Gå til innhold

Kisskiss med guttelus

kisskissbangbang

Anbefalte innlegg

Men 2 cm er bedre enn ingenting! Jeg var bare halvannen cm da jeg kom på sykehuset for sjekk i firetiden på ettermiddagen. Kl åtte samme kveld hadde jeg 4-5 cm åpning. Plutselig løsner det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg husker faktisk det, Teriyaki, og trøster meg med det! ;)

Tok CTG og jordmor mente det var veldig gode tak, og at jeg nok kommer tilbake i løpet av natta. Så da håper jeg det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke blir det jordmorjakt i morratidlig :nigo:,

Neida ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men...Vil bare anbefale deg å ikke begynne med en masse trappegåing og slikt for å prøve å framskynde det...Slapp av når du kan mellom riene, for du trenger energien! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er så vanskelig å forestille seg at man kan gå i timesvis med rier, reise hjem igjen fra sykehus, spise og gå og legge seg, liksom...? Mine ble veldig, veldig vonde nesten med en gang.

Er det som sterke menssmerter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 cm er bedre enn ingenting, men jeg forstår du er skufda allikevel. Det er ikke gøy å ha vondt liksom. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, for en nedtur. Støtter hvertfall å ta en paracet og prøve å slappe av. Men urettferdig at du må holde ut med dette så mye i forkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Joda? :fnise: )

:fnise:

Men...Vil bare anbefale deg å ikke begynne med en masse trappegåing og slikt for å prøve å framskynde det...Slapp av når du kan mellom riene, for du trenger energien! :klemmer:

Nei, det orker jeg ikke uansett, tror jeg. Våknet halv seks i morges, og har hatt rier siden halv sju. Sliten! :)

Jeg synes det er så vanskelig å forestille seg at man kan gå i timesvis med rier, reise hjem igjen fra sykehus, spise og gå og legge seg, liksom...? Mine ble veldig, veldig vonde nesten med en gang.

Er det som sterke menssmerter?

Nei, ikke menssmerter for meg i hvert fall. Klarer ikke beskrive det, det bare gjør forjævlig vondt nederst i magen og i et belte rundt. Aldri kjent liknende før ... og nei, ser ikke for meg å sove noe særlig. Nå gjør det så vondt at jeg bare vil grine. Spesielt siden det føles helt bortkasta å ha så vondt.

2 cm er bedre enn ingenting, men jeg forstår du er skufda allikevel. Det er ikke gøy å ha vondt liksom. :P

Ikke det kuleste som finnes. :P

Tenker på deg og heier på kroppen din :duskedame:

Takk, vi trenger visst den heiinga vi kan få. :fnise:

Æsj, for en nedtur. Støtter hvertfall å ta en paracet og prøve å slappe av. Men urettferdig at du må holde ut med dette så mye i forkant.

Har tatt et par paracet, men kjennes ikke som om de har noen effekt. Håper de slår inn litt etterhvert så jeg kanskje kan sove litt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har så vondt at du vil grine, kanskje du skulle dratt til føden snart da? Har ikke du sånn 20 min kjøring til sykehuset? Vet sånn ca. hvor du bor, men husker ikke hvor lang tid det tar å kjøre. Vet bare at det var grusomt å sitte i ro i bilen de 25 minuttene vi brukte på å kjøre til sykehuset med O, så tenker det er greit å ikke vente til det er helt uutholdelig heller.

Da kan du bare ringe de og si at du ikke føler deg trygg hjemme og at du har lyst til å komme til sykehuset. Da kan du prøve deg på lystgassen også. Jeg ville først ikke gi den en sjanse, men etter at epiduralen avtok så prøvde jeg på nytt, og i løpet av fem rier så hadde jeg fått tilbake kontrollen over meg selv. En blanding av selve gassen, men også at det å ha den masken hjalp meg til å fokusere mer på pusten.

I alle fall hvis det ikke er full avdeling på føden, slik at du får rom med en gang.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være godt å kunne gå sånn hjemme istedenfor å henge på et sykehus. Selv om ma selvsagt ønsker at det skal gå fort over og at man har en liten pjokk i armene ;) Lykke til! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må være godt å kunne gå sånn hjemme istedenfor å henge på et sykehus. Selv om ma selvsagt ønsker at det skal gå fort over og at man har en liten pjokk i armene ;) Lykke til! :rodmer:

Mens jeg tenker helt motsatt, at på et sykehus kan man slappe bedre av fordi man er i trygge hender og ikke har en transportetappe foran seg ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens jeg tenker helt motsatt, at på et sykehus kan man slappe bedre av fordi man er i trygge hender og ikke har en transportetappe foran seg ;)

Helt enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! Greit å være hjemme i starten om man kan, men om du har lang vei til sykehuset ville jeg absolutt vurdert å dra inn nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tar ca ti min til sykehuset herfra. :)

Prøver å legge meg nå, etter å ha konstatert at paracet var helt bortkasta. Fy søren så vondt det gjør nå.

Regner ikke med så mye søvn, og regner ærlig talt med å havne på føden igjen i løpet av natta, men gir senga et forsøk først.

Tror noen der oppe synes jeg har vært for cocky med alt pratet mitt om naturlig fødsel og pust og positive tanker, for da hadde jeg ikke et evighetsprosjekt i tankene. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for oppmuntringer og heiing og sympati og i det hele tatt, damer. Betyr faktisk mye når en mister litt motet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er tøff! Stå på! Håper du får sovet litt, men blir ikke overraska hvis det blir våkenatt på deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til resten av kvelden og i natt :hjerte: du kan jo "plutselig" ha veldig fremgang mtp åpning, så om du har veldig sterke smerter så ville jeg ikke ventet lenge med å dra til føden, om så bare for en ny sjekk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...