kisskissbangbang Skrevet 16. mars 2014 Forfatter #601 Del Skrevet 16. mars 2014 Utrolig flott mage! Snart er den borte! Håper vondtene blir til rier i kveld/natt! På tide å komme nå, lillebebis! Takk for det! Føler meg mest bare som en blobb akkurat nå,men. Takk for hoppings, satser på at det hjelper! Og jeg som såvidt får igjen skalljakka til mannen Flott mage har du hvertfall Blir spennende å se om du er like gravid i morgen da, satser på at du ikke er det Jeg er nok like preggo i morra, tenker jeg, men jeg håper i det lengste. Helt rått hvordan man med en eneste gang føler så vanvittig mye for disse små Det kuleste jeg har opplevd noen gang, faktisk. Gleder meg stort til å oppleve det igjen. for passende (les: lukket) jakke! Håper det tar seg opp til kvelden/natta for deg! Lukket ja, ikke passe. Takk for heiing! Det er foreløpig ingenting som tar seg opp, så det ser dårlig ut. Men håper! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 16. mars 2014 #602 Del Skrevet 16. mars 2014 Nei, fikk ikke røntget sist. Jeg valgte KS selv, han var estimert til å være 3800-4000 ved termin, akkurat innenfor grensa for setefødsel her. Men han var jo 4230 en uke før, så de bomma jo litt. Ok, det kunne jo gitt en ekstra trygghetsfølelse om du visste noe om bekkenmål, dersom du bekymrer deg for størrelse, tenkte jeg på. Nå fødte jo jeg en fyr på 4,5 uten problemer, med kun en liten rift (mine komplikasjoner hadde jo ingenting med babyen å gjøre). Dette var riktignok min andre fødsel, men førstemann ble jo født veldig greit i sammenbrettet variant. Mener å si at hvordan fødselen forløper handler om en kombo av mor og barn, og jeg har hørt om flere som har født store barn veldig greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 16. mars 2014 #603 Del Skrevet 16. mars 2014 Men husker følelsen da jeg hadde passert termindato og vel så det. Tenkte at jeg kom til å være gravid til sommeren, minst. Mer rasjonelt, hadde jeg hvertfall gitt opp å føde uten igangsettelse, men sjansene for fødsel øker jo for hver dag som går nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 16. mars 2014 Forfatter #604 Del Skrevet 16. mars 2014 Ok, det kunne jo gitt en ekstra trygghetsfølelse om du visste noe om bekkenmål, dersom du bekymrer deg for størrelse, tenkte jeg på. Nå fødte jo jeg en fyr på 4,5 uten problemer, med kun en liten rift (mine komplikasjoner hadde jo ingenting med babyen å gjøre). Dette var riktignok min andre fødsel, men førstemann ble jo født veldig greit i sammenbrettet variant. Mener å si at hvordan fødselen forløper handler om en kombo av mor og barn, og jeg har hørt om flere som har født store barn veldig greit. Ja, jeg har tenkt tanken selv, at det hadde vært betryggende å vite hvordan bekkenmålene ser ut. Men jeg er 178 cm høy, og selv om det ikke nødvendigvis har en sammenheng, så har legene jeg har vært i kontakt med ang. både setefødsel og føding av stor baby nevnt høyden som en positiv faktor i det. Jeg beroliges faktisk ganske mye av at du nettopp fødte en stor gutt uten problemer (knyttet til størrelse), så jeg slapper relativt greit av enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 16. mars 2014 #605 Del Skrevet 16. mars 2014 (endret) Ja, det med høyden sa de til meg også, siden jeg er fire cm lavere enn deg. At det ikke var en absolutt sammenheng, men at det veldig ofte er det, mellom høyde og bekken. Det som kan være litt mer nervepirrende er vel når veldig lave damer får barn med veldig store menn. Kjenner et sånt par, og jeg tror hun fikk røntgen pga det (liten asiatisk kvinne og kjempehøy og bred nordmann). Husker bare resultatet, at babyen var ca 4 kg og at det gikk fint. Men de snakket om at komben nordmenn og asiater kan være litt utfordrende. Endret 16. mars 2014 av Vera Vinge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 16. mars 2014 Forfatter #606 Del Skrevet 16. mars 2014 Ja, jeg håper det er greit. Kvinnene i min familie har en historie med å føde relativt store barn problemfritt, så jeg satser på at det går i arv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest roseduft Skrevet 16. mars 2014 #607 Del Skrevet 16. mars 2014 (endret) Her var det i det minste litt tegn til fødsel da, så jeg slenger meg på og heier Noen må jo føde snart, og du har da førsteprioritet Endret 16. mars 2014 av roseduft Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 16. mars 2014 Forfatter #608 Del Skrevet 16. mars 2014 Hehe, hver gang "smertene" (det er ikke vondt, direkte, men mer enn ubehagelig) kommer, tenker jeg "Hmm, tror det blir i natt jeg!", og hver gang de blir borte igjen tenker jeg "Pf, selvfølgelig blir det ikke det.". Har i det minste bestemt meg for å ta en dusj og vaske håret, sånn i tilfelle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 16. mars 2014 #609 Del Skrevet 16. mars 2014 Du er søt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest roseduft Skrevet 16. mars 2014 #610 Del Skrevet 16. mars 2014 Hvor er disse smertene da? Og hvordan varer de?? Veldig spennende da jeg heier på at du føder i natt Jeg har null tro her i allefall, men kjenner godt her jeg sitter at hodet er langt nede, og når hun beveger på det, så stråler det noe helt forferdelig i lysken! Ikke noe særlig behagelig.. I tillegg presser hun på noe sykt. Såpass at jeg tenker: "nei..jeg trenger ikke føde..hun kan bare være inni magen heller". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 16. mars 2014 #611 Del Skrevet 16. mars 2014 Hehe, hver gang "smertene" (det er ikke vondt, direkte, men mer enn ubehagelig) kommer, tenker jeg "Hmm, tror det blir i natt jeg!", og hver gang de blir borte igjen tenker jeg "Pf, selvfølgelig blir det ikke det.". Har i det minste bestemt meg for å ta en dusj og vaske håret, sånn i tilfelle. Du er skjønn! Kommer garantert til å være den reneste fødedama i Bodø by ihvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 16. mars 2014 Forfatter #612 Del Skrevet 16. mars 2014 Du er søt! Mer som på nippet til å bli gal, tenker jeg vi sier. Hvor er disse smertene da? Og hvordan varer de?? Veldig spennende da jeg heier på at du føder i natt Jeg har null tro her i allefall, men kjenner godt her jeg sitter at hodet er langt nede, og når hun beveger på det, så stråler det noe helt forferdelig i lysken! Ikke noe særlig behagelig.. I tillegg presser hun på noe sykt. Såpass at jeg tenker: "nei..jeg trenger ikke føde..hun kan bare være inni magen heller". De er som ... eh, vonde menssmerter, kanskje? Nederst i magen og i korsryggen. Jeg klarer faktisk ikke å beskrive de når jeg de ikke er her, husker ikke hvordan de føles mellom hver av de. Men såå varer de kanskje et minutt eller så, før det gir seg og kommer tilbake med ujevne mellomrom. Det er nok bare kjipe kynnere, tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest roseduft Skrevet 16. mars 2014 #613 Del Skrevet 16. mars 2014 Ooh høres jo mer ut som rier da Ta deg en dusj og vask håret sånn i tilfelle ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 16. mars 2014 #614 Del Skrevet 16. mars 2014 Synes det høres ut som du er først ut på oppløpssida av fødegjengen her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 16. mars 2014 #615 Del Skrevet 16. mars 2014 Det høres ut som begynnende rier for meg! Jeg kjente i hvert fall riene veldig i korsryggen. Og nedover rumpa Heia heia lille venn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 16. mars 2014 Forfatter #616 Del Skrevet 16. mars 2014 Nå synes jeg dere er veldig optimistiske. De er som sagt ikke vonde, bare, eh ... hva er det som er mellom behagelig og vondt, egentlig? De er også veldig ujevne, og det er ikke noe som tyder på at de skal bli regelmessige med det første. Nå føler jeg et visst press her, føler jo jeg skuffer dere om jeg ikke plopper ut den her nøtta i løpet av natta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 16. mars 2014 #617 Del Skrevet 16. mars 2014 Ja, her har du bare å prestere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 16. mars 2014 Forfatter #618 Del Skrevet 16. mars 2014 Ja, her har du bare å prestere! Sjæl, andris! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 16. mars 2014 #619 Del Skrevet 16. mars 2014 Jeg gir deg gjerne kamp om seieren jeg altså! Da sier vi det sånn at vi holder oss til planen om at begge føder i natt Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 16. mars 2014 Forfatter #620 Del Skrevet 16. mars 2014 (endret) Takk det samme,håper det går fort og greit og smertefritt! Endret 16. mars 2014 av kisskissbangbang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå