Gå til innhold

Kisskiss med guttelus

kisskissbangbang

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest åffårno

Du var jo veldig heldig som slapp unna med at de bare kunne ta vannet! Sånn kan jeg godt få det. :)

Men man hører så mye om ballongkateter som ikke har effekt i et døgn, så piller i to døgn, så drypp i ett døgn, så KS siste dag .. omtrent. I hvert fall en superlang begynnelse på fødsel, med massevis av venting og sykehustid og stormrier og epidural og det hele tatt. Det vil jeg så gjerne slippe!

Åojes. Det er de få som må igang med den helveteskabalen - men da snakker vi så umoden som man kan få blitt herfra til månen - og de fleste som har de verste mener jeg å huske at er de som må igangsettes før termin og kroppen faktisk overhodet ikke er klar.

Epidural er ikke noe stress, det er åndenes gave til kvinnemennesket. Seriøst :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er sant;) huff, blir nervepirrende å følge dagboka di gjennom helga da.. :)

Jeg har som sagt gitt opp, tipper det blir deg jeg. ;)

Barnehagesladder er moro ja:) Hvem slo hvem(det er alltid noen som har slått noen, i følge A), hvem kysset hvem, hvem vant når de spilte fotball...osså..osså..osså...

Det er så herlig! I dag var det visst noen som var på sykehus fordi de var så forkjøla i nesa si. ;)

Hallo kisskissbangbang! Jeg føler så sykt med deg. Det er grusomt å gå overtid og jeg tror ingen andre forstår hvor jævlig det er med mindre man har vært gjennom det selv. Husker det klikket for meg hver gang noen ba meg nyte tiden før baby.

Mulig jeg ikke nevnte det her i min egen dagbok, for trikset er litt sånn folk klikker for ettersom det kan sette i gang fødselen for fort. Men min mening er at når man allerede er langt over tida er det helt trygt. Jeg snakker så klart om klyster. Etter en uke med bare kanelboller hadde det gått litt treigt og jeg følte at kroppen trengte å tømme seg for ting og tang før babyen kunne få grønt lys. Riene startet umiddelbart etter dobesøket. og som du vet, startet det ikke med stormrier hos meg, men jeg fikk flere timer hjemme =)

Men så er det jo slik at noe som funker for noen funker som regel ikke for andre. Og i det store og det hele er det bare babyen som bestemmer. Enda så irriterende det er...

Jeg skal aldri himle med øynene av sutrete gravide igjen! :ler:

Jeg vurderer faktisk det,ja ... :sjenert: Hvilken type brukte du?

Åojes. Det er de få som må igang med den helveteskabalen - men da snakker vi så umoden som man kan få blitt herfra til månen - og de fleste som har de verste mener jeg å huske at er de som må igangsettes før termin og kroppen faktisk overhodet ikke er klar.

Epidural er ikke noe stress, det er åndenes gave til kvinnemennesket. Seriøst :hjerte:

Men jeg vil jo ha en sånn natturlig fødsel uten smertestillende, ønsker meg veldigveldig det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få en kjempefin og normal fødsel selv om du må hjelpes igang! :)

Ja,håper det. Og håper,som åfforno sier, at det hjelper at jeg er over tiden og sånn sett forhåpentligvis litt klar, så det ikke blir så hardt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er så herlig å lese om hvordan L er, han høres så utrolig god ut!! :rodmer: Barnehagesladder er beste sort ;)

Om du må settes igang så kan du jo likevel få en fin opplevelse, håper det :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en herlig liten fyr! :rodmer: Tenk at du snart har to sånne små kjekkaser som skal fylle hverdagen din med røverhistorier, rampestreker og gale påfunn! :strix:

Fødsler har det med å ikke bli helt som man har sett for seg, enten man blir igangsatt eller ei. Og det er jo enda noen dager til mandag. Hvem vet, kanskje du plutselig føder! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, nå synes jeg synd på deg. Tror ikke jeg skjønner helt hvor ille det er å gå over tida... Jeg kommer sikkert til å klikke helt hvis det skjer meg, siden jeg fødte før termin sist gang. Krysser fingrene for at gutten din vil ut av seg selv før mandag - helst i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så herlig å lese om hvordan L er, han høres så utrolig god ut!! :rodmer: Barnehagesladder er beste sort ;)

Om du må settes igang så kan du jo likevel få en fin opplevelse, håper det :klemmer:

Han er en skikkelig godgutt, rett og slett. Ekstremt stas å være mammaen hans. :hjerte:

For en herlig liten fyr! :rodmer: Tenk at du snart har to sånne små kjekkaser som skal fylle hverdagen din med røverhistorier, rampestreker og gale påfunn! :strix:

Fødsler har det med å ikke bli helt som man har sett for seg, enten man blir igangsatt eller ei. Og det er jo enda noen dager til mandag. Hvem vet, kanskje du plutselig føder! :)

Det er rett og slett dødsstas, at jeg skal få enda en sånn liten godklump! Og enten fødselen blir slik eller sånn så får jeg verdens beste gave etterpå, får prøve å tenke på det i mine svarteste (sureste) øyeblikk. ;)

Merkelig. Det heter Microlax og koster bare 100kr for 4 stykk, eller 200kr for 12.

Håper du føder snart ass. Unner ingen å gå så langt over som du har gjort nå.

Farsken og ... sende ut mannen etter klyster, da? Da tipper jeg den planlagte lokke-sexen i kveld utgår. :hoho:

Uff, nå synes jeg synd på deg. Tror ikke jeg skjønner helt hvor ille det er å gå over tida... Jeg kommer sikkert til å klikke helt hvis det skjer meg, siden jeg fødte før termin sist gang. Krysser fingrene for at gutten din vil ut av seg selv før mandag - helst i dag!

Nei, jeg skjønte heller ikke hvor ille det er, men det tar faktisk på altså. Veldig mentalt slitsomt å gå sånn og vente og lure. Men nå er det snart over! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt de tankene dine :hug: Likte ikke å bli satt i gang. Hadde fødselen startet av seg selv etter vannet gikk så hadde jeg jublet men siden det ikke gikk da så ser jeg for meg at jeg må settes i gang neste gang og, enten etter vannavgang el på overtid. Om kroppen er på overtid el ikke har sikkert noe å si men ikke alltid. Ei venninne opplevde at vannet gikk i uke 36 og få timer etterpå var ungen ut av seg selv, så hun kunne de sikkert satt i gang kun med å ta vannet om hun gikk overtid. Men det funker neppe på meg, og mora mi har bare født på maks overtid, dumme arv :P

Uansett hva så skal du ikke gå sånn her i flere uker til :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner godt de tankene dine :hug: Likte ikke å bli satt i gang. Hadde fødselen startet av seg selv etter vannet gikk så hadde jeg jublet men siden det ikke gikk da så ser jeg for meg at jeg må settes i gang neste gang og, enten etter vannavgang el på overtid. Om kroppen er på overtid el ikke har sikkert noe å si men ikke alltid. Ei venninne opplevde at vannet gikk i uke 36 og få timer etterpå var ungen ut av seg selv, så hun kunne de sikkert satt i gang kun med å ta vannet om hun gikk overtid. Men det funker neppe på meg, og mora mi har bare født på maks overtid, dumme arv :P

Uansett hva så skal du ikke gå sånn her i flere uker til :hoppe:

Nei, jeg er heldigvis snart ferdig og får møte denne her lille treigingen. :)

Hver kveld får jeg følelsen av at ting kanskje skjer snart. Så irriterende å skulle få håpet opp sånn hele tiden. Blæh, blæh, blæh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke til å unngå å få de tankene hver kveld, i og med at det vel er størst sjanse for at noe skjer om natta.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, jeg lurer på en ting... Siden du har vært og fått vektestimering på treigosten - har han ligget over kurva på SF-målet hele tida, eller er det nå på slutten han er blitt litt større enn gjennomsnittet, pga. overtid eller hva? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du, jeg lurer på en ting... Siden du har vært og fått vektestimering på treigosten - har han ligget over kurva på SF-målet hele tida, eller er det nå på slutten han er blitt litt større enn gjennomsnittet, pga. overtid eller hva? :klo:

Han har bare ligget såvidt over den røde streken, så det har aldri vært noen bekymring for størrelse.

Rett før jul var jeg oppom føden for en sjekk fordi mini var så rolig, da sjekket de størrelsen hans når de likevel tok UL.

Den andre gangen jeg fikk det sjekka var i går, på trivselskontroll, og det er en del av sjekken for alle. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke til å unngå å få de tankene hver kveld, i og med at det vel er størst sjanse for at noe skjer om natta.. :roll:

Det er skikkelig bedritent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok :) Bare lurer fordi mini magen ligger over streken, til forskjell fra sin storesøster som alltid lå langt under streken. Alt er jo sikkert normalt, men jeg blir jo litt redd for neste måling nå som jeg er blitt så gigantisk. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja, hadde man bare vært garantert at fødsel ikke startet om natta, ville det gjort kveldene over termin så mye bedre. Syns det verste var å bli liggende og lure.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...