Gå til innhold

Hund bjeffer når han er alene, bur?


Godterirusk

Anbefalte innlegg

Hei vi har 2 hunder. 1år og 2 år.

Vi hr trent maaaaaaase hjemme alene trening, alt etter boka. Det går kjempefint når vi trener og står utenfor leiligheten i noen timer men når vi først er ute over lenger tid (1-2 timer) så bjeffer de.

Vi gjør alt etter boka (føler vi).

De er inne, sammen på soverommet vårt (der de er tryggest) vi hat radio på osv.

Så vi lurer på om noen har hatt god erfaring med å bruke bur når hund har bjeffet når de er alene. De har aldri vært i bur før men nå tenker vi å kjøpe inn hvert sitt bur og vende de til det, tror dere at det kan hjelpe? At de føler seg mer trygge da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bur kurerer ikke separasjonsangst ,noe jeg tror din hund har utifra beskrivelsen din

Dere må bare ikke gi opp,tren tren og tren. Du har fortsatt unge dyr ;)

Selv om jeg vet om tilfeller der hunden er f.eks 5 og kan ikke være aleine.

Det er mulig at den ene girer opp den andre? Har derer testet dem hver for seg ?

Vanligvis vil 2 hunder føle seg mer trygge sammen,men noen ganger kan ungdyra gire hverandre litt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke de firer hverandre opp. Ofte sover den ene mens den andre står på døra og bjeffer. De bytter på å være problemet.

Vi har øvd helt siden vi fikk de men nå de siste 3 mnd har mannen min vært hjemme da jobb hver dag for å trene med de. Vi har tapt 3 mnd med inntekt for å trene med de men det hjelper ikke.

Vi er så fortvila og aner ikke h a vi skal gjøre. Vi må alltid være en hjemme, og det hår veldig ut over vår frihet og det er kjempe trist.

Vi føler virkelig vi gjør alt etter boka. Huff, skulle bare ønske det ga seg.

Er det noe en vetrinær kan gjøre tro? Finnes det noe beroligende s vi kan bruke mens vi trener?

Endret av Sukkererta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å sette noen kompostgrinder sammen? Da får dere et avgrenset område som er litt mer åpent enn et bur.



Anonymous poster hash: 3b0ae...835
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke de firer hverandre opp. Ofte sover den ene mens den andre står på døra og bjeffer. De bytter på å være problemet.

Vi har øvd helt siden vi fikk de men nå de siste 3 mnd har mannen min vært hjemme da jobb hver dag for å trene med de. Vi har tapt 3 mnd med inntekt for å trene med de men det hjelper ikke.

Vi er så fortvila og aner ikke h a vi skal gjøre. Vi må alltid være en hjemme, og det hår veldig ut over vår frihet og det er kjempe trist.

Vi føler virkelig vi gjør alt etter boka. Huff, skulle bare ønske det ga seg.

Er det noe en vetrinær kan gjøre tro? Finnes det noe beroligende s vi kan bruke mens vi trener?

hm ikke lett nei. Hva med å kontakte Gry Løberg på manimal? Hun er utrolig flink

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å sette noen kompostgrinder sammen? Da får dere et avgrenset område som er litt mer åpent enn et bur.

Anonymous poster hash: 3b0ae...835

Vi har prøvd det uten hell :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hund blir ikke tryggere på lært hjelpeløshet. Bur er ikke noen god løsning. Om hunden har seperasjonsangst og føler seg utrygg så må selvtillitten bygges opp, og det gjøres ved å bli tryggere på omgivelsene - noe man ikke oppnår ved å sette den i et bur.

Jeg vil også anbefale å høre med noen som driver med atferd og trening. Gry Løberg er nevnt. I tillegg finnes det flere hos http://nafs.no/ og http://sgeh.net/

Endret av Portvinpiken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...