvtimes tid etter legging, men i går var jeg bare inne én gang, og hittil i kveld har han laget lyd noen ganger, men sovna igjen av seg sjøl.

Liker'e!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekte streikevakt! :hoho:

Plukker opp tips om sovepose. :nigo: Vi må jo en eller annen gang gå over fra hengevugge til seng, og det gruer jeg meg til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekte streikevakt! :hoho:

Plukker opp tips om sovepose. :nigo: Vi må jo en eller annen gang gå over fra hengevugge til seng, og det gruer jeg meg til...

Det gikk veldig greit for O sin del! Kan ikke huske at nettene endret seg på noen måte. :) Men jeg tror jeg gjorde sprinkelsenga litt trangere rundt kroppen (ikke hodet) slik at han skulle få en lettere overgang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk veldig greit for O sin del! Kan ikke huske at nettene endret seg på noen måte. :) Men jeg tror jeg gjorde sprinkelsenga litt trangere rundt kroppen (ikke hodet) slik at han skulle få en lettere overgang. :)

Godt å høre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...